L.A. Noire: The Complete Edition

L.A. Noire: The Complete Edition

2011. december 10. 09:54, Szombat
Kezdjük ott, hogy a kampány története sok kis apró bűnesetből áll, amelyeknek mindig van kezdetük és befejezésük, avagy összegzésük. Ezek a történetek nem kapcsolódnak nagyon egymáshoz, de a háttérben egy sztori mégis összefonja őket egy kerek egésszé. Minden egyes missziónk az eligazítással kezdődik, amit a rendőrőrsön kapunk meg felettesünktől. Ekkor általában még csak annyi tudunk az adott ügyről, hogy valami történt, így a rendőrség egyik gépjárművét hivatalosan eltulajdonítva elindulunk a helyszínre. Hogy milyen úton vagy mennyi idő alatt, teljesen ránk van bízva.

A tett színhelyére érvén elindul a második fázis, a bizonyítékok begyűjtése. Itt szintén nincs megkötve a kezünk, kezdhetjük a szemtanúk kihallgatásával, a nyomok megvizsgálásával, netán a hulla átkutatásával, a sorrend teljesen másodlagos, ugyanakkor ügyeljünk minden részletre, hiszen ha nem találunk meg egy fontos bűnjelet a terepmunka során, akkor lehet, hogy nem találjuk meg soha a gyanúsítottat sem, netán ha el is fogjuk, nem tudjuk például szembesíteni egy kulcsfontosságú tárggyal.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen ebben a fázisban már számtalan segítségünk lesz, elsősorban például jegyzetfüzetünk, ahová automatikusan beíródik minden, de a segítségével - korábbi sikeres nyomozások eredményeként - különféle mankókat kérhetünk, például a bűnjelek kiemelését és így tovább. Rendkívül realisztikus egyébiránt, amikor kutatjuk a helyszíneket vagy éppen a vérben elázott áldozat zsebeit túrjuk át bizonyíték után kutatva, mindent megforgathatunk, megvizsgálhatunk, közelíthetünk, távolíthatunk, egyszóval igazi élmény lesz, amit átélhetünk.

Ha mindent begyűjtöttünk a helyszínen, általában újabb kocsikázás következik, hol már egyenesen a tetteshez, hol egy nyomravezető gócponthoz. Ekkor már minden esetben alkalmaznunk kell a játék másik nagy újdonságát, a kihallgatás opcióját, ami videojátékban korábban még soha nem látott formában lett megvalósítva. A tettest vagy szemtanút ugyanis szembesíthetjük nyomozati részeredményeinkkel, netán bizonyítékokkal, miközben állandóan észnél kell lennünk, az adott ügy minden részletét ismernünk kell, hiszen amint az illető elmondott valamit, nekünk döntenünk kell, hogy hiszünk-e neki, kételkedünk benne, netán hazugsággal vádoljuk meg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Segítségünkre lesznek közben a rendkívül realisztikusan megalkotott animációk, amelyek alapján az arcmimikát és az adott karakter viselkedését is árulkodó jeleknek vehetjük. Vigyázzunk azonban, hogy mivel vádoljuk meg a kihallgatott személyt - ebben az esetben is kérhetünk néha segítséget a jegyzetfüzetből -, ugyanis ami elhangzott, az már visszafordíthatatlan. Ha rosszul döntöttünk, a végső értékelésnél meg fog látszani, ugyanakkor extrém esetekben mindez a nyomozás sikerét is veszélyeztetheti, főleg a kulcsfontosságú gyanúsítottak esetében. Érdemes tehát megfontoltan közelíteni minden egyes vádaskodáshoz, pláne azért is, mert előfordulhat, hogy a célszemély megfutamodik előlünk.

Ebben az esetben hosszas üldözések vehetik kezdetüket, akár az utcákon, akár a háztetőkön át, de előfordul, hogy autók volánja mögé pattanva. A kihallgatások tehát a nyomozás többi részével nem csak egyediek, hanem izgalmasak is lesznek. Ugyan a sokadik esetet követően már kicsit ellaposodhatnak a folyton ugyanazokat a kliséket felhasználó ügyek, de összességében ilyent, ebben a formában legalábbis még nem láthattunk korábban más videojátékban.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások