2012. március 10. 23:06, Szombat
A DART nézet mellett van azonban még további három speciális képessége is hősünknek, amelyet a kampányban előrehaladva fogunk elsajátítani. Ezek a suicide, a backfire és a persuade. Kezdjük rögtön a leghaszontalanabbal, ami a backfire lesz. Ezt aktiválva ugyanis az történik, hogy egy kiválasztott ellenfél fegyvere hátrafelé sül el, ezáltal néhány másodpercre hatástalaníthatjuk őt, de igazi fájdalmat nem okozunk neki.
Lényegesen hasznosabbnak bizonyul majd a pályákon - főleg több ellenfél esetében - a suicide, amelynek hála beférkőzhetünk egy ellenséges egység fejében megtalálható mikrochipbe, majd ennek segítségével felrobbanthatjuk az illetőt. A mutatvány rendkívül hatásos tud lenni, amennyiben többen is állnak a célpont körül, ebben az esetben ugyanis ők is elhullnak. Szintén nagyon mulatságos volt a hasonló elven működő persuade opció, amelyet aktiválva szintén belemászhatunk egy kiválasztott ellenfél agyába, ám ezzel nem robbanást, hanem egy átmeneti, ámde hatásos üzemzavart tudunk elérni nála. Ezzel a kis csellel ugyanis kiválasztott emberünk teljesen összezavarodik, és ellenfélnek érzékeli saját társait, akiket így egytől egyig likvidál, majd dolga végeztével magát is átsegíti a túlvilágra.
Mindhárom opciót bármikor használatba vehetjük, ám akárcsak a DART nézet esetében, úgy itt is van bizonyos feltöltődési idő, ami esetükben nem automatikus lesz, hanem azon múlik majd, hogy hány embert és miképpen sikerült eltüntetnünk a harcmezőről. Ehhez számtalan fegyver lesz a segítségünkre, amelyek között érdekesebb darabokat is találunk majd, habár forradalmi újdonságokra esetükben már nem futotta a Starbreeze Studios kreativitásából.
A pályákon egyébiránt nem csak klónkatonák, hanem főellenfelek is várni fognak ránk, akiket nem lesz olyan egyszerű elintézni, mint szimpla társaikat, ugyanakkor azért lesz a fejlődési rendszer, hogy erősebb és ügyesebb ügynökökké váljunk. Habár konkrét szintlépés nincs, bizonyos időközönként kapunk majd pontokat, amelyekkel erősíthetjük a karakterünket, így megnövelhetjük élettartamát vagy egyéb tulajdonságait. Az egyjátékos kampány mellett ugyanakkor érdemes kiemelni még a kooperatív módot is, ami szemben a legtöbb erre kiélezett videojátékkal, képes valódi érdekességeket felmutatni, nem mellesleg pedig különbözik a szingliküldetésektől is, így más pályák és más koncepció is társul az egészhez.
Már az alapból jó színben tünteti fel a lehetőséget, hogy betöltését követően az egymás oldalán küzdő játékosok valóban egymásra lesznek utalva, és valóban szükségük lesz a kölcsönös segítségre, nem úgy, mint például a Call of Duty epizódok kooperatív módnak csúfolt Spec Ops pályái, amelyeknek többségét egyedül is könnyedén végig lehet játszani. Fontosnak tartom megjegyezni továbbá, hogy ebben már igazi szintlépés és egy összetett, de azért még logikus fejlődési rendszer is helyet kapott, amelynek keretein belül számtalan fejlesztést aggathatunk főhősünkre, a sikeres küldetések után kiosztott pontokból pedig fejleszthetjük fegyvereinket, karakterünk képességeit és így tovább. A kooperatív mód egyszóval rendkívül jóra sikeredett, akárcsak az egyjátékos kampány!