The Sims Medieval

The Sims Medieval

2011. április 16. 12:14, Szombat
Tegyük fel, hogy kimerészkedünk a szabadon bejárható királyságba, hogy mi magunk találjuk meg az eltévedt lurkót. Ekkor beszélgetnünk kell az emberekkel, lefolytatnunk egy kisebb nyomozást, közben pedig körbejárni uradalmunk összes régióját, ahová éppen az aktuális bizonyítékok vezetnek. Ha megtaláltuk a gyermeket, a küldetés befejeződik, a program pontokkal jutalmaz minket, illetve hősünk szintet lép, amelynek köszönhetően tulajdonságai is fejlődnek. A missziók teljesítésével kapott pontok arra szolgálnak, hogy királyságunkat különböző épületekkel bővítsük ki. Így előbb-utóbb barakkot, kocsmát, varázslótornyot vagy akár templomot is építhetünk palotánk köré, amelyek újabb lehetőségekkel szolgálnak majd.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A legtöbb épület nem csak uradalmunk színvonalát emeli, hanem újabb karakterek meglétét is eredményezi. Vegyük példának a varázslótornyot, amelyet felépítve készíthetünk egy mágust, akit az uralkodó mellett szintén mi irányítunk majd. A varázsló amellett, hogy lényegesen másabb személyiség, még újabb küldetésekkel is bővíti a korábbiakat; nem mellesleg pedig belefolyhat a már meglévőkbe is olyan módon, hogy a feladatok előtt választhatunk, vele vagy a királlyal oldjuk meg az adott problémát. Ez ismét tovább színesíti a játékot, hiszen ha egyik, ha másik karakterrel vágunk neki a missziónak, garantáltan más és más élményben lesz részünk.

Gondoljunk tehát bele abba, hogy mennyi lehetőségünk lesz akkor, amikor egy mágus mellett már katona, kocsmáros és egyéb érdekes személyiségek is a szolgálatunkba állnak. A későbbiekben több olyan alkalom is lesz, ahol kettő vagy több hőssel kell együttműködve elvégeznünk az adott küldetést, hiszen ahogy építjük az újabb épületeket, úgy szaporodnak körülöttünk a karakterek is. A fentiekből talán már kiderült, hogy valóban igazi újdonságokat csempésztek a fejlesztők a The Sims Medievalba, azonban mindezt úgy képzeljük el, hogy az elhangzottak a már ismert opciókra lettek felépítve; tehát a küldetések közben karaktereink szükségleteit ugyanúgy ki kell elégíteni, csak van mellette egy vagy több konkrét cél is, amit el kell érnünk.

A feladatok megoldása, királyságunk menedzselése illetve karaktereink istápolása mellett lehetőségünk lesz természetesen a nosztalgia jegyében csak úgy "sims-ezgetni" is, bár azt a kampány módon kívül. Ekkor semmi mással nem kell törődnünk, csak karakterünk szükségleteivel, valamint az építkezéssel. Ebben az esetben nem rágják majd a fülünket a diplomáciai kapcsolatok miatt, nem kell medvére vadásznunk az erdőben, és nem kell bevásárolni mennünk a fogadóba, ha nem akarunk.

Fontos kiemelni még továbbá az achievement-rendszert is, amely igazán sok érdekességgel és kihívással kecsegtet, ha már meguntuk a néha kissé unalmas és egy idő után már monoton küldetéseket. Az achievementek között szinte kivétel nélkül csak aranyos, illetve nem túl nehéz teendőket találunk, így például egy kém kiképzéséért vagy 100 kardcsata levezényléséért már jár egy-egy ilyen kitüntetés. A fejlesztőknek azonban nem jár száz százalékos plecsni a játékért, amely azért tartalmaz néhány negatívumot is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Több helyen érezhetően kevés lehetőségünk van az interakcióra, szinte már látványosan csináltak helyet a későbbi kiegészítőknek. Ezek között biztosan lesznek olyanok, amelyek királyságunk épületeit ruházzák fel újabb lehetőségekkel - hiszen például van malom, de semmire sem használható. Ugyanígy számtalan berendezési tárgy áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy kiéljük lakberendezői hajlamainkat, de azok vagy olcsók és haszontalanok, vagy drágák és megfizethetetlenek - látványosan kimaradt az arany középút. Hiányosságok tehát akadnak, annak ellenére is, hogy több újdonság vált elérhetővé a The Sims Medievalban, mint amennyit a második és a harmadik rész együtt képes volt felmutatni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások