2012. április 7. 23:23, Szombat
Kiadó: Namco Bandai
Fejlesztő: Bugbear Entertainment
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Core 2 Duo E4300 1,8 GHz-es vagy Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ processzor, 2 GB RAM, GeForce 8800 GT vagy Radeon HD 3870 grafikus kártya, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy Athlon II X3 440 processzor, 4 GB RAM, GeForce GTX 260 vagy Radeon HD 4870 grafikus kártya, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Ridge Racer-sorozat, Split/Second, Burnout-sorozat
Kategória: autóverseny
A Ridge Racer-sorozatról kevesen tudják, hogy immáron közel két évtizede az árkád versenyjátékok kedvelőinek az egyik olyan megbízható címe, amelyikben még nem, vagy csak nagyon minimálisan kellett csalódniuk a rajongóknak. A játék ugyan lényegesen komolyabb népszerűségnek örvend a tengerentúlon és a japán régióban, de leginkább az utóbbi időben Európában is egyre nagyobb létszámban kezdtek felsorakozni mögé a száguldás szerelmesei. 7nnek egyértelmű okai vannak, illetve voltak, a Ridge Racer-epizódok többsége ugyanis mindig képes volt jó eredményeket produkálni, ám a franchise-t birtokló Namco Bandai úgy érezte, hogy az utóbbi években elfogyott a potenciál a sorozatból, amit így már csak mobiljátékként lehetett eladni.
Egy ilyen helyzetből két lehetséges kiút van, az egyik, hogy örökre elfelejtjük az adott játékot, és megpróbálunk még róla néhány bőrt lehúzni a HD feldolgozások segítségével, vagy alapjaitól újragondoljuk a teljes koncepciót. A Namco Bandai nagyon helyesen az utóbbi mellett döntött, és a FlatOut-sorozat fejlesztőire bízta azt a hálátlan feladatot, hogy reformálják meg a legendás sorozatot. A Bugbear Entertainment elfogadta a kihívást, ám azt egyértelműen nem jelenthetnénk ki, hogy sikerrel is vették az akadályokat.
Az Unbounded alcímet kapott legújabb Ridge Racer ugyanis szinte már csak nyomokban hasonlít valódi önmagához, hiszen míg a sorozat korábbi epizódjai nem szóltak másról, csak a féktelen száguldozásról, addig a friss részben a rombolásé és a valódi küzdelmeké lesz a főszerep. Így részben máris elfelejthetjük, hogy a rajtot követően tövig nyomjuk a gázt, majd enyhe lökdösődést követően csak a célegyenesben eresztjük el, könnyedén hozzájutva az első helyhez.
Habár az árkád vonulat ezúttal is megmaradt, ennek köszönhetően nem kell törődnünk a hajtűkanyarok és a sebesség együtthatójával, de óriási hangsúlyt kaptak az olyan játékelemek, mint amilyeneket például a Split/Second esetében tapasztaltunk meg a tavalyi évben. Aki emlékszik a Black Rock Studio alkotására, az minden bizonnyal tudja, hogy a száguldás mellett ott az volt a cél, hogy a pályaelemek tulajdonképpeni felrobbantásával borsot törjünk az ellenfeleink orra alá, és megszerezzük az első helyet.
Ugyan az Unbounded esetében nem tudjuk majd menet közben átalakítani a pályákat, és az égszakadás-földindulás sem lesz jellemző a versenyekre, de így is akadnak olyan momentumok, amelyek látványosak lesznek. Mindehhez az úgynevezett boost-energiára lesz szükségünk, amelyeket a versenyek közben a lökdösődések, a gyorshajtás, a pályaelemek lerombolása, valamint driftelés hatására kaphatunk. A boostnak köszönhetően nem csak plusz lóerőket szabadíthatunk el a motorháztetők alatt, hanem - ha van olyan pályaelem a közelben - látványosabb rombolásokat is végrehajthatunk, így például lerövidíthetjük a versenyt egy betonfal áttörésével felfedezett mellékúttal, netán kiüthetjük néhány csapattársunkat egy felrobbantott tartálykocsi segítségével.