2011. március 1. 11:53, Kedd
A netezéssel töltött idő közel harmada már hordozható eszközökön történik. Egyre személyesebbé válik az eszközhasználat.
A hetente internetezők naponta átlagosan 3 óra 9 percet interneteznek. Ennek 30%-a
hordozható eszközökön keresztül történik. Az eszközhasználat is egyre "személyesebbé“, perszonalizálttá válik, egyre nagyobb
mértékben egy felhasználóhoz kötődnek - derül ki a GfK
Hungária Digital Connected Consumer 2011. januárban készült
kutatásából. A keresőhirdetés a legelfogadottabb hirdetési forma a neten,
a banner hirdetések közül pedig a statikus forma a kevésbé
elutasított a több képernyőn internetezők körében.
A 18-49 éves, legalább hetente internetezőket felölelő kutatás eredményei
szerint az átlagosan napi internetezéssel töltött idő 3 óra 9 perc. Ebből
még csekély az aránya a mobiltelefonon keresztüli netezésnek (1%), de a
hordozható eszközökön történő netezés már jelentős részt tölt ki. A
hordozható eszközökön - mint laptop, táblagépek, palmtopok és netbook -
történő netezés 30%-os aránya kisebb mértékben függ a netezés
intenzitásától. Míg a kevesebbet netezőknél közel 20%-ot tesz csak ki,
addig a közepes és magas intenzitással netezők csoportjában nincs
jelentős különbség a hordozható eszközökön való internetezésnek.
A hordozható eszközök egyre szélesebb elterjedtsége ennek a média
típusnak az individualizáltságát is eredményezi. A háztartásokban is
kimutatható a "személyes média" jelensége a növekvő számú televízió- és
rádiókészülékek miatt. A digitális világban, azokban a háztartásokban,
melyek csak asztali számítógéppel rendelkeznek, egyharmad azok aránya,
ahol a PC-knek jellemzően csak egy "gazdája" van, míg azok körében,
ahol hordozható eszköz is rendelkezésre áll, ott ez az arány 60%-ra
növekszik.
A netezők közel háromnegyede számára nem zavaró hirdetési forma a
keresőhirdetés. Mindenképp fontos mutató, hogy a reklámokkal egyre jobban telítődő interneten a megkérdezett 7 hirdetési forma közül csak 2 olyan van, melyet a megkérdezettek több mint fele elutasít, zavarónak
tart. "Az online hirdetési formák közül a keresőhirdetések a legelfogadottabbak
- valószínűleg a könnyebb kontrollálhatóság, illetve a tartalmi kötődések
miatt is" - mondta Kántor Kata, a GfK Hungária média szektorának
menedzsere.
A banner hirdetések közül a több képernyőn keresztül internetezők a
kevésbé látványos - ezért kevésbé szembetűnő - statikus formákat
részesítik előnyben, 60 százalékuk nem tartja zavarónak a statikus banner
hirdetéseket, míg 47%-uk elutasító a flash/video bannerekkel szemben.