Alien Swarm

Alien Swarm

2010. augusztus 7. 18:06, Szombat
A felszerelések terén tapasztalt változatosság az életünkre törő idegen lények terén is jellemző a programra. Eleinte egyszerű harcos "bogarakkal" találkozunk, majd előkerülnek a maró köpetekkel támadó rokonaik is, akik idegesítő repkedő barátaikat is hozzák. Idővel csatlakoznak hozzájuk a méretes, háromlábú "organikus bombák", majd jönnek a hatalmas pajzzsal rendelkező tankok, de találkozunk majd az Alien filmek arctámadóinak közeli rokonaival is.

Ellenfeleink nem csak sokfélék, de számbeli fölényük is kifejezetten egyértelmű, ráadásul még könnyű nehézségi fokozaton is elég erősen sebeznek. Ezzel a játék egyszerűen kikényszeríti a csapatmunkát, hiszen, aki elszakad társaitól, az gyakorlatilag perceken belül be is fejezi pályafutását. A dolog igazi szépsége abban áll, hogyan találja meg a csapat a megfelelő egyensúlyt a támadó és támogató erők között. Éppen ezért erősen ajánlott barátokkal nekiesni, és használni a játék beépített hangátviteli rendszerét, vagy egy erre szolgáló külső programot, mivel érdemi kommunikáció hiányában rengeteget veszít a dolog az élvezhetőségéből.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Grafikai szempontból első osztályú munkával van dolgunk. A Black Cat emberei nagyon jól kezelték a Source motort, s amit alkottak, az azon túl, hogy részletgazdag és összességében nagyon szép, még nagyon jól optimalizált is, így gyengébb gépeken is képes hozni a stabilan magas FPS-számot, még finom részletességi beálltások mellett is. Igaz, hogy a játék felülnézeti kameraállást használ, a készítők mégis odafigyeltek az olyan, szinte lényegtelennek tűnő apróságokra, mint a lézeres irányzék által megvilágított füst, melyen látszik a kilőtt golyók okozta légmozgás - ezzel igazán hangulatossá és élővé tették az Alien Swarmot.

Az irányítás a klasszikus WASD plusz egér kiosztást követi (bár ezen természetesen mindenki változtathat saját ízlésének megfelelően), ami jól is működik. Egyedül a célzás bizonyult alkalmanként kicsit nehézkesnek, de ezek is többnyire a játékmenet feszített tempójából adódtak, így valószínűleg pusztán megszokás kérdése az egész. A játék leggyengébb pontját a hangok jelentik. Elsősorban a szinkronhangokkal van probléma, de figyelembe véve, hogy egy kis csapat eredetileg csak modnak indult játékáról van szó, és hogy egyéb téren milyen jól teljesít, ezt elfogadható hiányosság, ami fölött a játék hevében könnyű átsiklani.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az egyetlen igazán fájó pont az Alien Swarmmal kapcsolatban az, hogy sajnos nagyon rövid, mindössze egy kampány szerepel benne, hat küldetéssel, melyek nehézségi szinttől, csapatlétszámtól és nem utolsó sorban gyakorlottságtól függően 1-2 óra alatt végigvihetők. Ugyanakkor a Valve ösztönzésnek szánta a programot, ezért joggal remélhetjük, hogy hamarosan újabb és újabb hadjáratok kerülnek majd fel a netre, és persze a vállalkozó kedvű játékosok saját kampányokat is készíthetnek a mellékelt szerkesztővel.

Egyszeri végigjátszásnál mindenképpen többre érdemes a program, ugyanis a játékélmény minden karakterrel más. A fejlődési rendszerrel folyamatosan kapjuk meg a fegyvereket és a felszereléseket, melyek szintén sokat módosítanak a játékmeneten, továbbá itt is megtalálható a Steames programokra jellemző achivement-rendszer, mely a gyűjtőszenvedélyünkre alapozva próbál rábírni a többszöri végigjátszásra.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások