Hat tény az Elder Scrolls V: Skyrimről

Hat tény az Elder Scrolls V: Skyrimről

2011. április 26. 19:05, Kedd
A Bethesda nem okozott túl nagy meglepetést akkor, mikor bejelentette a régóta pletykált The Elder Scrolls sorozat ötödik részét. A Skyrim alcímet kapott epizódról most hat újdonságot is elárult a fejlesztésért felelős csapat.

1. Új grafikus motor
Az egyik legnagyobb meglepetést talán az okozta, hogy bár a Bethesda és az id Software már egy csapatban játszik, a Skyrim mégsem az id Tech 5 motorját használja majd. Todd Howard, a játék rendezője szerint a csapat "újraalkotta a az egész renderelési rendszert, az útvonalkeresést, az MI-t, a küldetési rendszert, az interfészt, az animációt és mire végeztünk, addigra szinte mindent megváltoztattunk a játékmenetben is. Így tudtunkon kívül megalkottuk a Creation Enginet és ez hajtja majd a Skyrimet."

2. Nincsenek osztályok
A karakter generálás nagyon egyszerű: választasz egy fajt és megadod, hogyan nézzen ki a szereplőd. És ennyi. Ezután belépsz a játék világába (szokás szerint valamilyen rabként) és majd az alapján dől el, hogy milyen osztályba tartozol, hogy milyen fegyvereket használsz. Ha Íjász szeretnél lenni, akkor sokat kell használni a nyílpuskát és az íjat. Ha viszont Gandalfként akarsz brillírozni, akkor az egyik kézbe tegyünk egy varázsbotot, a másikba pedig egy kardot.



3. A képzettség a legfontosabb
Az osztály-mentesség másik oldala a skill-rendszer teljes átalakítása. Az Oblivionban 8 jellegzetességünk és 21 képzettségünk volt - a Skyrimben 3 jellegzetesség és 18 képzettségünk lesz. "A jellegzetességeket három fő dologra csökkentettük: életerő, mágia és kitartás. Mielőtt valaki szólna, hogy 'Hova tűnt az Intelligencia?' megkérdezném, hogy "Miért növelnéd az Intelligenciát? Talán, hogy növeld a Mágiádat?'. Ám az olyan alap dolgok, mint az Akrobatika vagy az Atlétika ki lettek hagyva és ez sokaknak újdonság lesz."

4. Lehet varázslatokat kombinálni
A jelek szerint lehetőségünk lesz bizonyos varászlatok kombinálására. Például ha a Gyógyítás varázst vesszük mind a két kezünkbe, akkor egy ultra-gyógyítást tudunk véghez vinni. De foghatjuk például az Élet keresése varázst és az Illúzió mágiát és ha ezt a kettőt bevetjük, akkor a távoli ellenfeleket anélkül az őrületbe kergethetjük, hogy egyáltalán látótávolságba kerültek volna.



5. Jobb történetmesélés
"Megpróbáltuk felhasználni a Fallout 3 random generáló szkriptjét és átalakítani egy valódi rendszerré" - jelentette ki Howard. "Szóval fogtuk az egészet és összepárosítottuk az előre megírt küldetési rendszerrel. Ez annyit jelent, hogy minden küldetés adott lesz, de minden egyes alkalommal más és más helyekre teszi a célokat a rendszer és más ellenfeleket tesz az utunkba."

6. Sárkányok, sárkányok, sárkányok
"Az emberek mindig multiért és sárkányokért könyörögtek és, nos, nem lesz multi, szóval így a sárkányokat választottuk". A sárkányokkal való összecsapás tulajdonképpen boss-harcokat jelentenek, melyeknél még a legfejlettebb karakterek is megizzadnak majd. Howard szerint "természetesen nem lesz végtelen számú sárkány a játékban, de a program alkalmanként odatesz elénk egy-egy sárkányt."

A The Elder Scrolls V: Skyrim november 11-én jelenik meg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások