A játéktörténelem legnagyobb csavarjai - 2. rész

A játéktörténelem legnagyobb csavarjai - 2. rész

2011. november 21. 16:51, Hétfő
A múlt héten már bemutattunk pár olyan játékot, mely igazán meglepő végkifejlettel szolgált vagy egyszerűen csak volt a történetben egy nagy csavar, mely után csak az állunkat keresgettük a monitor előtt. Most újabb játékokat mutatunk be.

Call of Duty: Modern Warfare
A Modern Warfare első részében akadt pár igen meglepő jelenet (ilyen volt például már maga a bevezető is a nyilvános kivégzéssel), de a legjobb és legemlékezetesebb jelenet kétségtelenül a Sólyom végveszélyben "utánérzés" volt. Itt egy lezuhant helikopter legénységét kellett kimentenünk, ám az oroszok nukleáris bombája miatt a mi helikopterünk is lezuhan és bármit is teszünk, a gépből kimászva meghalunk.

Heavy Rain
Melyik játék az, amiben egy sorozatgyilkost keresünk és végül kiderül, hogy tulajdonképpen az egyik, általunk irányított karakter az elkövető? A helyes válasz a Heavy Rain. A döbbenet, amikor a sokak által kedvelt magánnyomozóról kiderül, hogy tulajdonképpen végig őt kerestük és mindenkit - köztük magát a játékost is - végig átvert, elmondhatatlan. A Quantic Dreams ismét remekművet alkotott, mely sajnos csak PS3-ra jelent meg.


Second Sight
A Second Sight egy méltatlanul elfeledett akciójáték, mely a Psi-Ops-szal jelent meg szinte azonos időben. A játék hőse kalandjai közben számtalan alkalommal "emlékszik vissza" egy szibériai küldetésére, melyben egy csapat katona társaságában kutattak fel egy tudóst. A játék végén azonban kiderül, hogy az emlékeink a jelenünk és a játék, amit eddig játszottunk egy lehetséges jövő, melyet hősünk a szibériai akció során képzel el.

Portal
A Portal egyszerű sztorival indít: egy számítógép által vezérelt épületben kell különböző feladatokat megoldanunk és a végén kapunk egy tortát is. Ám természetesen a játék során kiderül, hogy a dolog nem ilyen egyszerű, ám a legfájóbb mozzanat mégis a végén következik be. Kiderül, hogy nincs semmilyen torta. Ez a szöveg (The Cake is a Lie) azóta a széria vezető mondata is lett egyben.

System Shock 2
A világ egyik legjobb játéka, mely még mindig nem kapott folytatást. Röviden így lehetne jellemezni a System Shock 2-t melyben hősünk a Von Braun fedélzetén ébred, melynek legénysége agymosott zombivá változott. Hősünk elindul, hogy átjusson egy másik fedélzetre, ahol egy másik túlélő, bizonyos Dr. Janice Polito vár minket. Ám odaérvén kiderül, hogy Polito rég halott és az első rész főgonosza, SHODAN kevert be ismét.


Bionic Commando
A Capcom játéka nagyon megbukott és őszintén megmondva, nem is nagyon sajnáljuk. Ám van egy pillanat, amikor döbbenten tekintettünk a monitorokra. Ez pedig az a perc, amikor kiderül, hogy az elveszett feleségünk, akit egész úton kerestünk végig a bionikus karunkban volt. Egy kísérletnek köszönhetően ugyanis a nejünk életesszenciáját beültették a karba, mert kell egy bizonyos kapcsolat a gazda és a viselője között, különben a "szerszám" nem működik rendesen.

Shadow of the Colossus
Az egyik legjobb PS2-es játék vége is elég nagy meglepetést okozott. A játékban hősünkkel és hűséges paripájával 6 gigantikus szörnyeteget kell megölnünk, ám amint az utolsót is megöltük és mennénk, hogy barátnőnket újjáélesszük, egy hatalmas, minden eddiginél veszélyesebb lélek támad fel. Mint kiderül, a "szörnyek" őrizték a világunkat és mivel mi kiirtottuk őket, így a gonosz most már szabadon járhat a világon.


Prince of Persia
A Cell-shaded megoldással készített Prince of Persia lezárása is nagyon nagy meglepetést és felhördülést okozott a rajongók körében. Hősünk egész végi a sötétség ellen harcol, majd a végső csatában halálos sebet kap a segítőnk, akibe a kalandok során beleszerettünk. Hősünk végül úgy dönt, hogy mindent feláldoz érte és visszahozza őt az életbe. Cserébe viszont az egész világ összeomlik és minden, amiért addig harcoltunk eltűnik.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások