Inversion

Inversion

2012. augusztus 5. 05:41, Vasárnap
Az Inversion játékmenetére általánosságban igaz, hogy párhuzamba állítható a Gears of War-sorozatban megismert, teljes egészében a fedezékrendszerre épülő külsőnézetes megoldással, annyi különbséggel, hogy itt a fizikának is óriási szerepe van a szisztémában, a barikádok ugyanis anyaguktól függően az ellenséges tűztől szép lassan lemorzsolódnak, ami természetesen a szemben álló felek likvidálásában is egy külön taktikai tényezőt jelent, hiszen bizonyos fegyverekkel akár egy egész háztömböt is törmelékhalmazzá változtathatunk. Ettől természetesen még nem tekinthető klónnak a Saber Interactive videojátéka, főleg azért nem, mert már az első pályákon mi is irányításunk alá vonhatjuk az idegen technológiákat, így a sima fegyverek mellett óriási élmény lesz a gravitációval játszadozni, amit természetesen mi is kedvünkre manipulálhatunk majd.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Összességében ez a lehetőség adja az Inversion savát és borsát, illetve eredetiségét is, ami olyannyira igaz a játékra, hogy még az utolsó percekig sem fullad unalomba miatta a kampány. Ez a mai ötlettelen játékok többségét tekintve igencsak nagy szó! Hogy miként működik a gravitáció manipulálása? Nos, a kezünkre és a hátunkra erősített Lutadore fegyvernek köszönhetően képesek leszünk például egy gombnyomással a levegőbe repíteni az ellenfeleket, még azokat is, akik fedezék mögött keresnek menedéket hagyományos fegyvereink elől.

A masina segítségével a legtöbb tereptárgyat is fegyverként használhatjuk majd, így súlytalanná vagy fordított gravitációval nehézzé tehetjük őket. Lehetőségünk lesz továbbá a technológia segítségével utat törni magunknak az eltorlaszolt szakaszokon, de leginkább mégis a harcokban fogjuk alkalmazni a gravitációval való játékot. Nem árt azonban vigyáznunk, hiszen az ellenség is gyakran alkalmazza ellenünk a szerkezetet, így amennyiben megunják a macska-egér harcot, ők is könnyedén felkaphatnak minket, több méterrel a talajszint felett pedig védtelenek vagyunk a lövések ellen.

A gravitáció mindemellett gyakran véletlenszerűen is megváltozhat, így előfordul, hogy a házak oldalán vagy a helyiségek plafonján szaladgálva kell felvennünk a harcot az ellenfelekkel szemben, ami nem csak érdekesebbé teszi a játékmenetet, hanem gyakran nyakatekertté is varázsolja a pályákat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egyetlen, de komoly probléma ezzel kapcsolatban, hogy a gravitáció megváltoztatása sajnos nem alkalmazható kedvünkre, így többnyire csak ott és csak azokkal az objektumokkal tudunk ilyen formában játszadozni, ahol a fejlesztők ezt lehetővé tették. Hiányoltam továbbá az olyan apró, de annál mókásabb fejtörőket is, amelyek például annak idején a Half Life 2-t színesítették, hiszen amennyiben valahol, akkor itt könnyedén meg lehetett volna alkotni efféle feladványokat.

A játék egyedül is képes pozitív élményeket előidézni, de a kooperatív módban a gravitációs manipuláció egyszerűen fantasztikus lehetőségeket biztosít arra, hogy csapattársunkkal összedolgozva, valóban közös erővel vegyük fel a harcot az ellenfelekkel. Ha pedig meguntuk volna az amúgy folyamatosan zajló és pergő kampányt, még egy hagyományos többjátékos módot is találni fogunk az Inversion menüjében, ahol egy kivétellel sajnos kissé átlagos játékmódok állnak majd rendelkezésünkre. A gravitációs puska megjelenése miatt azonban itt is kellemes élményeket szerezhetünk magunknak!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások