Need for Speed: Shift 2: Unleashed

Need for Speed: Shift 2: Unleashed

2011. április 23. 20:07, Szombat


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core2 Duo 1,6 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 256 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 6 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz-es vagy AMD Phenom 8400 Triple-Core processzor, 3 GB RAM, 512 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Need for Speed: Shift, Race Driver: GRID
Kategória: autóverseny

Amikor 2009 elején az Electronic Arts előállt a Need for Speed-sorozattal kapcsolatos jövőbeli terveivel, a legtöbb játékost sikerült meglepniük, hiszen az 1994 óta létező szériát első ízben kívánták szimulátorrá varázsolni, amit az árkád múltnak köszönhetően kellő mennyiségű előítélettel fogadott a szakma. A kiadó azonban nem akart magából viccet csinálni, így egy olyan csapatot verbuvált a program elkészítéséhez, amelynek köszönhetően értő kezek alatt formálódhatott a Need for Speed: Shift nevet kapott szimulátor.

Ez a megjelenést követően kapott hideget és meleget egyaránt, az EA csapatára azonban nem jellemző, hogy ha valamibe belevágnak, akkor gyorsan felhagynak fele. Így történt, hogy néhány nappal ezelőtt megérkezett a Shift 2: Unleashed, amely folytatja az előd által kitaposott ösvényt, egyszóval realisztikus autóvezetési szimulációval kíván megörvendeztetni minket. Hogy a fejlesztőknek mennyire sikerült ez a kitűzött cél, illetve felül tudták-e múlni az elődöt, arra az alábbiakban próbálunk meg választ adni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Shift 2 betöltését követően a szokásos történeti klisé fogad minket, vagyis egy kezdő sofőrt személyesítünk meg, akinek előre kell haladnia a ranglétrán, és megmérettetnie minden egyes versenyszámban azért, hogy végül ő lehessen a versenypályák királya. Az utak koronázatlan urai azért nem lehetünk, mert az előddel ellentétben itt most csak körversenyeken vehetünk részt. Az első indítás után a már megszokott szintfelmérő következik, amelyben egy bivalyerős sportkocsi volánja mögött tesztel minket a program, így állítja be a nehézséget és a rásegítő berendezések mennyiségét is.

Természetesen mindezeket manuálisan is módosíthatjuk, amire szükség is lesz, hiszen egy feltuningolt sportautó volánja mögött még az is képes kiváló eredményeket elérni, aki korábban soha nem látott autószimulátort. Ha a program néhány kör után sikeresen letesztelt minket, és mi is elegendő időt szántunk arra, hogy aprólékosan beállítsuk az irányítást, akkor kezdődhet a kampány. Ebben az egyszerű utcai versenyektől indulva el kell jutnunk a FIA GT3 European Championship, majd a FIA GTI World Championship megmérettetésekig. Addig viszont az út hosszú lesz és meglepően rögös is!

Különböző stílusokban, játékmódokban és nehézségi szinteken kell bizonyítanunk, hogy minket az ég is a volán mögé teremtett. Így tehát nem csak szimpla utcai versenyek lesznek a megszokott autókkal, hanem akadnak direkt a japán autócsodákra kiélezett futamok, de a driftelés és az éjszakai versenyek szerelmesei sem fognak csalódni, nekik is lesz bőségesen játszanivaló. Amint az fentebb már elhangzott, a Shift 2-ben csak és kizárólag körversenyeken vehetünk részt, méghozzá a megszokott játékmódokban, amelyek között az éppen utolsó autó kiiktatására kiélezett móka éppen úgy megtalálható, mint a teljesen átlagos, már ősidők óta ismert "szakítsd át te elsőként a célszalagot" megoldás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A versenyeken a legtöbb esetben saját autóval veszünk részt, de lesznek olyan pályák is - főleg az újabb játékmódok vagy stílusok ismertetése előtt -, ahol kölcsönautóval kell bizonyítanunk tudásunkat, így idő előtt pattanhatunk majd be olyan négykerekűekbe, amelyeket a saját garázsunkba csak a kampány legvégén állíthatunk be. Megvásárolt gépszörnyeink egyébiránt kivétel nélkül tuningolhatók és fejleszthetők, természetesen nem csak kívül, hanem belül is. Új motoralkatrészeket, fékeket, gumikat, felfüggesztéseket és egyebeket is vehetünk szerelmünknek, ha bírja a pénztárcánk.

Az pedig, hogy éppen milyen autókat és alkatrészeket engedhetünk meg magunknak, csak és kizárólag rajtunk, illetve tudásunkon múlik. A versenyek alatt ugyanis sofőrünk folyamatosan gyűjti a tapasztalati pontokat - leggyorsabb sebességért, jó köridőért és a többi -, de a sikeres futamok után is járni fog majd némi extra pont, amelyek mellett szintenként nem csak újabb autókat és felszereléseket kapunk, hanem pénzt is. Tehát minél eredményesebbek vagyunk, minél többször állunk rajtkockára, annál jobb felszereléseket vásárolhatunk magunknak.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások