Dragon Age - Origins

Dragon Age - Origins

2009. december 27. 13:24, Vasárnap
Grafika: A BioWare saját fejlesztésű motorját használja a program, ami elég jól teljesít. A karakterek nagyon részletesen kidolgozottak, és a helyszínek is jól néznek ki. Sajnos néha elég mosottak a textúrák, ez főleg a párbeszédeknél szembetűnő, amikor a két részletes figura eléggé elüt a környezetétől. Szerencsére a műfajra jellemző "ikerhatás" a programból kimaradt, ezért külön piros pont jár a készítőknek. A harcok látványosak és a mozdulatok szépen modellezettek. Az már csak külön öröm, hogy a program nem túl nagy gépigényű, egy közepes konfiguráción is tökéletesen elfut.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A képernyőn minden megtalálható, amire szükségünk lehet: térkép, tárgyak, képzettségek, gyorsikonok az tárgylistához, karakterlaphoz stb. Jól átlátható, nem bonyolult, igen jól kidolgozott a kezelőfelület. Az irányítás megoldható kizárólag az egér és a space használatával, de az egér + billentyű kombinációja is tökéletesen alkalmazható.

Játszhatóság: A program hasznos kis üzenetek és tippek formájában segít a kezelés elsajátításában, ráadásul magyarul. Jól működő harcrendszer és könnyű kezelhetőség jellemzi a programot. A beígért 120 óra játékidő valójában olyan 80-90, ami manapság elég impozánsak számít, ráadásul a többféle eredettörténet, a rengeteg döntési lehetőség, a többféle befejezés és a rengeteg megszerezhető achievement miatt az újrajátszási faktor nagyon magas.

Intelligencia, nehézség: Ellenfeleink szívósak és általában sokan vannak. Úgy reagálnak, ahogy elvárjuk tőlük: a varázslók és a nyilasok messziről szórnak minket, a harcosok meg közelről aprítanak bennünket. Ráadásul sosem támadnak ugyanúgy. Ha visszatöltünk egy harcot, akkor ellenfeleink a lehetőségeikhez mérten mindig máshogy próbálják kioltani az életünket. Ráadásul a program nehéz, talán túl nehéz is: már normál fokozaton is rengetegszer fogjuk szüneteltetni a harcokat, hogy átgondoljuk a lépéseinket, nehezebb fokozaton pedig ez egyenesen létszükség.

Hangok, zene: A zenék fantasztikusan hangulatosra sikerültek, jelen sorok írása közben is a játék soundtrackje szól a háttérben. Ezen a téren mindig is profi volt a BioWare. A hangok is hasonló szintűek, a páncélok zörgése mozgás közben, a szörnyek hörgése és minden más nagyon eltalált, érződik a beleölt sok órányi munka. Külön kiemelném a szinkronhangokat, amelyeknél szintén nagyszerű munkát végeztek. Megint akadnak ismert nevek közöttük, mint pl. Claudia Black, aki Morrigant szólaltatja meg, de itt van még nekünk Tim Curry, Kate Mulgrew és még sokan mások.

Összefoglalás: Megint sikerült megalkotni az év RPG-jét a kanadai csapatnak, mely kisebb hibái ellenére is nagyon jól sikerült darab. A hosszú töltési időket meg lehet szokni, akárcsak a térképen való mászkálást is, mert mindenért kárpótol a hangulat. Ferelden világa magába szippant és nem ereszt, az idő csak úgy elsuhan játék közben. Ráadásul az amúgy is tetemes játékidőt kibővíti a már elérhető két DLC, amelyikből az egyik egy új karaktert, a nem éppen emberbarát és jó humorú gólemet, Palát nyújtja, míg a másik a játék legnagyobb hibáján, az elég szűkös inventoryn segít egy ládával, ahova tárgyainkat pakolhatjuk. Igazi remekmű, élvezetes darab lett a Dragon Age, ami után igen nagy reményekkel várhatjuk a január végén érkező Mass Effect 2-t.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások