Nem okozott komoly problémát a T-Mobile leállása

Nem okozott komoly problémát a T-Mobile leállása

2009. december 5. 20:10, Szombat
A mentőknél és a tűzoltóknál, valamint a közszolgálati sajtónál nagyobb problémát nem okozott a legnagyobb mobilszolgáltató pénteki leállása, inkább az egyéni előfizetőknek járt kényelmetlenséggel az üzemzavar.

A taxitársaságok többsége több rendszert is használ, így a T-Mobile zavara a működésüket nem befolyásolta, ugyanakkor Antall Mihály, az Airport Shuttle-Minibusz operatív vezetője elmondta, hogy érzésük szerint sok megrendelés nem érkezett meg a társasághoz péntek délelőtt. A bankoknál - ahol név szerint nem kívántak nyilatkozni - elmondták, hogy azon ügyfeleknek okozott problémát, akik mobiltelefonjuk használatával kezelik számlájukat. Jakab Péter, a Magyar Bankszövetség bankbiztonsági bizottságának elnöke közölte: minden banknál érzékelhető volt az üzemzavar, ahol SMS-sel hitelesítik a tranzakciókat. Akinek nem működött a mobiltelefonja, adatokat le tudott kérdezni, de tranzakciót egy ideig nem tudott végezni.

A Raiffeisen Banknál, amikor észlelték, hogy az SMS-küldésben probléma van, átálltak más szolgáltatóra. Valics Dezső sajtóügyeletes tájékoztatása szerint a mentők se több, se kevesebb hívást nem kaptak, mint egy átlagos napon, és a T-Mobile hálózatából a leállás ellenére is elérhető volt a segélyhívószám. A Fővárosi Tűzoltóság ügyeletén azt közölték, hogy mindhárom mobilhálózatból érkeztek bejövő hívásaik a nap folyamán, munkájukban az üzemzavar nem okozott fennakadást.

A T-Mobile leállása nem okozott a műsorszolgáltatásban észrevehető gondot a Magyar Televíziónál, a Duna Televíziónál és a Magyar Rádiónál. Az MTI-nél elsősorban a tudósítókkal való kapcsolattartást nehezítette az üzemzavar, a maradéktalan hírszolgáltatást inkább az akadályozta, hogy a T-Mobile a kora délutáni órákig nem adott érdemi tájékoztatást arról, miért nem lehet a társaság hálózatában telefonálni, sms-eket küldeni.

A Magyar Telekom mobilhálózatában egy előre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma miatt a hívások jelentős része - elsősorban a hálózaton belül - sikertelen volt pénteken. Az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az sms-ek továbbításában is.

A hibaelhárítás a társaság sajtóközleménye szerint a hiba észlelését követően, a rendszerszállítóval közösen azonnal, még éjjel megkezdődött, aminek eredményeként a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Ilyen esetekben a szolgáltató a hálózatra történő ismételt feljelentkezés érdekében azt kéri, hogy az előfizető kapcsolja ki, majd be a készüléket.

A Telekom minden szükséges lépést megtett, és természetesen a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. Bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, a társaság az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A díjmentes percek felhasználásáról a szolgáltató hamarosan további tájékoztatást ad - közölte a Magyar Telekom.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások