Dragon Age - Origins

Dragon Age - Origins

2009. december 27. 13:24, Vasárnap
A szerepjátékok egyik központi eleme a harc, és a Dragon Age-ben rengeteget fogunk harcolni. Ha harcra kerül a sor, akkor a jobb átláthatóság érdekében át lehet váltani felülnézetbe, mely leginkább egy 3D-s Baldurs Gate-hez teszi hasonlatossá a játékot, de maradhatunk a hátulnézetnél is. A harc valós időben zajlik, ám a space-szel bármikor megállíthatjuk a játékot, és kényelmesen osztogathatunk parancsokat. Mellesleg ez a rész a dobozon látható 18-as korhatár egyik oka. Az összecsapások véresek és látványosak, esetenként még végtagok is repkednek a csatatéren. A harcok végére hőseinket tetőtől talpig beteríti a vér. Roppant hangulatos, amint a párbeszédek alatt karakterünk arca vértől mocskos, és ilyen külsővel zajlik a beszélgetés. Akit ez zavar, ki is kapcsolhatja ezt a vizuális tényezőt.

A harchoz tartozik még, hogy a gép által irányított társainknak és a főkarakterünknek is összeállíthatunk egy követendő taktikát. Ezt bármikor beállíthatjuk a Taktika menüpont alatt. Meghatározott számú utasításból kiválaszthatjuk, hogy a karakter az adott szituációban hogyan cselekedjen, pl. a mágusunknál megadhatjuk, hogy ha a főkarakter élete 50% alá csökken, akkor küldjön rá egy gyógyítást. Persze vannak előre megadott beállítások is (támadó, védekező stb.), de azért mégiscsak jobb, ha a saját feltételeinket adjuk meg. Ezekkel sokáig el lehet szöszmötölni, de érdemes rászánni az időt, mert egy jól összeállított taktikájú csapat igen hatékony tud lenni.

A másik fontos elem a párbeszéd, mely szintén a Mass Effecthez hasonlóan lett megoldva. Többféle válaszlehetőségből és kérdésből választhatunk, melyek más-más reakciót váltanak ki a beszélgetőpartnerünkből, így ha nem vigyázunk, akkor megsérthetünk valakit, és így elbukhatunk fontos információkat vagy akár egy melléküldetést is. A játékban eszméletlen mennyiségű szövegen fogjuk átrágni magunkat, szerencsére a forgalmazónak hála mindezt magyarul tehetjük meg. Igen dicséretes dolog egy ilyen terjedelmes szövegű játékot honosítani, de sajnos akadnak durva félrefordítások és elgépelések is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Kicsit zavaró, hogy néha a párbeszédek alatt a választható lehetőségek nem igazán függenek össze azzal, amire válaszolnánk, így néha csak a szerencsén múlik, hogy jót válaszolunk-e. A magyar fordítás ösztönzőleg hat arra is, hogy a játék során összegyűjtött információkat a kódexben elolvassuk. Ezek ellenfeleink leírását, küldetésekhez tartozó leveleket, társaink leírását és különféle történeteket tartalmaznak, amelyek segítenek megérteni Ferelden világát és egyes karakterek motivációját, ráadásul igen igényesek is.

Eddig a Dragon Age nem sokban különbözik a többi szerepjátéktól, amiben viszont nagyban eltér azoktól, az a társainkkal való kapcsolatunk és szerepük a történetben. Ebben mindig is nagyon jó volt a BioWare, de most rátettek egy lapáttal. Kezdjük ott, hogy társainkat nem muszáj felvennünk a csapatba, elutasíthatjuk őket, ha épp ahhoz van kedvünk. Ha már felvettük őket, de kezdenek zavaróak lenni, akkor bármikor megválhatunk tőlük. Ám ha szeretnénk, hogy végig kitartsanak mellettünk, akkor viszont el kell nyernünk a bizalmukat.

Azt, hogy épp mennyire kedvelnek minket, a karakterlapjukon tudjuk megnézni, az egészalakos karakterportré alatt látható skálán vagy az inventoryban ugyanitt. Ez mehet negatív és pozitív irányba. Ha nagyon negatívba kerül át, akkor az adott karakter faképnél hagy minket, ha viszont pozitív, akkor akár egy kis románcra is lehet esélyünk. A románcok a 18-as karika másik felét teszik ki. A játékban ugyanis nem igazán akadnak tabuk, női karakterként is elcsábíthatjuk egy női partnerünket, de akad egy társunk, aki nemtől függetlenül szemtelenül kikezd a csapat bármely tagjával. Nem muszáj csupán társainkkal beérnünk, akad bordély is Ferelden világában, ahol akár az édeshármast is kipróbálhatjuk, vagy amire épp gusztusunk van.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Térjünk vissza csapatunk tagjaival való kapcsolatunkhoz. Megbecsülésüket irányunkban többek közt döntéseikkel és a velük való párbeszédeinkkel növelhetjük, illetve csökkenthetjük. A párbeszédek alatt megismerhetjük társunk részletesen kidolgozott múltját, ízlését és hogy mit tart jónak avagy rossznak. A karakterek annyira jól kidolgozottak és egyedi stílusúak, hogy a több órás párbeszédeket csapatunk tagjaival én egy percig nem untam, minden küldetés után figyeltem, hátha akadnak új opciók.

Ha elég ügyesen válogatjuk meg válaszainkat, akkor partnerünk egyik tulajdonságát növelhetjük, inspirálhatjuk, ami szintén egy érdekes megoldás. Akadnak küldetések is, amelyek végkifejleténél, ha rossz döntést hozunk, akkor egyik társunk vagy akár társaink megharagszanak ránk, és elhagynak, rosszabb esetben az életünkre törnek, és ilyenkor végeznünk kell velük. Ezek az úgynevezett válságos pillanatok, és majd minden karakternél van egy ilyen, tehát ésszel játsszunk, ha nem akarjuk elveszíteni csapatunk tagjait.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Hűségüket növelhetjük még különféle ajándékokkal is. Ezekből sokféle van, és legtöbbjük egy-egy adott karakternek van szánva. Hogy pontosan kinek mit kell adni, azt csak sejthetjük, de szerencsére a játék mellé kapott stratégiai útmutatóban részletesen le van írva, hogy melyik ajándék kihez tartozik, bár vannak egyértelműek is, pl. Alistair Anyjának Nyaklánca. A legötletesebb társunk a kutya, akit el is nevezhetünk. Ha megkérjük, akkor mindenféle tárgyakat hoz nekünk, amik között akadnak ajándékok, de hozhat jóféle fegyvert, páncélt és egyéb hasznos holmikat.

Megemlíteném még a szintlépést, mivel ez is sarkalatos pontja egy szerepjátéknak. Ha elértük a megfelelő XP-mennyiséget, akkor karakterünk portréjának bal sarka felett megjelenik egy pluszjel. Erre kattintva megjelenik a szintlépő ablak, ahol első lépésként 3 pontot oszthatunk szét a hat tulajdonságunk között (erő, ügyesség, akaraterő, mágia, dörzsöltség és egészség). Okosan és kasztunknak megfelelően osszuk szét pontjainkat, ugyanis ezek nagyban meghatározzák használható képzettségeinket. Ezután bizonyos szintenként tanulhatunk új képzettséget, majd egy új képességet is. Elég sok képesség áll rendelkezésünkre kasztonként és alkasztonként, bőven van miből válogatni, így teljesen egyedi karaktert hozhatunk létre.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások