Crysis 2 részletek

Crysis 2 részletek

2010. április 14. 16:30, Szerda
A Crysis első része 2007 novemberében jelent meg és elég szép sikert aratott - már azoknál, akik el tudták indítani. Sajnos sokak számára komoly befektetést jelentett a Crytek FPS-e, hiszen gépigénye volt a játéknak, de a játékélmény mindenért kárpótolt.

A második részről eddig elég kevés dolgot lehetett tudni. A Crytek teljes titokban fejlesztette a Crysis 2-t és a rajongók csak annyit tudhattak meg a programról, amennyit a fejlesztők akartak. Így a GDC-n megismerhettük az új Nanoruhát és kicsivel később kiderült, hogy New Yorkban játszódik a történet.



Ez azonban a héten megváltozik, hiszen a múlt héten, stílusosan New Yorkban bemutatott rövid teaser után most mozgásban is bemutatkozott a Crysis 2. A játék a Far Cry és az eredeti Crysis nyomvonalán halad és ugyanolyan szabadságot kap majd a játékos. Ezúttal is teljesen rajtunk múlik, hogy egy adott akadályt milyen módszerrel gyűrünk le legyen az ellenfél vagy valamilyen épület.

A Crytek nagyon büszke a megújított Nanoruhára és a jelek szerint lehetnek is. A "gúnyánk" kettő alap móddal rendelkezik. A Vadász a lopakodást, hangtalan gyilkolást favorizálja, míg a Tank a szemtől szembeni harcot, a rombolást helyezi előtérbe. Előbbinél képesek lehetünk akár észrevétlenül körbejárni az egész várost, míg a másodiknál még haldoklásunk közben is komoly sérüléseket okozatunk az ellenfeleknek. De az alap mellett bekapcsolhatunk kettő másodlagos módot is, melyekkel további előnyökre tehetünk szert.



Lássunk egy példát. Ha bekapcsoljuk a Vadász módot és ugyanakkor a másodlagos lehetőségek közül a taktikai előnyöket választjuk, akkor kiszúrhatjuk a közelben lévő ellenfeleket, pontos helyzetüket. Ha a dolgok elfajulnak, akkor egy gombbal válthatunk Taktikairól az Erő módra, mely esetben hatalmasakat ugorhatunk és jelentősen növekedik a sebességünk is.

Ha nem sikerül elmenekülni, akkor a Vadász módon belül átválthatunk lopakodásról "páncél-üzemre", bekapcsoljuk az Erőt és így kitörhetünk az ellenfél gyűrűjéből. A Nanoruhát fejleszthetjük is és kedvünk szerint alakíthatjuk a kinézetét, színét stb.

A Crysis 2 második fontos pontja a város. A fejlesztők New Yorkot szemelték ki kalandjaink helyszínéül és ezzel egy újabb "dimenziót" hoztak be a harcokba. A fejlesztők ugyanis szeretik kiemelni, hogy az eddigiekkel ellentétben a Crysis 2-ben nagyon fontos szerepet kap a vertikális sík is, vagyis a függőleges harcok, közlekedés lehetősége.



Mivel New York a játékban eléggé szét van rombolva, így elég sok tárgy, épületdarab nyújthat majd tökéletes fedezéket. Ráadásul a játék többnyire (a játékidő közel 90 százalékában) a szabad térben játszódik vagyis az eddig hallottakkal ellentétben nem lesz lehetőségünk a különböző épületekből ki-be rohangálni. Ráadásul a készítők reményei szerint a világ egyik legismertebb városának sorsát jobban a szívükön viselik a játékosok, mint egy ismeretlen szigetét, így talán nem is akarnak nagyon rombolni majd.

A történetről továbbra sem tudhatunk meg túl sokat. A bemutatón mindössze annyi derült ki, hogy karakterünk belecsöppen az adott helyzetbe és úgy kényszerül harcolni, hogy fogalma sincs a történésekről. Annyit azért megtudtunk, hogy a Crynet biztonsági erői nem is annyira gonoszak, hiszen az idegenek inváziója elleni harcban sokszor segítenek majd nekünk.

A Crysis 2-t a CryENGINE 3 hajtja majd és a bemutatott verzió alapján már most esélyes év legszebb játéka címre. Ráadásul ez az X360 verzióra igaz, hiszen New Yorkban a konzolos változatot állították ki és a Crytek szerint a PC-s változat még ennél is jobban néz ki. A Crysis 2 november 19-én jelenik meg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások