Klasszikus FPS lesz a RAGE

Klasszikus FPS lesz a RAGE

2010. július 16. 22:05, Péntek
Gondolom mindenki tudja, de azért nem árt elismételni: az id Software volt az a cég, mely tulajdonképpen megalkotta az FPS műfaját. Persze előtte is voltak hasonló próbálkozások, ám mégis mindenki a Wolfenstein 3D és a Doom megjelenéséhez köti a műfaj megalakulását.

Az id Software szépen meg is gazdagodott a motorból és a fenti címek és a Quake folytatásaiból, ám már ideje volt, hogy valami eredeti és új címet tegyenek le az asztalra. Ez lesz a RAGE, mely kicsit több mint 10 év után az első olyan id cím, mely nem folytatás.

Korábban már foglalkoztunk kiemelten a játékkal, ám a csapat a napokban kicsit bővebb betekintést engedett a világsajtónak az ígéretesnek tűnő játékba és emellett nem mehetünk el szó nélkül. A RAGE története a távoli jövőben játszódik, mikor is egy aszteroida tart a bolygónk felé és úgy tűnik, az ütközést - és ezzel együtt a katasztrófát - nem lehet elkerülni.



Melyik a kedvenc id Software terméked?
Doom sorozat (41%)
Quake sorozat (29%)
Wolfenstein (20%)
Bocs, Epic-fan vagyok (10%)
Összesen 527 válaszadó.
A világ kormányai összefognak és útjára indítják az Eden Projektet, melynek keretében számos, mindössze 12 férőhellyel bíró kapszulát ásnak le a földbe és az ezekbe kiválasztott emberekkel kívánják fenntartani az emberi fajt a pusztulás után. Mi is egy ilyen kapszulában térünk magunkhoz, miután egy földrengés eltöri a "lakhelyünket" és mi kimenekülünk a szabadba.

Itt rögtön kiderül, hogy az aszteroida mégsem pusztította el teljesen az életet. A túlélők különböző csoportokba verődve élik mindennapjaikat, új kormányok harcolnak egymással a poszt-apokaliptikus Föld uralmáért, banditák és mutánsok pusztítanak az utakon.

A RAGE nem kínál hosszú percekig tartó átvezető mozikat vagy több órás párbeszédet. Nincsenek fejlődési lehetőségek, nincsenek RPG elemek. Ez egy színtiszta FPS, ahol az győz, aki erősebb fegyverével jobban céloz. A sztori sem ágazik el, de ennek ellenére számos mellékküldetéssel találkozhatunk - végkifejlet viszont csak egy van.



Az id Software két várost mutatott be a prezentáción. Az első a Wellspring nevet kapta, melyben fémből és különböző hulladékokból összetákolt viskókban laknak az emberek. Ám egyedül itt találhatunk működő vízhálózatot és kutakat, szóval ide biztosan többször is visszatérünk majd. A helyi kereskedőktől fegyvert illetve autóalkatrészeket is vásárolhatunk. Néhány helyi lakos különböző mellékküldetéseket is adhat, melyek a Borderlandsban látott rendszerben működnek.

Bár a RAGE klasszikus FPS, azért a fejlesztők számos újdonságot behoztak a játékmenetbe. Először is itt van a regenerálódás vagyis halál közeli állapotban elég fedezékbe húzódni és máris makkegészségesek leszünk. Ez pedig sokszor előfordul majd, hiszen a látottak alapján kemény ellenfelekkel kerülünk majd szembe. Az első képen is látható tag például a Szellem klánból származik. Ismertetőjelük a gyorsaságuk és a Prince of Persia játékokban látott "falmászó és akrobata képességük". Közelről halálosak, így ajánlott messziről leszedni őket.

Fegyverekben a szokásos felhozatal tárul majd elénk - pisztolyok, shotgunok, rakétavetők stb. - de rengeteg típusú lőszer jár hozzájuk. A Fatboy például egy pisztolyba való lőszer, mely jóval erősebb mint standard társa, de nehezebben is beszerezhető. Lesznek még elég egyedi gyilkoló eszközeink is (távirányítós robbanó autó, mozgó lőtorony stb.), szóval változatosságban nem lesz hiány.



Kalandozásunk első óráiban szert teszünk egy buggyra is, mellyel számos új lehetőség nyílik meg előttünk. Nem csak a gyorsabb közlekedést teszi lehetővé a jármű, hanem különböző versenyeken is indulhatunk vele. Ezekre érdemes benevezni, hiszen az autónkat fejleszthetjük és a különböző festéseken illetve esztétikai tunningon felül fegyvereket és páncélokat is felszerelhetünk kis kedvencünkre.

Wellspring után eljutunk a Halottak Városába is, mely - mint a nevéből is kiderült - nem túl vendégbarát hely. A fent olvasottak alapján könnyen felmerülhet, hogy miben különbözik a RAGE a Fallout sorozattól vagy a Borderlandstól. A válasz egyszerű: a már korábban is említett RPG elemek hiányától. Az id Software játéka egy színtiszta FPS egy majdnem nyitott világgal (szabadon mozoghatunk, de csak egy adott határon belül) és elképesztően pazar grafikával.

Az id Software ígérete szerint a játék kint lesz az idei QuakeConon és játszható formában is megmutatja magát.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások