Need for Speed: Shift

Need for Speed: Shift

2009. október 31. 23:31, Szombat


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 1.6 Ghz, 1 GB RAM (Vista esetén 1,5 GB RAM), ATI Radeon X1800, XT 512MB vagy jobb, NVIDIA GeForce 7800 GT 256MB, 6 GB hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2.5 GHz vagy AMD 64 X2 2 GHz, 2 GB memória (Vistához 3 GB memória) ATI Radeon X1800, XT 512MB vagy jobb, NVIDIA GeForce 7800 GT 256MB
Hasonló játékok: Need for Speed-sorozat, Race Driver GRID
Kategória: autóverseny

A Need for Speed-sorozat haldoklása után az EA elvette a projektet az előző részeket jegyző Black Boxtól, helyette pedig a GTR-rel és más egyéb legendás szimulátorokkal sikert sikerre halmozó Slightly Mad Studios kapott lehetőséget. Az elvárások nagyok voltak, hiszen, ha megint botlik a széria, aligha menti meg bárki is a totális leégéstől és feledésbe merüléstől, bár az NFS név még akkor is garancia a sikerre, ha a termék pocsék - ezt mutatják az elmúlt évek eladási mutatói. Az EA mégsem hagyta, hogy legsikeresebb sorozata csúfos bukással tűnjön el a süllyesztőben, és a mostani eredményt látva remek döntést hoztak a fejesek.

Az Undercover kritikán aluli minősége után már az Electronic Arts is érezte, hogy kénytelen drasztikus lépéseket eszközölnie, ha életben szeretné tartani több mint 100 millió példányban elkelt sorozatát. A szebb napokat megélt NFS-széria ugyanis a Porsche Unleashedig bezárólag kiváló, addiktív élménnyel gazdagította a játékos társadalmat, azonban az underground irány erőltetésével egy új, sokkal sötétebb korszak következett.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változhoz

A legutóbbi epizód, az Undercover volt az utolsó csepp a pohárban, és bár az eladási eredmények alapján pozitív mérleggel zárt a játék, a kritikai megítélés, a játékosok panaszáradata felébresztette a kiadót, és a vezetők végre belátták, hogy a jövőben drasztikus változtatásokat kénytelenek bevezetni, ha régi medrébe szeretnék visszaterelni a sorozatot. A kaliforniaiak állandó belső stúdiójuktól, a Black Boxtól elvették a további projekteket, és egy tapasztalt, az iparban komoly hírnévre szert tett, főként szimulátorokban jeleskedő brit stúdiót bíztak meg a Shift fejlesztésével.

A Slightly Mad Studios a GTR-rel már bizonyította, képes remekbe szabott versenyszimulátorokat készíteni, és bár az NFS mindig az arcade vonalat képviselte, a friss, üde koncepció csakis jót tett a sorozattal, mely kiválóan egyensúlyoz az arcade és a szimulátor stílusok között. Bár utóbbi minimálisan van csak jelen a játékban, ügyes trükkök bevetésével mégis szimulátorbeütést kapott a játék, ami meg is hozta a sikert. Mind az eladások, mind a kritikák tekintetében régi önmagát adja a játék, bár azt azért érdemes leszögezni, hogy ez már nem az az NFS, amit mi megismertünk, de a korral haladni, valami újat mutatni sose szégyen.

A játék betöltésekor egy meglehetősen zord kinézetű, a sorozatra nem jellemző menürendszer fogad, ahol két lehetőség áll majd rendelkezésünkre, ha körözgetni szeretnénk. Választhatjuk a Quickplay módot, mely, ahogy a neve is mutatja, gyors, tét nélküli futamokat ígér, ahol kedvenc járgányunk volánja mögött páholhatjuk el a többieket. A másik lehetőség természetesen a karriermód, mely a játék egyik legnagyobb erőssége, ami egy többlépcsős rendszerként kínálja majd fel a futamokat és lehetőségeket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változhoz

Utóbbit választva először egy tesztfutamon kell részt vennünk, ahol a játékot is népszerűsítő, bivalyerős BMW M3-as volánja mögött kell bizonyítanunk, milyen pilóták is vagyunk valójában. A játék ugyanis pár kör után felméri tudásunkat, kielemzi vezetési képességünket, és ez alapján felkínál egy nehézségi szintet, amiben az ellenfelek mesterséges intelligenciájától kezdve autóink vezethetőségén át mindent automatikusan beállít a rendszer.

Természetesen nem vagyunk kötelesek elfogadni az így belőtt rásegítő rendszereket és egyéb beállításokat, de kezdő pilótaként javasolt élni a felkínált lehetőséggel. Ilyen opció például azt is, hogy a törések csak látványelemként szolgáljanak, vagy esetleg választott négykerekűnk menettulajdonságaira is kihassanak. Nem véletlenül említettem, hogy célszerű az előre beállított paramétereket választani, ugyanis a játékban, bár alapvetően megmaradt arcade-nak, ezúttal többször kell a fékezés gombra tenyerelnünk, különben hamar tölthetjük újra a pályát.

Ha ezzel megvagyunk, akkor kezdetét veszi az első versenysorozat, a Tier 1 - a későbbiekben még három ilyen vár ránk, valamint a végső megmérettetés, a Need for Speed World Tour -, ahol csillagokat kell összegyűjtenünk a további sorozatok elérése érdekében. A Tier 1 kezdetekor máris szembesülünk a játék főbb újdonságaival. Vegyük is sorra őket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások