Botanicula

Botanicula

2012. május 6. 05:32, Vasárnap
Természetesen nem kötelező efféle világmegváltó gondolatokat beleképzelni a Botaniculába, hiszen a játék a történet kiszínezése nélkül is képes lesz szórakoztatni, ezt pedig az egyedi megvalósítás mellett elsősorban játékmenetének köszönheti, amely a klasszikus point and click kalandjátékokból építkezik. Ennek köszönhetően az alkotásban is kattintással szedhetjük össze a tárgyakat - kombinációra nincs lehetőség -, váltogathatunk a képernyők között és irányíthatjuk az egyszerre mozgó hősöket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Órási kihagyott ziccernek tűnik, hogy bár csapatunk őt főből áll, őket nem tudjuk külön-külön mozgatni, csak néhány igazán kivételes esetben, de többnyire akkor is csak arra kell rájönnünk, hogy az adott feladatot melyikük tudja elvégezni. A Botanicula erőssége ugyanakkor egyértelműen a fejtörőkben rejlik, amelyek a legtöbbször nem nevezhetők logikusnak, de változatosságuk és ötletességük miatt fejet hajthatunk az alkotók előtt, akik ismét előszeretettel alkalmazták a fejtörő a fejtörőben példát. Így amennyiben elénk gördül egy megoldásra váró probléma, például találjunk meg öt darab kulcsot, akkor számíthatunk rá, hogy az öt darab kulcs - jó esetben legalábbis - öt fejtörőt jelent, megszerzésük ugyanis nem csak annyiból áll, hogy elsétálunk a kijelölt pontig, majd ott összegyűjtjük őket.

A kihívások legnagyobb pozitívuma ugyanakkor, hogy egyáltalán nem lesznek ismétlődőek, tulajdonképpen minden egyes feladat más és más lesz. Ezek között találhatunk szimpla logikai fejtörőket, hangokkal, netán formákkal történő játszadozást, de olyan is lesz, amikor egyszerű, ügyességi mini-játék formájában kell felülemelkednünk a problémán.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Éppen ezek miatt ugyan a Botaniculára rá lehet húzni, hogy nem igazi kalandjáték, hiszen tény, hogy néhány kivételtől eltekintve hiányoznak belőle olyan momentumok, mint az összetett és fordulatos történet vagy az ehhez kapcsolódó, gyakran több órányi gondolkodást igénylő fejtörők, de az Amanita Design nem titkoltan könnyedebb kikapcsolódást szeretett volna nyújtani az arra fogékony kalandoroknak. Emiatt történhetett, hogy csak nagyon ritkán tudunk majd elakadni a pályákon, illetve, hogy még egy térkép is segíteni fogja utunkat, de a legtöbb esetben erre biztosan nem lesz szükségünk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások