MySpace - vége a virágkornak

MySpace - vége a virágkornak

2009. június 23. 19:52, Kedd
Az egykor abszolút elsőnek számító, ám az utóbbi időben egyre rosszabbul teljesítő MySpace jelezte, hogy elküldi alkalmazottainak nagy részét, az USA-n kívüli irodák többségére pedig a bezárás vár.

A Reuters beszámolója szerint a cég a napokban jelezte, hogy az amerikai munkaerő leépítése után nemzetközi vonalon is komoly változások várhatók. A cég a múlt héten árulta el, hogy az Egyesült Államokban a teljes munkaerő egyharmadától szabadulnak meg az átszervezés jegyében, most pedig arról érkezett hír, hogy a nemzetközi alkalmazottak kétharmadát küldenék el. A cél a hatékonyság növelése.

A MySpace számára az elsődleges problémát a riválisok előretörése jelenti, miközben saját közösségi oldaluk nem tudta hozni a várt növekedési adatokat. Jellemző, hogy a FaceBook felhasználói tábora globális szinten immár saját bázisuk kétszeresére rúg, ami az idők változását is jelzi. Nagyon úgy tűnik, hogy az utóbbi néhány évben nagyon sikeres MySpace alaposan visszaszorul, így nem folytathatja majd eddigi kellemes életvitelét. Az sem véletlen, hogy az átszervezés mellett döntő cégvezetők eltúlzottnak nevezték a munkaerő méretét, amely nem felel meg a cég igényeinek, illetve a piaci követelményeknek.

Ami a nemzetközi vonalat illeti, itt a 450-ből 300 alkalmazottat küldenek el, a 15 külföldi (az Egyesült Államokon kívül található) irodából pedig többet bezárnak majd. Az átszervezés keretében részletes vizsgálat várható az argentin, a brazil, a kanadai, az indiai, az olasz, a mexikói, az orosz, a svéd, valamint a spanyol iroda esetében, amely alól egyedül a külső partner által működtetett kínai, valamint az egy másik partnerrel közösen fenntartott japán részleg mentesülhet. Ehelyett mindössze 3 régiós iroda veszi át a korábbiak munkáját, ezek pedig Londonban, Berlinben, illetve Sydneyben működnek majd.

A MySpace nem kommentálta a hírt, ám az biztos, hogy szükség van a megújulásra a cég háza táján, már csak azért is, mert jövőre lejár a Google-lal kötött hirdetési szerződés, amely évente 300 millió dollárt hozott a konyhára.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások