Félbemaradt fejlesztések...

Félbemaradt fejlesztések...

2010. szeptember 21. 23:58, Kedd
A Dungeon Hero szintén egy jobb sorsra érdemes alkotás volt. A játékkal egyébként mi is foglalkoztunk már korábban, hiszen a Firefly Studios akció-RPG-je nagyon ígéretesnek tűnt. A felállás szerint ráadásul mi a rossz oldalt képviseltük, hiszen a hősünk egy erőszakos gyilkos, akit ráadásul egy goblin törzs fogad fel, hogy segítsünk nekik az ellenfeleik legyőzésében.



A Dungeon Hero parádésan nézett ki, az első bemutatók alapján szép kis siker lehetett volna belőle. Valószínű a sztorival sem lett volna gond, hiszen azt az Overlord és Mirror’s Edge alkotója, Rhianna Pratchett készítette, aki azért letett már egyet s mást az asztalra. Mindenesetre a Firefly Studios tavaly már úgy nyilatkozott, hogy a program fejlesztését felfüggesztették, de mivel azóta semmi hír nem érkezett felőle, valószínű hogy már nem is fog megjelenni.

A következő program kifejezetten nagy veszteséget jelent a PC-s társadalomnak, hiszen az Enemy in Sight fejlesztéséért az a cseh Illusion Softworks (ma már 2K Czech) volt a felelős, akik a Mafia sorozatot illetve a nagysikerű Hidden & Dangerous játékokat készítették. Az FPS a nem túl távoli jövőben játszódott és egy Oroszország és Amerika között fellépő háborús konfliktus aktív résztvevői lehettünk volna.



A játékos újonc amerikaiként lépett volna be a történetbe és a sztori folyamán Angliától Németországon át Csehországig jutottunk volna el. A csapat egy élethű környezet megalkotására törekedett ezért közel 100 négyzetkilométernyi területetet fényképeztek le és vittek át a játékba. Sajnos azonban az Atari rossz anyagi helyzete miatt a 2K Czech lelépett tőlük, viszont az Enemy in Sight jogokat nem vitték magukkal. Jelenleg fejlesztő nélkül pihen az Atarinál a játék.

Egy újabb klasszikus folytatása következik a listán, melynek első része is már szerepelt nem egy "soha nem készül el" listán. Az Outcast aztán mégis megjelent és számos az Év játéka illetve Év kalandjátéka címet gyűjtött be vele az Infogrames. A remek visszajelzéseket látván a kiadó zöld uta adott a folytatásnak, melyből már képek is készültek.



Aztán sajnos a játékot fejlesztő Appeal csődöt jelentett és ennek egyik oda az Outcast bukása volt. Bár a kritikusok imádták, a vásárlók valamiért nem rohantak a boltokba érte és szép csendben megbukott a játék. Épp ezért a korábbi döntését felülbírálta az Infogrames és mikor a fejlesztők anyagi támogatást kértek az Outcast 2 befejezéséhez, nem adtak. Sajnos ez a program valószínű soha nem készül el.

Most ismét egy olyan játék következik, melynek sorsa még erősen kérdéses. Bár többször is bejelentették, hogy az Obsidian műhelyében készülő RPG, az Aliens: Crucible munkálatait leállították, azért mi még bizakodunk. Főleg annak tükrében, hogy a Gearbox féle Aliens: Colonial Marinest is sokszor temettük és végül mégis elkészül.



Talán a Sega "észhez tér" és észreveszi, hogy ha az Idegenek világában játszódó, kétes minőségű FPS-re ekkora igény van (az új Aliens vs. Predator), akor egy jól megszerkesztett, hangulatos akció-RPG-vel egyszerűen nem nyúlhatnak mellé. De talán majd a Gearbox játékának esetleges sikere felrázza őket. Bízzunk benne.

Az Indiana Jones and the Staff of Kings kissé kilóg a listából, hiszen a játék Wii, NDS és PSP változata elkészült, egyedül a korábban bemutatott és nagyon bíztatónak tűnő PC-s illetve nagykonzolos változatokat törölte a LucasArts. Ennek okát máig nem ismerni, de sokan a Star Wars: The Force Unleashedet nevezik meg felelősnek, mely az Indy játék motorját használta.



A pletykák szerint ugyanis a kiadó addig-addig halasztgatta a Staff of Kings megjelenését, míg Starkiller beelőzte és learatta a babérokat. És ezért a kiadó inkább úgy határozott, hogy folytatja az Erősebb alkotását, kedvenc régészünk pedig egy lebutított verziót kap. Sajnos épp ezért az eredetileg betervezett verziók soha az életben nem készülnek el, amit csak sajnálni tudunk.

A végére egy olyan alkotás maradt, mellyel nem is olyan régen még mi is aktívan foglalkoztunk. A Six Days of Hallelujah fejlesztői arra vállalkoztak, hogy elkészítik minden idők legélethűbb FPS-ét és a jelek szerint jó úton is haladtak a projekt megvalósításában, mikor is a sok botrány (tiltakozások voltak a helyszín miatt) hatására a kiadó Konami kihátrált a játék mögül.



Ennek már több mint egy éve és azóta folyamatosan keresik a srácok a vállalkozó kedvű kiadót. Szomorúan kell konstatálnunk, hogy mivel még nem jelentették be, hogy megjelenhet a program, így nem nagyon járnak sikerrel. Reméljük azért a szintén botrányokkal övezett Medal of Honor esetleges sikerét látván valaki felkarolja az ígéretes projektet.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások