The Sims Medieval

The Sims Medieval

2011. április 16. 12:14, Szombat
Grafika: A küllemben túl sok változást nem lehet felfedezni a The Sims 3-hoz képest. Bár hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy nem lett egy árnyalatnyival szebb a játék, mindez lehetett volna lényegesen pompásabb is. Pozitívum ugyan, hogy a grafikus motort sikerült jobban optimalizálni, ezáltal lecsökkentek a töltési idők, illetve a korábbi részekben megfigyelt érthetetlen akadások is megszűntek, de mindez 2011-ben már nem elég ahhoz, hogy maximális pontszámot érdemeljen. Az újdonságok mellett erre is érdemes lett volna legalább ennyi időt áldozni, még akkor is, ha a fejlesztőknek az volt a céljuk, hogy egy többéves konfiguráción is elfusson a játék.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Aki életéből legalább egy percet feláldozott már a The Sims-sorozat oltárán, az garantáltan az első másodpercektől fogva otthonosan fogja kezelni a Medievalt is. A fejlesztők szinte semmit sem változtattak az irányításon, csak lényegesen több és más opció vált elérhetővé, de ugyanúgy kattintással közlekedünk és előugró parancsokkal irányítjuk karaktereinket, mint korábban. A kezelőfelület is egy az egyben maradt a régi formájában, csak kapott egy középkori jelleget. A korábbi kékes, modern hatású színárnyalatot felváltotta a régi könyvek kötésére emlékeztető küllem, méghozzá barnás uralkodó színnel párosulva. A járt utat a járatlanért el ne hagyd; feltehetően ez a mondás járt a fejlesztők fejében is, amikor ezt a részt tervezték.

Játszhatóság: Bár garantáltan a legtöbb hazai rajongó szívét megrepeszti, hogy az Electronic Arts a sorozat életében először nem készített magyar honosítást a játékhoz, ez minimális angoltudás megléte mellett egyáltalán nem ment a játszhatóság rovására. Mindemellett pedig nem csak kellemes, hanem hosszú távú kikapcsolódást is nyújt a The Sims Medieval, és ha az összes lehetőségét kihasználjuk, akkor garantáltan hónapokig, de hetekig biztosan elleszünk vele.

Intelligencia, nehézség: Ebben a kategóriában ismét megrovásban kell részesítenünk a programot, hiszen az újításoknak köszönhetően a sorozat fanatikusainak nagy többsége biztosan nehéznek találja majd egy idő után a küldetéseket, míg a hardcore játékosok, akiknek esetleg megtetszik, hogy komoly változások történtek és rászánják magukat a kipróbálásra, túl könnyűnek. Nincs meg tehát itt sem az a bizonyos arany középút. Ha valahol, akkor itt mindenképpen jó lett volna legalább két nehézségi fokozat bevezetése, amelynek köszönhetően kiküszöbölhető lett volna ez a probléma.

Hangok, zene: Ezen rész maximális pontszámával kapcsolatban feltehetően egyetlen fanatikusnak sem lesz kivetnivalója. A széria életében először ugyanis fogós, egyenesen fülbemászó középkori dallamok kaptak helyet a Medieval háttérmuzsikái között, amelyek sokat adnak az amúgy is jól eltalált hangulathoz. Karaktereink továbbra is a Sims-világ kitalált nyelvén beszélnek, amelyet a források szerint az óangol alapján építettek fel az illetékesek. Egyszóval volt vele munkájuk bőségesen, de a végeredmény pompásra sikeredett.

Összefoglalás: A The Sims-sorozat képes volt megújulni egy lényegesen felnőttesebb, kimunkáltabb epizóddal, amely - mivel elvesztette egyszerűségét és biztonságot nyújtó állandósult formuláját - feltehetően nem lesz akkora siker, mint elődei voltak. De ezt a kockázatot meg kellett hoznia az Electronic Arts-nak, hiszen ha folytatta volna a korábban megkezdett utat, az egyértelmű bukáshoz és ellaposodáshoz vezetett volna. Így azonban megvan a remény, hogy több játékos is felfedezi magának a nevet, még azok is, akik korábban azt gondolták, a The Sims Medieval nem más, mint a korábbi epizódok játékmenete vegyítve a középkori tematikával. Ebben az esetben ugyanis szerencsére lényegesen többről van szó!

A játékot bemutató videó


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások