Max Payne 3

Max Payne 3

2012. június 10. 02:07, Vasárnap
A játékkal eltöltött első perceket követően örömmel nyugtáztam, hogy bár külleme és hangulata csak részben kapcsolódik az elődökhöz, a játékmenetet tekintve minden megmaradt a régiben. Ennek köszönhetően egy olyan pályaközpontú, enyhén lineáris hátsónézetes akciójátékot kapunk, amelyben hangsúlyosak lesznek a szűnni nem akaró lövöldözések, a fedezékrendszer, és mi sem természetesebb annál, hogy az időlassítás is. Utóbbival kapcsolatban fontos kiemelni, hogy a Rockstar nagyon ügyesen úgy alkotta meg a pályákat, valamint a harcokat, hogy a játékosoknak valóban használniuk kelljen a bullet-time lehetőségét, ami főleg az éles helyzetekben lesz igencsak hasznos társ.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Habár Max ezúttal már nem sajátos érdekek miatt nyomoz a kampányban, ennek ellenére is előkerül monoton, fájdalmas narrációja, illetve azok a bánatos monológok, amelyeket már az előző részekben is szerettünk. Nagyon jó ötlet volt a készítők részéről, hogy bizonyos időközönként mindig lesz egy kis utalás a valamikori történésekre, amelyek ugyan nem bontják meg a sztori egységét, de a régi rajongók biztosan veszik majd a lapot. A pályák egyébiránt úgy lettek kialakítva, hogy - bár eltévedni nem tudunk rajtuk - érdemes lesz bepillantani minden sötét sarokba, elsősorban a történet könnyebb megérését szolgáló háttérbizonyítékok, valamint az életerő visszatöltését szolgáló fájdalomcsillapítók begyűjtésének érdekében.

Szerencsére az akciókat megszakító kalandozások - legyen szó akár nézelődésről, akár a fentiek kutatásáról - egyáltalán nem lesznek erőltetettek, hiszen minden egyes helyiség, de még a legutolsó sikátor is annyira telített és annyira berendezett lesz, hogy egyszerűen élmény elmerülni az aprólékos részletek között. Brazília ugyan nem egy vidám környék, a Max Payne 3-ban mégis van egy kellemes, de sokkal inkább talán realista kisugárzása, ami elképesztő hangulatot képes képernyőinkre varázsolni. A Rockstar játékaira mindig is jellemző volt a részletesség - L.A. Noire például -, de a legújabb Max Payne esetében minden korábbi teljesítményüket felülmúlták, mindez pedig nem csak a pályatervezésre igaz, hanem úgy általában az egész játékra, de érdemes megnézni például hősünket, hogy miket csinál, amikor éppen irányítatlanul hagyjuk néhány pillanatig.

A játék legjobb momentuma azonban kétségkívül a harcrendszer lesz. Még mindig jó móka ugyan az időlassítás, de sokkal élvezetesebb az intenzív, egyáltalán nem könnyű harcok alatt az, hogy ellenfeleink valós időben, nem mellesleg pedig dinamikusan reagálnak a találatokra, aminek köszönhetően elképesztő - gyakran rendkívül brutális - képsorokat élhetünk majd át. A csaták esetében ugyanakkor fontos lesz megválasztani, hogy milyen fegyver van nálunk, hiszen ezen a téren is a realizmust követték az illetékesek, aminek köszönhetően nem tudunk egy fél fegyverraktárt bújtatni a zsebünkben, egy időben csak két egykezes fegyver vagy egy darab kétkezes karabély lehet nálunk.

A tűzharcok közben egyébiránt megdöbbenten nyugtáztam, hogy az első két részhez képest a Max Payne 3-ban lényegesen jobban oda kell majd figyelnünk mozgásunkra, illetve támadásaink kivitelezésére. Ha ugyanis fedezékek nélkül, a töltényeket gazdagon szórva próbálunk meg előre törni, akkor garantáltan a pálya feléig sem jutunk el. Akárcsak ugyanis a valóságban, a pályákon sem leszünk elárasztva lőszerrel, minden tárat alaposan be kell majd osztanunk - ezt segíti a kiváló célzórendszer is -, ha pedig ellenfelekkel találkozunk, és nem bújunk el a legközelebbi tereptárgy mögé, aligha fogjuk túlélni a találkozót, időlassítás ide vagy oda.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nekem kicsit hiányoztak ugyan azok az összecsapások, amelyek az első két részt is jellemezték, miszerint nagyobb mennyiségű ellenfelet is könnyedén likvidálhattunk csak a bullet-time alkalmazásával, de jobban belegondolva, lényegesen realistább útvonalat választott magának a Rockstar. Akinek pedig hiányoznának az intenzív akciók, az látogassa meg a többjátékos módot, ahol sajnos túl sok újdonság nem fogja várni a játékosokat - jól ismert játékmódok, kissé fantáziátlan pályák -, de a beépített fejlődési rendszer, a választható extra képességek és egyéb tulajdonságok azért képesek legalább egy kicsivel az átlag fölé emelni ezt a lehetőséget. Ezen a téren többet vártunk a Rockstartól!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások