A játékvilág jövője: a 3D

A játékvilág jövője: a 3D

2010. október 24. 01:40, Vasárnap
Hector Sanchez, a Mortal Kombat producere nagy reményeket fűz a dologhoz. "Nagyon király a cucc és mi beleástuk magunkat a dologba. Így az elsők között voltunk, akik megtapasztalhattuk az új technológiát. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a 3D miatt olyan dolgokat is megvalósíthatunk a grafikus motorral, melyeket eddig nem voltunk képesek."

A Spec Ops: The Line vezető dizájnere, Cory Davis szerint a 3D a fejlesztőknek is sok lehetőséget nyújt, de nem minden műfaj működhet az új dimenzióban. "Ha körbenézek, számos olyan projektet látok, melyek biztosan remekül használják ki a 3D-t. A technológia megteremtette ennek a lehetőségét. De én szívesen látnék további fejlesztéseket a televíziók és monitorok terén is. Nem vagyok biztos ugyanis abban, hogy minden vásárló szemüveggel akarja végigülni a játékot."



Hasonló véleményen van a Dead Rising 2 producere, Keji Inafune is. "Nehéz megjósolni, hogy mi fog történni vagy hogy az emberek mennyire fogadják pozitívan vagy negatívan a 3D-s tévéket. Azt sem tudni, hogy egy esetleges 'átállás' mennyi időbe telik. Maga a technológia azonban érdekes és szerintem egyes címeknek/műfajoknak jobban áll majd a 3D, mint másoknak - lásd FPS-ek. És vannak, ahol nem szükséges a váltás. Épp ezért elképzelhető, hogy pár stílusban valóban meghozza a változást a 3D, de az egész ipart átfogó váltás szerintem nem történik meg."

"Kíváncsian várom, hogy merre visz minket a 3D, de nem hiszem, hogy záros határidőn belül alapkövetelménnyé válik az iparágban" - állítja a Marvel vs. Capcom 3 producere, Ryota Niitsuma. "Az én szememben ez csak egy újabb lehetőség a játékkészítésre és ha illik a programhoz és több lesz tőle a projekt, akkor semmi akadálya a dolognak. De ha nem, akkor nem szabad erőltetni."

A Treyarch vezetője, Mark Lamia szerint azonban ők még nem állnak készen a 3D-re. "Szerintem a 3D egy lehetőség, de még nagyon kiforratlan és látok olyan zsákutcákat, amibe simán be lehet hajtani, ha az ember nem elég figyelmes. Épp ezért lehet szimpla propaganda vagy valós élményt nyújtó kiegészítő is. Az idő majd eldönti."



"Jelen pillanatban szinte senkinek nincs 3D-s tévéje" - kezdi el véleményét a Ghost Recon: Future Soldier producere, Stuart White. "Szerintem majd ha csökkennek az árak, akkor többen vásárolnak ilyen készüléket és akkor el lehet kezdeni gondolkodni a fejlesztéseken. A dolog nagyon hasonlít a Wii-hez: egyes fejlesztők kiaknázzák majd a benne rejlő lehetőségeket, míg mások alaposan félrenyúlnak majd. Egyes játékokkal biztosan működni fog, de nem mindegyiknél."

A Spider-Man: Shattered Dimensions készítője, Thomas Wilson szerint "ez nem a fejlesztők gondja kell hogy legyen. Én azt várom, hogy a Sony, a Microsoft és a Nintendo építsék be magába a konzolba az ehhez szükséges technológiát és nekünk már csak a programozással kelljen foglalkozni. Szerintem kicsit korai még erről beszélni."

Mivel a fejlesztők ennyire megosztottak a témában, a 3D-s játékok sorsa jelenleg megjósolhatatlan. De természetesen még mindig aktuális a cikk elején feltett kérdés: szükségünk van erre? Többet nyújtanak az olyan 3D-s játékok, mint a Batman: Arkham Asylum vagy az Avatar? Ezt majd az idő dönti el.

Következő cikkünkben a Letölthető Tartalmak (DLC) témakörét járjuk körbe.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások