Brink

Brink

2011. május 21. 22:32, Szombat
A kapott küldetések változatosak, teljesítésük azonban komoly csapatmunkát és stratégiát igényel. Célobjektumokat kell felrobbantanunk, olykor rendszereket kell hekkelnünk, védett célszemélyek védelmét kell biztosítanunk, máskor pedig tárgyakat kell megszereznünk, amiket aztán A-ból B-be kell eljuttatnunk. Extra nehezítésként sokszor ezeket a feladatokat csak egy bizonyos karakterosztály képes végrehajtani, ami igazán érdekes fűszerezést ad a Brinknek, hiszen más játékokban jól működő stratégiák itt nem feltétlenül működnek.

A korábban említett egyjátékos módban szerepeltetett botok pedig erre nem alkalmasak, hiszen nem elég okosak hozzá. Sokszor leragadnak egy-egy küldetésnél, az időkorlát pedig nem igazán teszi lehetővé a hibázást. Olyan is előfordult, hogy egyszerűen nem voltak hajlandóak segíteni, és az MI szűkös képességei miatt szinte mindent nekünk kell majd megcsinálni.

Ellenben a Splash Damage által kikísérletezett új recept hús-vér ellenfelekkel szemben remekül működik. A jelenleg elérhető nyolc térkép mindegyike jól kiegyensúlyozott, hamar megtanulhatóak a helyszínek és azok fontosabb pontjai, ráadásul a fejlesztők az elsődleges és másodlagos célpontokat vizuálisan is kihangsúlyozták. A SMART rendszer remek: általa egyetlen gomb lenyomásával tudunk látványos, gyors, akrobatikus mutatványokat végrehajtani, ami a játék során kezdetben fura lesz, de később alig tudunk majd nélküle meglenni. A megvívott csaták dinamikusak, egy pillanatig sem ülnek le, így az elsőre kevésnek tűnő nyolc-nyolc elleni összecsapások sem tűnnek kevésnek, ráadásul az időkorlát itt is szorongatja a játékosokat.

A játék megjelenésekor az online szekció még nem volt tökéletes, sőt, sokszor élvezhetlen volt, ugyanis komoly laggal küszködött a Brink. A készítők azóta kiadtak egy sebtapaszt, ami orvosolja ezen problémát, és bár a javulás kézzelfogható, még mindig van hova fejlődnie a Brinknek. Ez azért szomorú, mert alapvetően egy multiplayer-központú shooterről beszélünk, amelynek már a nyitánya napján problémamentesen futnia kellene. Ez jelenleg nem teljesül maradéktalanul, így nagy kérdés, hogy a kapott játékélmény miatt hányan tartanak majd ki a Splash Damage címe mellett, és mennyire gyorsan fogy a vásárlók türelme.

Grafika: A Brink által használt id Tech 4 már nem mai darab. Anno ugye a Doom 3-ban mutatkozott be a technológia, így bár a játékból lopott képek nagyon szépek, a valóságban azért már nem feltétlenül kielégítő minőség köszön vissza. A Brink nem csúnya játék, de magas gépigénye teljesen indokolatlan, ugyanis ma már sokkal szebben festő alkotások is elfutnak gyengébb masinákon.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A játék irányítása a zsáner jól bevált hagyományaihoz igazodik. Nincs benne semmi csavar, csak a SMART rendszer könnyít valamennyit a helyzeten, ami inkább kényelmi funkció.

Játszhatóság: Az egyjátékos módban mindkét frakcióval nekivághatunk a történetnek, de ezek egymás tükörképei, így gyakorlatilag kétszer sütik el ugyanazt a készítők. A többjátékosos mód addiktív lehetne, de jelenleg komoly sebességbeli problémákkal küzd, így egyelőre ez sem azt nyújtja, amit várna tőle az ember.

Intelligencia, nehézség: Az egyjátékos módban segítséget nyújtó botok teljesen alkalmatlanok arra, hogy valóban élvezhető, izgalmas élményben legyen részünk akkor is, ha épp nincsenek társak, akikkel online mérkőzéseket vívhatnánk.

Hangok, zene: Teljesen átlagos, semmi kiemelkedő nincs benne, de a Brinkben nem is ezen van a hangsúly, így nagy elvárásai nem is lehetnek az embernek.

Összefoglalás: A Brink egy valóban innovatív próbálkozásnak indult, de a készítők bicskája alaposan beletört a játékba. Jelenleg több sebből is vérzik a Brink, amelyben valóban fel lehet fedezni új megoldásokat, és a potenciál is benne van, de a Splash Damage egyelőre nem tudta még ezt kiaknázni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások