2009. július 2. 02:07, Csütörtök
Hatalmas felháborodást okozott a játékosok körében, hogy a Blizzard a kalózkodás visszaszorítása és a BattleNet, vagyis saját internetes rendszerének népszerűsítése érdekében kiszedte a helyi hálózati kapcsolat lehetőségét a fejlesztés alatt álló StarCraft II stratégiai játékból.
Mivel a többjátékos mód az előző StarCraftban is a játék legnépszerűbb része volt, ezért a Blizzardot sem lepte meg a játékosok rendkívüli ellenszenve amiatt, hogy a helyi hálózati kapcsolattól megfosztották őket. Bob Colayco a
Joystick-nak azt nyilatkozta, hogy ez "rendkívül nehéz döntés volt" a részükről, ugyanakkor remélik, hogy saját internetes szolgáltatásuk, a feljavított Battle.net kárpótolja ezért a játékosokat.
Közlése szerint azért volt szükség erre a lépésre, hogy a többjátékos mód minősége garantáltan ne szenvedjen csorbát, illetve azt is bevallotta, hogy a StarCraft II kalózverzióinak elterjedését így szeretnék csökkenteni, ugyanis a Battle.neten nincs lehetőség arra, hogy illegális példányokkal játszanak a felhasználók, míg helyi hálózaton ez nem okoz problémát. Cserébe a Blizzard saját kis hálózata olyan lehetőségeket kínál a játékosoknak, mint a sokrétű kommunikációs lehetőségek, az "achievement" jutalmazási rendszer, illetve a játékban elért eredmények statisztikáinak vezetése.
Ugyanakkor ezek a funkciók nem kárpótolják azokat, akiknek gyenge az internetelérésük, vagy nem is létezik. A számítógépes játékosok gyakori szokása, hogy hálózatos partikat rendeznek, melynek során több számítógépet összekötnek egy teremben és a Blizzard ezzel a lépéssel őket fosztja meg a többjátékos mód örömétől.
A bejelentés hatására egyébként a rajongók nemrég internetes petíciót indítottak, amely a LAN támogatását követeli és már hatezren írták alá. A StarCraft II megjelenése idén év vége felé várható.