Alien Swarm

Alien Swarm

2010. augusztus 7. 18:06, Szombat
Grafika: A készítők tökéletesen használták fel a Source motort. A felülnézeti kameraállás ellenére a program eszméletlenül részletes, a textúrák élesek, a fény-árnyékhatások lenyűgözőek, és a látványos robbanások mellett a legapróbb részletekre is odafigyeltek, ráadásul az optimalizálásra sem lehet egy rossz szavunk sem.

Kezelőfelület, irányítás: A HUD nagyon jól sikerült. Aránylag kis helyet takar ki a játékérből, de megtalálunk mindent, amire szükségünk lehet. Láthatjuk saját és csapattársaink felszerelését, életerejét, így támogató egységek szerepében mindig tudhatjuk, kinek és mire van szüksége, a mozgásérzékelővel ellátott térkép pedig garantálja, hogy nem fogunk eltévedni, és még azt is tudhatjuk, honnan érkezik a fenyegetés. A billentyűzetkiosztás teljesen személyre szabható, de az alap WASD elrendezés is tökéletesen működik. A gyors játékmenet mellett a felülnézeti célzás eleinte kicsit nehézkes lehet, de könnyen bele lehet szokni.

Játszhatóság: Bár a küldetések teljesítéséhez csak a technikus elengedhetetlen, egyedül még neki is teljesíthetetlenek a feladatok. Kettesben már végigvihető, viszont aki magasabb nehézségi fokozatra pályázik a közepesnél, annak erősen ajánlott teljes létszámú csapattal nekivágni, ugyanis a szörnyek sokan vannak, sokfélék, ezáltal különféle taktikákat és erős csapatmunkát igényelnek, ráadásul keményen sebeznek.

Intelligencia, nehézség: Az idegenek semmilyen taktikát nem alkalmaznak, csak folyamatosan özönlenek, többnyire minden irányból, így intelligenciáról beszélni esetükben nehéz, mindenesetre az útkeresési rutinjukkal nincs probléma. Kapcsolat nélküli, egyszemélyes gyakorló módban csapattársaink többnyire jól végzik a dolgukat, és a parancsainkat is pontosan teljesítik, így ebbe sem igazán lehet belekötni. A nehézség pedig nagyban függ a csapat létszámától és összhangjától, viszont azt leszögezhetjük, hogy egyáltalán nem megbocsátó vagy könnyű játékkal van dolgunk.

Hangok, zene: Az egész játék leggyengébb része. Az aláfestő zene annyira jellegtelen, hogy egyáltalán nem marad meg az ember fejében, bár játék közben hiányérzetet sem okoz. A környezeti hangok még nagyjából elfogadhatóak, s a fegyverek effektjei sem csalnak mosolyt az arcunkra, de a szinkron kifejezetten gyengére sikerült, azon belül is harcosaink hangjai a leggyengébbek.

Összefoglalás: Az Alien Swarm szinte minden egyes elemével találkoztunk már más játékokban, ugyanakkor jótól tanulni, jót másolni nem szégyen, főleg, ha az ember olyan jól működő kombinációt hoz létre, mint a Black Cat emberei. Az ő munkájuk egyrészt gyönyörű és jól optimalizált, másrészt barátokkal közösen játszva hihetetlenül hangulatos. Legnagyobb hiányossága a szinkronhangok minőségében áll, de a játék hevében ez valószínűleg keveseknek fog igazán feltűnni. A másik problémát, nevezetesen, hogy csak egyetlen kampány van, és az is kicsit rövid, a szabad forráskódnak és a szerkesztőnek hála bárki nekiállhat orvosolni. Mindennek a tetejébe a program teljességgel ingyenes, így mindenkinek csak ajánlani tudjuk, vesztenivalótok nincs vele.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások