A Vampyre Story

A Vampyre Story

2009. március 7. 18:58, Szombat
Az adott pályákon található tárgyakat kombinálhatjuk egymással, a fejlesztők pedig ügyesen megoldották a nehezebb tárgyak hordozását, azok csak szellemképként jelennek meg a tárgylistában. A rendszer megjegyzi eredeti helyüket, így bármikor használatba vehetők - hősnőnk elrepül értük - és kombinálhatók, de Mona zsebét nem tömik meg mindenféle kacattal. Hősnőnk állandó segítőtársa még Froderick, egy, a vállán ücsörgő denevér, akivel a kastélyban ismerkedik meg, és őt is tárgyként használhatjuk fel a későbbiekben.

A történetmesélés érdekes időrendben zajlik, ráadásul már az első felében különös csavarral indít a játék. Fogvatartónk, Shrowdy Von Kiefer báró hősszerelmesként teljesíti Mona minden kívánságát - kivéve a szabadulást -, így egyik este csónakba száll, hogy a szigeten álló kastélyból kievezzen a partra, hogy vért, a játék nyelvén "sós Merlot bort" szerezzen szerelmének. Partra érését követően azonban két vámpírvadász azonnal szíven döfi, Mona és Froderick pedig mindennek szemtanúi lesznek. Így joggal hiszik, hogy fogvatartójuk meghalt, úgyhogy időszerűnek tartják, hogy megszökjenek a kastélyból. Azonban feltevésük téves, Von Kiefer báró él és virul, szelleme ugyanis kiszáll a testéből és tovább él.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Így a történet első felében csak a kastély falai között kalandozhatunk, nem sok mindennel és mindenkivel léphetünk interakcióba, feladatunk pedig, hogy a szökésünket akadályozó elemeket elhárítsuk. Mikor végre sikerül kijutnunk a kastélyból Shrowdyval találjuk szembe magunkat, aki az egyetlen csónaktól vágja el utunkat. Persze, semmi se lehetetlen, a szökésünk végül is sikeres lesz. Ekkor kerül a képbe egy vén cigányasszony, aki a játék első felében végig a varázsgömbjén keresztül követte az eseményeket.

A Vampyre Story második felében az idős hölgytől kapunk különböző utasításokat, amik Mona túlélését szolgálják, így ezeket a küldetéseket kell majd teljesítenünk. A történet előrehaladásával több jel is arra utal, hogy az összes esemény hátterében a jósnő áll, igaz a végén nem varrják el ezt a szálat a fejlesztők, ami elég nagy hiba. Feladataink között olyan küldetések szerepelnek majd, mint egy koporsó és egy maroknyi föld beszerzése - így tudjuk túlélni a nappalokat -, vagy az utazásainkhoz szükséges lovat és szekeret is nekünk kell beszerezni, hiszen célunk, hogy visszatérjünk Párizsba, az út pedig nagyon hosszú.

Kalandjaink azonban nagyon hamar véget érnek, mert pár órányi játék után egyszer csak a semmiből arcunkba kapunk egy "Folytatása következik" feliratot, ami azért különösen illúzióromboló, mert Monának még rengeteg teendője lenne, ráadásul több szálat sem varrt el a fejlesztőcsapat, illetve új szálakat vezetnek be. Nagy valószínűséggel két játékot kapunk majd egy történettel, ami azért sem előnyös, mert az első epizód fejlesztése is éveket vett igénybe, így egy 3-4 évvel később debütáló folytatás biztos, hogy nem sülne el úgy, ahogy azt elvárnánk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások