Jó a 3D meg minden viszont nem tudom mennyire lenne jó ezzel játszani napi 2órát. Fõleg ha látás károsodást okoz mint ahogy írják.
nekem 2-3 naponta megvan 3-4 óra, kurvajó. Olyan is volt hogy 11 órát nyomtam le, meg sem éreztem. Szokás kérdése, a szemkárosodást balfaszok terjesztik, a 3d szemüveget használhatod normálszemüveg elõtt, jó nagy nekem is az orrom végén lóg.
Még jó, hogy örökletes szembetegséggel születtem, tehát a szemüveges 3d nekem ki fog maradni úgy érzem!
Van valami a cikkben, hisz valamerre mennie kel la grafika már sokkal többet nem szépülhet akkor mi marad? naná hogy a 3d egyébként meg a mozi meg az otthoni videózás is affelé halad ebbõl azért következik, hogy elõbb utóbb a játékok is ugyanoda fognak jutni, csak jöjjön ki végre egy olyan megjelenítõ amihez nem kell szemüveg, ahogy az meglesz semmi sem áll majd az útjába a terjedésének, mondjuk most sem :)
nem kell giccses 3d modeleket csinálni, mocap sokkal fontosabb, meglehet nézni a Borderlands-t vagy épp modeleditorral ki lehet ue3as játékokból csempészni dógokat.
Jó a 3D meg minden viszont nem tudom mennyire lenne jó ezzel játszani napi 2órát. Fõleg ha látás károsodást okoz mint ahogy írják.
....baszkikám egy mai 3d modell akármelyik játékban kb 30 óra munka , összehasonlitásként olyan 3-4 éve ez 7-8 óra volt, mássz fel akármelyik a témával foglalkozó oldalra és garantáltan profikkal is fogsz találkozni akiket biztos kényszeritenek hogy oda postoljanak a témával kapcsolatban mer különben utálják, aztán menj és nézz meg pár koncept artot,és gondolkozz el rajta hogy fele annyi részletböl is megértette volna a modellezõ, texturázó hogy mit is kell csinálnia.Meg persze vannak olyan fejlesztõk is akik kelet európában rágják a panel küszöbét, vagy Indiában 3 dollárért végzik el a 250k csákó munkáját, és ezek a négerek vannak többen , nem a levegõbe beszélek próbálj meg freelance grafikusként munkát találni annyiért megcsinálják amennyiért nekem nem éri meg a fáradtságot hogy megirjak egy emailt. Végezetül: ne fárassz tovább nem fogsz megnyerni egy olyan vitát amiben csak te látod az ellentétet,ráadásul az érveid is elég gyengécskék..no szia.
Egy játékot nem 1 fõ fejleszt. Szuverén jogod szeretni a munkádat, de nem fogsz magadnak plusz munkát csinálni ha nem szükséges. Ha igen hülye vagy. A fõnököd - tökmind1 hogy kiadó, vagy sima cégtulaj - nem fogja azt mondani, hogy csináld úgy hogy 2x annyi ideig tartson, de élvezd is. Sõt, még azt se fogja mondani, hogy tartson 2x ideig, ha egy picivel jobb tud lenni, mint az elvárt. Nem, ne tartson tovább, hozza a követelményt, a lehetõ leggyorsabban. Ideje volna felnõni. A fejlesztõ pénzért dolgozik. Kõmûvesnek, péknek azért nem megy el, mert ahhoz nem ért, és az egyébként is egy nehéz munka, kényelmesebb fûtött-hûtött irodában ülni. USAba mostanában keresnek tapasztalt közösségi játék fejlesztõket, 250ezer USD éves fizetéssel. Amibõl egy Lambo azért simán kijön még azután is, hogy megél belõle (nem kell új, jó a 2 éves is). És azért lássuk be, a közösségi játékok fejlesztõi nem a játékipar krémje.
Sarkitás Iróni ismerõs szavak vagy definiálni kell? Gyakorlatilag azt állitod hogy amit én irok az kizárja azt amit te. attol hogy pénzt keresel vele még szeretheted a munkádat és aki kreativ tevékenységet folytat az álltalában szereti is csinálni.Nyilvánvalóan sarkitasz...Mert szerinted minden egyes játékkészitõ csakis egyedül a pénzért csinálja és ha többet fizetnének rögtön elmenne mondjuk kõmûvesnek..vagy péknek..ne légy már komolytalan, amugy meg honnan veszed azt a hülyeséget hogy a fejlesztõknél élére állnak lambok a garázsban?
Amit én írtam abban nincs semmi sarkítás, az tény. Szerinted a kiadók gonoszak, és miattuk "szarok" a játékok. Ez tévedés. A kiadókat lehet szidni, de egy biztos: tudják mit lehet eladni. Így azok a játékok is, amelyeknek nincs kiadójuk - pl. közösségi játékok - ugyanolyan "szarok" mint amiknek van. Ennek az az oka, hogy a független fejlesztõk is ugyanúgy gondolkoznak, mint a kiadók: legyen pénzem Lambora, a világot meg váltsa meg más. Az hogy valami "szar" az a te szubjektív ítéleted, ami kb. semmit sem oszt vagy szoroz a témában.
..nem szerelemböl nem lehet szép koncept artot , jó 3d modelt , vagy szórakoztató történetet irni , én iróniábol sarkitottam, és te miért?
"- megfelelõ szintû kihívás minél tovább - megfelelõ szintû sikerélmény minél tovább" Akinek az a megfelelõ szintû kihívás, hogy nincs kihívás, annak ilyen játékot kell írni. A 10 éves agyatlan amcsi kiskölykök pénze ugyanannyit ér mint az atomtudósoké. Csak 10 éves agyatlan amcsi kiskölyökbõl több van.
sokan pont hogy nem akarnak kihívást, hanem minél egyszerûbb játékot, ahol a szádba repül a sültgalamb. sajna.
Amelyik fejlesztõ cégnek nincs kiadója - mondjuk egy közösségi játékhoz nem kell kiadó -, azt is kizárólag a pénz motiválja. Vagyis legyen sikeres, jöjjön be belõle sok zsozsóka. Ennek eléréséhez több út vezet, ezek közül csak egy a jó játék.
Ahol van kiadó, ott a játék készítõje gyakorlatilag alkalmazott, függetlenül attól, hogy elvileg független cég, amiben akár vezetõ is lehet. Vagyis õket meg az motiválja, hogy 2-3-4 éven keresztül jó fizetést kapjanak. Illetve annyiban nem árt ha a játék a kiadó számára sikeres, hogy ez esetben valószínûleg következõ játékot is csinálhatnak neki.
Ilyen ez a popszakma... Ma már senki se szerelembõl dolgozik a játékiparban, XY játékfejlesztõ guru nagy ívben lesz.rja hogy neked milyen élményt nyújt az általa készített játék, ha már a garázsban áll a 3. Lambo.
...fppp nem a játékkészitõk jó ,ÉS sikeres pénzügyileg megtérülõ játékokat akarnak késziteni , csak aztán jön a gonosz kiadó bácsi osz megmondja hogy holnapra kell , azt vedd ki belöle mer a vérpistike nem érti , azt meg azért mer nem kap teen besorolást , mi a faxom az hogy nõi fõszereplõt akarsz? minálunk azt nem lehet,mehetnétek a konkurenciához ha nem ültünk volna rá a project jogaira.....stb
A játék készítõk nem jó, hanem sikeres, pénzügyileg megtérülõ játékokat akarnak fejleszteni. Ezt nagyon sokan elfelejtik, pedig ez alapvetés, ezen változtatni sem petíciókkal, sem hisztivel, sem semmivel nem lehet. Egy játék akkor sikeres ha: A játék egyszeri + folyamatos bevétele > a játék fejlesztési + üzemeltetési költsége. Ez egy 4 ismeretlenes egyenlõtlenség, amiben annyi a biztos, hogy a játék fejlesztési költségei nem lehet nulla. Ezen túl azonban gyakorlatilag minden elképzelhetõ. Sõt az egyes komponenseket tovább is bonthatjuk, pl a játék folyamatos bevétele = havidíj + opcionális játékbeli javak vásárlása
Ugye ez alapján látszik, hogy mondjuk míg egy WoWnál minden bevételi forrás megvan, addig egy közösségi játéknál jellemzõen csak az opcionális játékbeli javak vásárlása jelenik meg mint bevételi forrás. Ez messze nem ugyanaz bevétel oldalon, így kiadás oldal sem lehet ugyanaz. Valamibõl spórolni kell a közösségi játék fejlesztésénél, és kézenfekvõ a grafikán való spórolás. A mai "hagyományos" játékok kb 95%-a a 3D megjelenítéshez kötõdik, ha 3D helyett 2D-t ál-3D-t alkalmazunk akkor ennek a 95%-nak legnagyobb része megspórolható.
Ha a játék "jóságát" nézzük, annak is több összetevõje van: - lenyûgözés (itt van szerepe a grafikának, és a lehetséges 3D hatásnak) - kézre álló UI - megfelelõ szintû kihívás minél tovább - megfelelõ szintû sikerélmény minél tovább Ebbõl a közösségi játékoknál az 1. pont kilõve, de a másik 3 pontot simán teljesíthetik õk is, nagyságrenddel olcsóbban, mint a hagyományos játékok. Vagyis gyakorlatilag minden adott ahhoz, hogy a közösségi játékok megtartsák, vagy növeljék pozíciójukat a játékok piacán. A hagyományos játékoknál meg a 3D hatás nem esik nagyobb súllyal latba, mint mondjuk +1 óra kihívás (játékidõ).
Kedves Skynet. pont az a baj hogy az idióta 10iq-val rendelkezõ amerikai kiskölykök sokszorosan túlerõben vannak létszámba. Kanada,USA,Anglia kb akkora eladási adatokat produkál, mint a világ többi része együttvéve ...
Vicces, a HD konzolos játékok kb 10 óra alatt vannak, a (sima) DSes rpgk meg 40 óra alatt játszhatóak végig (sõt a dragon quest 9ben már 93 órám van)...
aha, 3ds lófaszt a seggükbe... azzal foglalkoznának inkább hogy minõségi, igényes, szórakoztató termékeket vigyenek piacra, ne pedig ezt a fosáradatot... aki most nõ fel és most lesz 12-13 éves, el se tudja képzelni milyen jó világ volt a 80-as 90-es években, illetve még ennek az évezrednek az elején... ezerszer szórakoztatóbb, tartalmasabb játékok... nagyon fasza volt, mára meg semmi nem maradt ebbõl, csak szemét gagyi erõltetett, agyonhypolt, szabványosított nagyipari produktumok
Üdv. Nekem ez az egész tetszene is csak nekem alapból szemüvegem van és ezért nem is tudnám használni.
A játékipart a 3d és az egéb szarok menthetik meg? A nagy lófaszt ez egy újabb balfasz újhabb megállapítása,mibõl lehet mégtöbb pénzt kihozni. A probléma csak az hogy a játékipart nem a 3D menthetné meg hanem az ha végre elkezdenének újra tartalmas, nem atomjaira butított hentelõs primkólövöldés szarokat gyártani, és fõleg nem a tizenéves amerikai elbutított patkányok és társaik lennének hanem a normális gamer réteg akinek már hányingere van attól amit mostanában a fejlesztõk a COD, a MOH az F1 és egyéb nagy címekkel mûvelnek....
egy fps-t és más 3d-s játékot nem túl sok plusz költség sztereósítani... szinte semmi
A gondolatom röviden, 5 évre elõrevetítve (vagy épp a jelenre): 3D - senkinek se gazdaságos (és nem éri meg még ezzel is rövidíteni a játékot, a Modern Warfire 3 valszeg nem lesz 2 óra se ha 3D-sítik.) DLC - csak a kiadóknak éri meg, darabokban megvásároltatni egy darab játékot (és még az átjátszó filmekért is fizetni kéne egyeseknél...) közösségi játékok? Az mi az? A facepalmos farmoskodás? Inkább menjenek ki és kapáljanak IRL.
Hát nem sok játékot próbáltál ki az biztos....
Hát ez érdekes. Én nagy fps rajongó vagyok, de a legnagyobb játékélményt az utóbbi idõben mégis a bigfishgames.com-ról letöltött hidden objekt típusú, kézzel rajzolt grafikás kalandjátékok nyújtották... Na jó, talán egyedül a Stalkert kivéve. :)
"Az internetrõl szerezzük majd be az új játékokat?" Ez mióta a jövõ? Tibi, lassan kiléphetnél a múltból.