A játékosokat hidegen hagyják a kritikák

A játékosokat hidegen hagyják a kritikák

2009. november 26. 08:22, Csütörtök
Egy újabb tanulmány készült, mely azonban ezúttal egy igen érdekes témával foglalkozik.

A Cowen Group kutatása arra irányult, hogy vajon mennyire befolyásolja a vásárlókat, játékosokat egy-egy játék kritikája, bemutatója. A végeredmény nem túl meglepő: szinte semennyire. Pontosan az áll a tanulmányban, hogy a "kritikák a legkevésbé befolyásoló tényezők egy vásárló szemében".

"Kiderült, hogy bár a Metacritic számai valós képet festenek az adott játék minőségéről, ám a végső eladásokat elég csekély mértékben képesek befolyásolni" - magyarázta Doug Creutz, a tanulmányt készítő cég vezetője. "A játékosok a szájhagyomány útján terjedő információknak jobban hisznek. A kutatást azért végeztük el, mert az utóbbi időben elég sok olyan eset fordult elő, amikor egy kiadó valamilyen úton-módon próbálta elérni, hogy játéka mindenképpen magas pontszámokat és remek kritikákat kapjon. Most pedig kiderült, hogy mindez teljesen felesleges. A fejlesztőknek megvesztegetésre fecsérelt energiáit inkább a játékra kellene fordítaniuk. Mindenki jobban jár."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások