2012. június 10. 02:07, Vasárnap
Kiadó: Rockstar Games
Fejlesztő: Rockstar Games
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Dual Core 2,4 GHz-es vagy AMD Dual Core 2,6 GHz-es processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8600 GT vagy AMD Radeon HD 3400, 35 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel i7 Quad Core 2,8 GHz-es processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce vagy AMD Radeon HD 5870, 35 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Max Payne-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció
Közel húsz éves fennállása során a Remedy nem készített ugyan túl sok videojátékot, de amihez hozzáértek, az kis híján arannyá változott. Ilyen volt többek között például az 1996-os első komolyabb projektjük, avagy a Death Rally, de ide sorolható a 2001-re datált első Max Payne is, amellyel több szempontból megreformálták a hátsónézetes akciójátékok stílusát. A csapat ugyanis elsők között alkalmazta például az időlassítás lehetőségét, de ebben a játékban láthattunk először tökéletes neo-noir megvalósítást, amely egy rendkívül depresszív, melankolikus hangulattal párosult.
A 2003-ban érkezett Max Payne 2 ugyan nem tudta felülmúlni közvetlen elődjét, de magabiztosan hozta mindazt, amit elvártak tőle a játékosok, majd az újabb epizód helyett a Remedy belefogott egy Alan Wake nevű projektbe, később pedig - elsősorban talán pénzszűke miatt - megváltak a Max Payne-jogoktól, amelyek a Rockstar csapatához kerültek. A GTA-sorozattal elhíresült stúdió a vásárlást követően azonnal be is jelentette, hogy nekilátnak a harmadik epizód fejlesztési munkálatainak, aminek megjelenését első ízben 2009-re ígérték, de mégis 2012-re csúszott a végleges premier időpontja.
Már a fejlesztés során, de leginkább az első látnivalók megjelenésekor felmerült a jogos kérdés a rajongókban, miszerint a Rockstar vajon mennyire lesz hűséges a sorozat korábbi epizódjaihoz? Az első képek alapján ugyanis a Max Payne 3 szakított a neo-noir hangulattal, ami az egyik legjellemzőbb tulajdonsága volt az első két résznek. A készítők korábban úgy döntöttek, hogy inkább alapjaitól újjáépítik a sorozatot, hiszen idestova már egy évtizede, hogy megjelent az utolsó Max Payne, a harmadik résszel pedig nem a maroknyi, egyszerű nosztalgiára vágyó rajongókat, sokkal inkább az új igényekkel fellépő és lényegesen nagyobb létszámú friss játékosréteget szolgálná ki a Rockstar.
Megijedni azért nem kell, hiszen az említett noir megvalósítás kivételével tulajdonképpen minden megmaradt a játékban, amit annak idején is szerettünk benne, csak éppenséggel egy kicsit más formában. Hogy miért következtek be a változások, arra tökéletes magyarázattal szolgál a történet, amely szerint sok-sok év eltelt már az elődök tragikus eseményei óta. Habár Max sosem tudta teljes mértékben feldolgozni szeretteinek elvesztését, az idő múlásával a sebek mégis elkezdtek beforrni. Mint ilyenkor a legtöbb ember, a valamikori rendőr is az alkoholt hívta segítségül a bánat elfojtására, aminek köszönhetően korábbi gyermekded orcáját mély ráncok és sebhelyek tarkították, de jellegzetes grimaszát azért megőrizték az évek.
Hősünk a játék kezdetén egyszerű, unalmas életet él, mély depresszióba zuhanva leginkább arra törekszik nap mint nap, hogy valamivel csillapíthassa fájdalmát, mígnem megjelenik egy régi ismerős, aki hosszú győzködést követően ráveszi, költözzön el végre a rossz emlékeket hordozó New Yorkból. Max meg is fogadja kedves ismerőse tanácsát, és egyenesen Brazíliába indul, ahol az újrakezdés reményében úgy dönt, egy befolyásos és dúsgazdag család testőreként fog pénzt keresni magának.
Brazília azonban nem az a hely, ahol egy testőrnek csak az a dolga, hogy szép szóval elkergesse az illetékteleneket, a dél-amerikai országban ugyanis gyakran még mindig a fegyverek szava a domináns, pláne abban az esetben, ha egy milliomos családról van szó, amelyet három testvér, három nem túl rokonszenves személyiség alkot, akik úton-útfélen bajba keverednek majd. A problémák megoldása pedig rendszerint Max Payne oldalán a mi feladatunk lesz!