Trónok Harca: Eredet

Trónok Harca: Eredet

2011. október 16. 08:30, Vasárnap
Grafika: Ezzel pedig sajnos még nem értünk a végére a fekete pontok sorának. A Trónok Harca: Eredet legnagyobb és leginkább szemet szúró hibája ugyanis a külleme, ami sajnos az ocsmány kategóriát súrolja. A grafika egy az egyben a valamikori, több évvel ezelőtt megjelent első Stronghold epizódra emlékeztetett. Kidolgozatlan, pixeles textúrák, hiányos árnyékok, a sort pedig folytathatnám a végtelenségig, de nincs rá szükség, legyen elég annyi, hogy ezért 2011-ben a világ civilizálatlanabb részein kezeket vágnának le. Borzalmas, nem is értem, hogy a Focus Home Interactive miért nem dobta vissza a fejlesztőknek az egészet úgy ahogyan van?

Kezelőfelület, irányíthatóság: Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az alkotók játszottak a múltban néhány stratégiával, így tudták, hogy az átláthatóság érdekében mit, hová is kell tenniük a kezelőfelületen, hogy az használható és azonnal elérhető legyen. Nincs is hiba ezzel a momentummal, az irányítással, azon belül is inkább a kameranézettel és a látószöggel viszont már akad, hiszen úgy játsszuk vakon az alkotást, hogy közben mégis látunk ezt-azt, de sohasem amit kellene. A grafika számlájára is írható, hogy a túl kicsi karakterek miatt gyakran nem lehet megkülönböztetni egyes kasztokat, így sokszor percekig kell keresnünk egy-egy követet, ami egy versenyre kiélezett alkotás esetében óriási hiba.

Játszhatóság: A játék hosszával nincsenek különösebb problémák, van egy hosszú, de történetileg semmitmondó kampány, mindemellett pedig többjátékos mód is, a gond csak az, hogy vajon akad-e olyan játékos, akinek lesz türelme végigjátszani?

Intelligencia, nehézség: A Trónok Harca: Eredet gyakran indokolatlanul nehézzé tud válni, legkönnyebb fokozaton is rendkívül erőszakos a mesterséges intelligencia, a gyakori nagy összevisszaságnak köszönhetően pedig sokszor előfordul, hogy azt sem tudjuk majd hová kapjunk hirtelen, annyi teendőnk van egyszerre. A játékmenetre, ezáltal pedig az intelligenciára is ráfért volna tehát még néhány hétnyi finomhangolás, mert ezek bizony amatőr és elkapkodott hibáknak tűnnek.

Hangok, zene: A hangokról és a zenékről sem vagyok sokkal jobb véleménnyel, mint a küllemről. Vannak ugyan szinkronok, de többségük nagyon rossz és jellemtelen, ami igaz a zenékre is sajnos. Öröm az ürömben, hogy Magyarországon a játék feliratozva jelent meg, így legalább csodaszép anyanyelvünkön "élvezhetjük" a "történetet", ami azért egy plusz pontot megérdemel ennél a résznél.

Összegzés: Összességében azonban sajnos nem ezt vártuk a Trónok Harca: Eredettől. Azt még talán le tudtuk volna nyelni, hogy stratégiát faragtak belőle a fejlesztők - hiszen a Gyűrűk Ura: Harc középföldéért is jó volt -, de azt, hogy ennyire összecsapták a programot, nem tudjuk megbocsátani nekik. Egy ilyen szintű univerzumból illendő lett volna lényegesen komolyabb produkciót előállítani, nem ezt a borzalmat. Aki szereti a valós idejű stratégiákat, tehet vele egy próbát, de a Trónok Harca-fanatikusok inkább kerüljék el jó messzire, hiszen még a történeti pótlékért sem érdemes hozzányúlni. Őszintén sajnálom, hogy egy nagyszerű fantáziavilág ilyen borzalmas adaptációt kapott!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások