Ridge Racer Unbounded

Ridge Racer Unbounded

2012. április 7. 23:23, Szombat


Kiadó: Namco Bandai
Fejlesztő: Bugbear Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Core 2 Duo E4300 1,8 GHz-es vagy Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ processzor, 2 GB RAM, GeForce 8800 GT vagy Radeon HD 3870 grafikus kártya, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy Athlon II X3 440 processzor, 4 GB RAM, GeForce GTX 260 vagy Radeon HD 4870 grafikus kártya, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Ridge Racer-sorozat, Split/Second, Burnout-sorozat
Kategória: autóverseny

A Ridge Racer-sorozatról kevesen tudják, hogy immáron közel két évtizede az árkád versenyjátékok kedvelőinek az egyik olyan megbízható címe, amelyikben még nem, vagy csak nagyon minimálisan kellett csalódniuk a rajongóknak. A játék ugyan lényegesen komolyabb népszerűségnek örvend a tengerentúlon és a japán régióban, de leginkább az utóbbi időben Európában is egyre nagyobb létszámban kezdtek felsorakozni mögé a száguldás szerelmesei. 7nnek egyértelmű okai vannak, illetve voltak, a Ridge Racer-epizódok többsége ugyanis mindig képes volt jó eredményeket produkálni, ám a franchise-t birtokló Namco Bandai úgy érezte, hogy az utóbbi években elfogyott a potenciál a sorozatból, amit így már csak mobiljátékként lehetett eladni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egy ilyen helyzetből két lehetséges kiút van, az egyik, hogy örökre elfelejtjük az adott játékot, és megpróbálunk még róla néhány bőrt lehúzni a HD feldolgozások segítségével, vagy alapjaitól újragondoljuk a teljes koncepciót. A Namco Bandai nagyon helyesen az utóbbi mellett döntött, és a FlatOut-sorozat fejlesztőire bízta azt a hálátlan feladatot, hogy reformálják meg a legendás sorozatot. A Bugbear Entertainment elfogadta a kihívást, ám azt egyértelműen nem jelenthetnénk ki, hogy sikerrel is vették az akadályokat.

Az Unbounded alcímet kapott legújabb Ridge Racer ugyanis szinte már csak nyomokban hasonlít valódi önmagához, hiszen míg a sorozat korábbi epizódjai nem szóltak másról, csak a féktelen száguldozásról, addig a friss részben a rombolásé és a valódi küzdelmeké lesz a főszerep. Így részben máris elfelejthetjük, hogy a rajtot követően tövig nyomjuk a gázt, majd enyhe lökdösődést követően csak a célegyenesben eresztjük el, könnyedén hozzájutva az első helyhez.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Habár az árkád vonulat ezúttal is megmaradt, ennek köszönhetően nem kell törődnünk a hajtűkanyarok és a sebesség együtthatójával, de óriási hangsúlyt kaptak az olyan játékelemek, mint amilyeneket például a Split/Second esetében tapasztaltunk meg a tavalyi évben. Aki emlékszik a Black Rock Studio alkotására, az minden bizonnyal tudja, hogy a száguldás mellett ott az volt a cél, hogy a pályaelemek tulajdonképpeni felrobbantásával borsot törjünk az ellenfeleink orra alá, és megszerezzük az első helyet.

Ugyan az Unbounded esetében nem tudjuk majd menet közben átalakítani a pályákat, és az égszakadás-földindulás sem lesz jellemző a versenyekre, de így is akadnak olyan momentumok, amelyek látványosak lesznek. Mindehhez az úgynevezett boost-energiára lesz szükségünk, amelyeket a versenyek közben a lökdösődések, a gyorshajtás, a pályaelemek lerombolása, valamint driftelés hatására kaphatunk. A boostnak köszönhetően nem csak plusz lóerőket szabadíthatunk el a motorháztetők alatt, hanem - ha van olyan pályaelem a közelben - látványosabb rombolásokat is végrehajthatunk, így például lerövidíthetjük a versenyt egy betonfal áttörésével felfedezett mellékúttal, netán kiüthetjük néhány csapattársunkat egy felrobbantott tartálykocsi segítségével.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások