Aliens vs. Predator

Aliens vs. Predator

2010. április 4. 03:45, Vasárnap
Az idegenekkel szemben is alkalmazhatjuk ezt a módszert, de ahhoz előbb pengéinkkel a földre kell küldenünk áldozatunkat, és szintén, amikor megjelenik a felirat, akkor kell rátenyerelnünk a használat gombra. Itt látszik csak igazán a ragadózók igazi nagysága. Igazán látványos, amikor megragadunk egy xenomorphot, és karakterünk a térdén töri ketté a szerencsétlen gerincét majd egyszerűen elhajítja a tetemet, vagy pedig kitépi a belső állkapcsát, és trófeaként elteszi. Sajnos annyi hátulütője van a dolognak, hogy ezek animációját nem lehet félbeszakítani, és amikor többen vesznek minket körül, akkor sérülünk, és néha emiatt akár el is halálozhatunk.

A ragadozók védjegyének számító álcázást ismét használhatjuk, és ellentétben az eddigi két résszel, most már nem fogyasztja az energiánkat, viszont a vízzel való érintkezés még mindig azonnal felfedi robusztus alakunkat ellenfeleinknek. A fentebb említett pengéken kívül még három fegyvert vehetünk magunkhoz, ezek egy részének működtetése szintén energiaigényes.

Első távolsági fegyverünk a már jól ismert shoulder cannon, melyet két módban használhatunk: a lövésgomb lenyomásával egy vagy több lövedéket küldünk áldozatunkba, a gomb nyomva tartásával pedig egy igen erős lövést produkálhatunk, persze ez elég sok energiába kerül. Második fegyverünk szintén ismerős lehet, ez a korong, melynek röppályáját eldobáskor és visszatéréskor egerünkkel szabályozhatjuk, így maximalizálva a pusztítást.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Utolsó fegyverünk a második rész leghatásosabb eszköze, a dárda. Sajnos ezúttal kimarad a közelharci mókázás, csak dobni tudjuk, viszont ha jól célzunk, egy hajításba belepusztul a célpontunk. Azt viszont furcsának találtam, hogy miután eldobtuk dárdánkat, kb. 15-30 másodperc múlva visszakerül hozzánk, miközben még ott áll áldozatunk hátában. Célzásunkat nagyban megkönnyítik a különféle látásmódok, melyekből összesen két darab áll rendelkezésünkre, ebből egyet használhatunk alapból. Az első mód az emberek ellen hatásos, a már jól ismert hőérzékelő látásmód, míg a második az idegenek könnyű észrevételére szolgál.

Hogyha vadászszerszámaink lemerítenek minket, akkor a pályákon található emberi "erőforrásokat" felhasználva pótolhatjuk, nem mellesleg ezzel a módszerrel néha zárt ajtókat is kinyithatunk. Az álcázására visszatérve megemlítenék még egy újdonságot, emberi ellenfeleink megzavarását. Arról van szó, hogy a használat gombbal kiválasztjuk a célszemélyt, majd kinézünk egy elhagyatott helyet, majd újbóli gombnyomással ragadozónk egy rádióüzenetet küld a kiszemelt áldozatnak, aki odasétál, nekünk meg csak be kell gyűjtenünk egy újabb trófeát.

Végül, de nem utolsó sorban szót érdemel még az is, hogy csúcsragadozónk ugrását is fejlesztették. Bár alapból is elég nagyot tudunk ugrani, de kapunk egy ugrórendszert is, amelynek segítségével szinte bárhova feljuthatunk. Ezt úgy kell elképzelni, mint a Wolverine-ben: egy gombbal átváltunk ugrás módba, és az egérrel kijelöljük a területet, ahova érkezni szeretnénk, majd az ugrás gomb újbóli megnyomásával el is rugaszkodunk a talajtól. Mivel a planétán jártak már előttünk is predatorok, így az általuk hátrahagyott trófeaöveket gyűjthetjük plusz pontokért úgy, mint a marine a hangfelvételeket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Utolsó versenyzőnk gondolom, nem lesz meglepetés, az Alien. Ezúttal neve is van az általunk irányított xenomorphnak, mégpedig Hatos (Six). Eme kedves élőlénnyel mindössze annyi teendőnk lesz, hogy a gonosz emberek laborjából megszökjünk, kiszabadítsuk királynőnket, és egy új fészket hozzunk létre, és mindezek mellett okozzunk minél több kárt az embereknek.

Amint megkapjuk az irányítást, első dolgunk megtanulni azt, ami véleményem szerint kicsit nehézkes lett. Hatos ugyanis majdnem minden falra felmászik, ha a közelébe megyünk, néha összekuszálva a dolgokat, mert hirtelen nem is tudjuk, hol vagyunk. Az ugrás gombbal válthatunk a falfelületek között, és van egy külön gombunk arra is, hogy elszakadjunk az éppen alattunk lévő felülettől. Így akár a plafonra felmászva ellenfelünk mögé is kerülhetünk, majd csöndben leesünk mögé, és jöhet a stealth kill. Igen, a nyolcadik utassal is végezhetünk egyszerűen és látványosan az emberekkel, csak a civil személyeket nem megöljük, hanem lefogjuk addig, míg egy arctámadó el nem foglalja a helyét az illető fején. Tehát nem muszáj mindenkivel végeznünk, aki az utunkba kerül, ami egész jó ötlet, mert néha a civilek, amint meglátnak minket, azonnal végeznek magukkal, és csak a gyorsaságunkon múlik, hogy sikerül-e a bepetézés.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mivel ellenfeleink jól felszereltek fegyverek terén, ezért az idegen missziókban leginkább a sötétben rejtőzésé és a lopakodásé a főszerep, és némi taktikázásra is lehetőségünk nyílik. Ha kiiktatjuk a közelünkben található fényforrásokat, akkor az erre a célra szolgáló gombbal Hatos elkezd sziszegni, amire felfigyelnek a környéken tartózkodó marine-ok, civilek, és a sötétben csöndben elintézhetjük őket mögéjük osonva vagy esetleg a plafonról támadva. A koromsötétben abszolút előnyben vagyunk, ugyanis látásunk a fényviszonyokhoz alkalmazkodik, így mi mindig tökéletesen fogunk látni. Ez ötletes megoldás lenne, csak teljes sötétségben úgy néz ki a játék, mint a Borderlands, ami nem igazán illik a programhoz.

Itt is kapunk felkutatandó tárgyakat, mégpedig a Royal Jellyt tartalmazó tartályokat kell megsemmisítenünk, melyek a királynőnktől vett folyadékmintát tartalmazzák. Mindezek mellett akad egy Survival nevezetű mód, mely a Left 4 Deadben már megismert, ugyanezt a nevet viselő játékmódnak felel meg, csak itt nem fertőzöttek, hanem idegenek jönnek folyamatos hullámban. Ezeket tartogatja számunkra az egyjátékos mód, amiben jól elsajátíthatjuk a fajok sajátosságait, ezt követően pedig belevághatunk a multiba.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Összesen 5+1 játékmódban irthatjuk egymást, melyek között akadnak régi jól ismertek és némi újdonság is. A klasszikus deathmatch, team deathmatch (ebből van kétfajta: az egyikben mindkét csapat vegyes összetételű, a másikban pedig fajok közt megy a harc) és domination mellett kapunk még egy Predator Hunt és egy Infestation módot is. Az első hármon nincs mit magyarázni, aki valaha játszott mulitplayert tartalmazó programmal, az tudja, miről van szó. A Predator Hunt mód, gondolom, nem árulok el nagy titkot, a ragadozóra koncentrál. Úgy néz ki a dolog, hogy van egy csapat tengerészgyalogos, akikre egy darab predator vadászik, és ha valaki kiiktatja a vadászt, átveszi a szerepét, és minden kezdődik előröl. Ennél izgalmasabb az Infestation, ahol szintén van egy csapat marine, csak ellenfelük ezúttal egy darab xenomorph, aki, ha elintéz valakit, az szintén alien lesz, és máris javulnak a túlélési esélyek.

A fent leírtak egy egész jól sikerült programot festenek le, de mindezt rengeteg idegesítő bug rontja el. Ilyen például a hosszú töltési idő vagy az indokolatlan szaggatás, de ami a legidegesítőbb, az a hang esetenkénti eltűnése. Nem egyszer fordult elő, hogy az átvezető videókban nem volt hang, vagy pedig az összegyűjtött felvételeket, amikből a történetet kellene megismernünk, nem lehetett meghallgatni. Nem tudom, miért nem lehetett jobban letesztelni kiadás előtt a játékot, mert ezek eléggé feltűnő hibák, de az időközben megjelent javítások remélhetőleg orvosolják a problémákat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások