Félbemaradt fejlesztések...

Félbemaradt fejlesztések...

2010. szeptember 21. 23:58, Kedd
A Turok sorozat is szép múltra tekinthet vissza. Az első rész még az Acclaim gondozásában jelent meg 1997-ben és kirobbanó sikert aratott. Épp ezért senkit nem ért meglepetésként, hogy ’98-ban jött a Seeds of Evil alcímű második rész, mely minden tekintetben jobban sikerült elődjénél. A Turok 3: Shadow of Oblivion elkerülte a PC-s piacot és a Turok: Evolution is a konzolos verziók után közel egy évvel mutatkozott be számítógépeken és miután a sorozat jogait birtokló Acclaim megszűnt, sokan temették a szériát.



Aztán jött a meglepő bejelentés, mely szerint a Disney logója alatt a Propaganda Games fejlesztésében készül a megújult Turok, mely végül szép sikereket aratott, de az is tény, hogy csak nevében emlékeztetett a remek elődre. Mindenesetre a kiadó elégedett volt és zöld utat kapott a folytatás is, amely azonban végül mégsem készülhetett el.

Melyiket látnád szívesen viszont?
StarCraft: Ghost (44%)
C & C Tiberium (16%)
Warcraft Adventures (13%)
A többi közül valamelyiket (11%)
Outcast 2 (7%)
Turok 2 (5%)
Egyiket sem (4%)
Összesen 323 válaszadó.
Ennek oka, hogy a fejlesztőknél létszámleépítést tartottak és a Disney számára fontosabbnak bizonyult a Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned, mint a dinóvadász és ezért leálltak a Turok 2 munkálatai és az azon dolgozó embereket elküldték. Mindenesetre csak remélni tudjuk, hogy a Karib-tenger kalózai befejezte után valahogy sikerül rávenni a kiadót, hogy megéri folytatni Turok kalandjait.

Gondolom nem sokan emlékeznek a Valve gondozásában készülő The Crossing című akciójátékra, melyet az Arkane Studios fejlesztett. A játék két párhuzamos univerzumban játszódott. Az egyik nagyon hasonlított napjaink Párizsára, csak itt eluralkodott az anarchia, miután a kormány összeomlott. A másik 1307-ben játszódott és egy francia lovag bőrébe bújva kellett a koronát megvédenünk.



A The Crossing igazi erőssége az új és valóban ötletes megoldásban rejlett: a fejlesztők ugyanis megpróbálták ötvözni az egy személyes kampányokat a multis feladatokkal. Ez annyit jelentett, hogy míg az egyik játékos egy szóló kampányt vitt, addig az esetleg becsatlakozó társak az addig MI által vezérelt alakok szerepét vehették át. Így előfordulhatott, hogy valaki tudták kívül épp egy igazi deatmatch harcban vesz részt.

Az ígéretes ötlet azonban 2009-ben megbukott. Ekkor az Arkane Studios bejelentette, hogy a váratlanul felmerülő anyagi problémák miatt nem tudják befejezni a programot és a The Crossing helyett valami kevésbé pénzigényes programot készítenek el. Reméljük a Valve nem hagyja veszni a játékot.

Aki esetleg azt hiszi, hogy a Crackdown nagyot újított a GTA-klónok között, mert a jövőbe helyezte a kalandok helyszínét, az nagyot téved. Ez már a Ubisoftnak is az eszébe jutott, egészen pontosan 200 májusában. Ekkor mutatta be a nagyközönségnek a Sinister Games gondozásában készülő Loose Cannon című játékát, mely egy futurisztikus GTA lett volna.



A történet szerint 2016-ban járunk, mikor is a bűnözési hullám annyira felerősödött, hogy a rendőrség már nem képes kordában tartani a bűnözőket. Ezért zsoldosokat bérelnek fel, akik feladata a különböző bandák kiiktatása lesz. Mi egy ilyen alakot játszunk és feladatunk elvégzéséhez bármilyen eszközt, járművet felhasználhattunk volna.

A Loose Cannonról ugyanis 2004 óta semmit nem hallani. A pletykák szerint a projekt törlése a GTA sorozat sikerének köszönhető, hiszen a Ubisoft belátta, hogy nem képes felvenni a versenyt a Rockstarral.

És ha már GTA, akkor itt érdemes megemlíteni a Hei$t című alkotást is, mely szintén eme műfajban indult volna csatába. A Codemasters égisze alatt az inXile Entertainment munkásainak köszönhetően - az előzetes képek és infók szerint - egy nagyon hangulatos Mafia-szerű program volt készülőben az angol stúdiónál, melynek fejlesztését azonban idén év elején hivatalosan is leállították.



A játék egyébként 1969-ben játszódott volna San Franciscoban és a feladatunk rém egyszerűnek tűnt: minél több sikeres rablást véghezvinni a társaink segítségével. A Codemasters azonban úgy látta, hogy a program nem veheti fel a versenyt a konkurensekkel és ezért leállította a fejlesztést.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások