Hát nem tom, nekem a Nehrim fóruban mondták, hogy huszonx szintûként olyan bandita (?) jöhetett veled szembe, aki pont úgy leverhetett, mint az elején a játéknak. Ezek után én inkább ki sem próbáltam.
E téren nálam a Gothic az etalon. Az 1-2. részben szinte bárhova, a 3. részben tényleg bárhova elmehetsz. Már, ha túléled. Nem "adagolva" érkeznek az ellenfelek...
Majd, ha egyszer tényleg lesz idõm. 1,5 éve vettem meg a két NWN kieget. Azóta sem toltam végig. 1,5 hónapja van meg a teljes BG. Csak kipróbáltam, hogy a Tutu-val megy -e az elsõ. Mire eljutok a Falloutig lesz vagy 2015... :)
Ez a szintigazítós téma nagyon urban legendnek hangzik, vagy legalább is semmi hatással sincs a mob erõsségére (ez amúgy a játékosnál is igaz, ha minden pontot luckra teszel szintlépéskor olyan gyenge lesz a karakter hogy egy légyfingtól meghal), és enélkül is találkoztam pl utóbb olyan macikkal amik 4 csapással kinyírnak 20-as szinten ha nem hit 'n runban nyomom.
Shivering Isles egy küldetés lemez, új területekkel, simán nem hoz a játékmenetben újat, csak egy poénos és beteg történetet :)
az még hadiján hogy egy harci késel kibelezed a fél pályát,de a leghülyébb lépés az volt mikor kivették a körökre osztott harc lehetõséget, így egy akkora nagy rohadt káosz lett a harc hogy az valami hihetetlen. vats-al meg kitörölheti az ember a saját seggét.
hm vajon miért gondoltam azt hogy a trollok ezt is fikázni kezdik.. és lám.
Mellesleg én azt hívom RPG-nek amit a barátaimmal együtt csinálunk amikor Magusozunk ;)
elvileg nem kell, de a shivering egyébként egy nagyon hangulatos küldetéssorozat, úgyhogy kell :D
én csináltam magamnak egy modot az oblivionhoz, amiben az általános ellenfelek amik szintezõdnek, mint pl. bandita, necromancer, stb. van egy max szintjük (ezen belül is a bossoknak magasabb szintje). így van értelme fejlõdni, mert egy idõ után csak lehagyod a banditákat is :D (meglepõ egyébként, hogy milyen sok ellenfél - fõleg monszták - nem szintezõdnek, hanem egy adott szintjük van). ja és persze ehhez az is járul, amíg ezeket a szinteket el nem éred, addig mindig erõsebbek 1-4 szinttel az ellenfelek (abnditákon belül is van amelyik csak 1-gyel, van amelyik 4-gyel, és ez random).
így van értelme fejlõdni, egyelõre ezzel a saját modommal játszom az obliviont.
Egyébként van MOD a TES IV-hez, ami kinyírja a szintigazítós lényeket. Mikor ezt meghalottam, neki sem álltam végigtolni. Pontosabban azonnal abbahagytam. Az alapjáték megvan. Ha végig akarom tolni ilyen moddal - ha van ilyen - akkor a teljes élvezethez mennyire kell a Shivering I.?
A random encounterek meg mosolyognak kozben, nem? Hagyjuk mar...De persze lehet, hogy verprofikent a nyilt terepen, fenyes nappal kepesek egyesek ellopakodni 1 kutya mellett...realis...
A Fallout 3 maga a rettenet..kezdve a nehezsegi szintekkel..RPG-ben Difficulty level? Jajj...normalom toltam 1 darabig, de 1 szal Combat Knife eleg volt ahhoz, hogy szetszedjek akarkit VATS nelkul..realis..(all elottem 10 cmre a Super Mutant 1 Gatlinggal..es nem talal el 20 cm-rol..aham..) A skillek fele hullara felesleges (Repair ami kell, Speech meg Melee..oszt cakat..esetleg science es lockpick, de ezek mar fakultativak..) Mint RPG 1 ritka nagy 0 az a jatek...
én ugyan elvakult tes-rajongó vagyok, de abban van valami, hogy a skyrimból akár kisülhet egy valamivel bonyolítottabb, de lényegében hasonló (persze szabadabb világban játszódó) egyszerûbbnek számító akció-rpg, mint a dark messiah of might and magic. hiszen a skyrimben állítólag jobb lesz a harc (nem csak a "csapok a balegérrel") - lásd DMoMM, és kötöttebbek a classok, lásd megint DMoMM, ahol szintén csak egy irányba indulhattál.
Nekem ebböl a sorozatbol a morrowind volt az utolso ami tetszett...az oblivion már nagyon nem jött be :S Ha ezt tovább butitják, akkor tuti nem fogom még kiprobálni ezt se...
Meg ne felejtsük el a Dragon Age Intimidate/Persuade párbeszédlehetõségeit sem, szóval van bõven alternatíva az "odamegyek kettévágom" féle megoldásra!
19 colos monitorom van, szal 1440x900 a max felbontás. Ezen a felbontáson egy 1 éve 30 ezer forintért vásárolt 1GB HD4850 Vapor-X videókarival egyelõre minden fut maxon!
A cikkhez: A karakter"osztályok" elvetése jó ötlet, de nem ilyen szintre butítva.
Nekem 2,5 éves gépem van, akkor a felsõ kategória alját képviselte. Mai napig el lehet lenni vele, ha nem 1920x akárhány vagy kétezerajárhányszázx arkárhyány felbontásban, full AA és AF-ben akarsz tolni valamit.
Nagyon nem olyan erõltetett ütemû a fejlesztési kényszer, mint 1996 és 2006 között. Akkor 3 (?) RAM generáció ment le és istentudja hány CPU foglalat. Megjelentek a 3D kieg kártyák, majd egyre újabb és újabb VGA-k. Akkor tényleg az volt, hogy 2-3 év alatt röhejesen el tudott avulni a gép. 1999-es játékot esélytelen volt 1996-os vassal egy 1999-es játékot futtatni. Egy 2009-10-es játékot egy jó 2006-os konfiggal egyáltalán nem lehetetlen futtatni.
@galocza: Tényleg? Morrowind attól volt élvezetes, hogy fél napon át ugráltál a háztetõrõl, csak hogy növekedjen az akrobatikád, meg úsztál a folyóban, hogy az atlétikád bika legyen? Vagy az Oblivion attól, hogy a barlangban a varázsbot által megidézett scamp-eket gyilkoltad skill növelésért vagy a csatornában pajzsot tartva álldogálltál, hogy a pockányok növeljék az armor skillt?
Én fõleg a felfedezésért élveztem õket. Obliviont kicsit jobban mint Morrowindet, de nem sokkal. Egyébként nem igaz, amit Széfmester mond, hogy Fallout 2 óta nem jelent meg érdemi RPG. Fallout 3-ban is sokszor el tudod kerülni a harcot, de ez persze nem lehet igaz minden küldetésre, mert az életben sem lehet mindig elkerülni.
A lehülyítés meg: konzol mikor jelent meg utoljára? Öt éve? A konzolok öt évvel ezelõtti technológiát képviselnek, PC ezen már túllépett, de a fejlesztõk több platformra dolgoznak, és anyagilag nem éri meg a legerõsebb platformra fejleszteni és utána adaptálni a játékot a gyengébb platformra. A konzolok nem azért rántják vissza a játékminõséget, mert a konzol játékosok hülyék, hanem mert a konzolok életciklusa hosszabb, mint a PC alkatrészeké. PC-re évente dobnak ki új videókártyát, erõsebb procit, konzolt meg utoljára 5 éve cserélt, aki cserélt.
Imádtam a Morrowindet, imádom az Obliviont ... de érezhetõ volt a kettõ közötti 'leépülés'. Valahogy nekem a Morrowind egy sokkal komplexebb játék volt, mint az utód. Most ebbõl is lehasítanak egy szeletet ...
Remélem legalább telepakolják minden egyéb tartalommal, mert nem csak küldizgetni akarok, hanem felfedezni is ... sõt, ezt akarok igazán. És jó lenne már az egy kaptafa dungeonok után egy kis változatosság.
Számomra a Fallout 2 óta nem jelent meg érdemi rpg, max fejlõdõs akciójáték.
Ha majd egy banditák által elrabolt falusi lányt nem tudok: 1: Kivásárolni 2: Éjjel kiszöktetni 3: Lemészárolni a banditákat 4: Megdumálni hogy jobb ha neked adják, mert átkozott vagy beteg vagy ilyesmi 5: Szivességet teszel a banditáknak és cserébe nekem adják. Módokon visszajuttatni a falujába, mert csak henteléssel oldható meg a dolog addig nem beszélhetünk érdemben rpg-rõl.
Az hogy tolvaj mérgezett tõrrel öl, a varázsló bottal és tûzgolyóval, a harcos meg kardokkal még nem lesz rpg valami. Majd ha a Skrymben a tolvajjal besurranhatok valahova és kilophatom a céltárgyat, vagy szélhámost alakítva kidumálom belõlük a cuccot, és nem csak mérgezett tõrt kapjanak vagy sima hátbaszúrást dilemma lesz akkor majd visszatérnek a jó és fõleg! VÁLTOZATOS és többször újrajátszható játékok kora.
A vicces az hogy ettõl még maradhatnak a random küldetések is, csak ne abból álljanak hogy csak hullákból kinyerhetõ lootot szedjünk össze.
"Szóval még a bot egyszerûségû Obliviont és Falloutot is tovább tudják butítani, nehogy a konzolgenerációnak a harcon kívül bármi másra is figyelni keljen... :P"
Azért ezzel vitatkoznék, mert a Fallout-ot végigviheted úgy, hogy senkit nem bántasz és mindent a kommunikációra bízol és a lopakodásra. Oblivion melléküldetéseiben pedig komplett nyomozásokat kellett lebonyolítani...
Amúgy a régivágású RPG-k ideje lejárt, nem ártana tudomásul venni. Tartani kell az iparral a lépést, ma már túl összetett világgal bíró játékok jönnek ki ahhoz, hogy klasszikus értelemben vett RPG-rõl beszélhessünk.
Most csak én érzem a gigantikus ellentmondást...? Milyen összetett világról beszélsz? Hol?
Szerncsére annyi RPG-t nem toltam ki a múltból, ha minden elcseszerintenek a jövõen, akkor is tonnányi áll rendelkezésre. BG I+II összes kieggel + Icewind Dale + Fallout. Egyikkel sem játszottam még soha. Szóval és nem vagyok kétségbeesve... :)
Nem feltétlenül rossz dolog ez. Magam is kedvelem a régi szerepjátékokat (asztalon és gépen is), de ez még nem jelenti azt, hogy az újakkal bajom van. Fejlõdött a technológia, és vele változtak a játékok is. A régi játékokban számokkal modellezett képességeket kiváltják a szimulációk (amennyiben lehetséges). Például nem elég csak a támadás gombra kattintani, hanem célozni is kell, kihasználni a terepviszonyokat, ezek valamilyen mértékben a játékos reakcióján és készségein is múlnak. Ez csak a valóság egy másfajta leképezése, melyet régen nem tett annyira lehetõvé a technológia, mint manapság. De a szerepjáték lényegi része, a jellemábrázolás, történetalakítás megmarad.
Fallout 3 az utóbbi idõk egyik legjobbja volt, az Oblivion-nál valamivel kiforrottabb munka. A beharangozók alapján Skyrimet is várom, az egyszerûbb skillkészlet szerintem jó ötlet, a túl széles skála könnyen zavarbaejtõ lehet bizonyos játékosoknak. Amúgy a régivágású RPG-k ideje lejárt, nem ártana tudomásul venni. Tartani kell az iparral a lépést, ma már túl összetett világgal bíró játékok jönnek ki ahhoz, hogy klasszikus értelemben vett RPG-rõl beszélhessünk.
Hát én egyik TES-t sem tudtam végigtolni és nem a fejlõdési rendszer miatt. Felõlem lehet közepesen béna szimulációs rész, ha a sztori és a környezet jó. Lásd Nehrim.
morrowindben mekkora érzés volt pedig felugrálni balmorában a tornyokra!
Ki mondta, hogy az ugrást kiveszik? Csak max. más skill határozza meg õket vagy mágiával tápolható lesz.
A M.A.G.U.S. szerû mozaik mágia jópofának tûnik elsõ blikkre.
morrowindben mekkora érzés volt pedig felugrálni balmorában a tornyokra! oblivion bénább volt, és most követjük a kijelölt irányt... "sokaknak újdonság lesz"? talán csalódás. az eddigi fejlõdésrendszerben az volt a szép (még a kissé elcseszett oblivionban is), hogy ha a júzer akarta, figyelmen kívül hagyhatta, úgyis az erõsödöt amit használt, a játék teljesen játszható volt úgy is. akit viszont jobban érdekelt, kreálhatott teljesen kimaxolt karaktert, gondos tervezéssel, fegyelemmel. nekem már az oblivionnel kapcsolatban is volt olykor egy diablo 3dben érzésem, úgy tûnik, ez az új játéknál erõsebb lesz. remélem most is lesznek ügyes modderek, akik helyrepofozzák majd a fejlesztõi (kiadói) marhaságokat.
Ebben csak az a rettenetes, hogy egyaltalan nem elkepzelhetetlen..:S RPG...Atyaisten, de messze vannak mar attol, amit en annak hivok:(
Még két rész, és már csak 1 skill lesz, talán awesomeness névvel, és az fogja eldönteni, hogy egy lényt hány egér-gombnyomással tudsz leverni.
Szóval még a bot egyszerûségû Obliviont és Falloutot is tovább tudják butítani, nehogy a konzolgenerációnak a harcon kívül bármi másra is figyelni keljen... :P Attól meg nem tudom miért lesz jobb a történetmesélés, hogy a "hozz el 3 varázs bödönt" küldi minden alkalommal más helyre kerül és a goblinok gombaemberekre cserélõdnek. Na nem baj, a Bethesda több mint 10 éve nem csinált igazi rpg-t csak holmi akciókat, és nem okoztak csalódást, hogy nem most térnek vissza a régi útra...
Az igazi királyság az lenne, ha sárkányháton is lehetne közlekedni a játékban (nem csak lóval vagy gyalogosan)!