2012. augusztus 5. 05:41, Vasárnap
Grafika: Az Inversion esetében a Saber Interactive a saját fejlesztésű Saber3D-t használta fel a küllem megalkotásához, kiegészítve azt a Havok fizikai motorral. Egy saját grafikus motor fejlesztése és alkalmazása minden esetben kockázatos vállalkozásnak tekinthető, az esetek többségében ugyanis a kis csapatok technológiái mind küllemben, mind optimalizálhatóság tekintetében elmaradnak nagyobb társaikétól. Az Inversion esetében sem beszélhetünk kiemelkedő grafikáról, habár akadnak igencsak látványos részek, de főleg az átvezetők és a nagyobb terek esetében érezni, hogy nem egy CryEngine 3, de még csak nem is egy Unreal Engine 3 teljesít szolgálatot a háttérben. A Havok fizikai motor alkalmazásával azért sokat javul az összkép, az elképesztő mértékű rombolhatóság könnyedén képes fokozni az összecsapások hangulatát is, de egy Max Payne 3-mal például nem is említhető egy lapon a végeredmény
Kezelőfelület, irányíthatóság: A játék kezelőfelülete nagyon letisztultra és átláthatóra sikerült, az irányítás tekintetében azonban egy nagyon súlyos fogyatékossággal találkoztam. Már emberemlékezet óta a külsőnézetes akciójátékok egyik bevett eleme, hogy az egér baloldali gombjával tüzelünk, a jobboldalival pedig célzunk. A helyzet azonban az, hogy az Inversion esetében a célzás valamelyik billentyűvel történik – alapesetben az E gombbal –, és egy hagyományos egér használatával nem is tudjuk módosítani ezt a beállítást, ami óriási negatívumnak tekinthető, és főleg a nagyobb csatákban okoz problémát. Az irányítás többi része szerencsére jól sikerült, így az egy gombra optimalizált fedezékrendszer is jól működik, de érthetetlen, hogy miért kellett a készítőknek a fenti húzással elszúrniuk a játékmenetet.
Játszhatóság: Az Inversion kampányának hosszúsága a mai TPS játékokhoz mérhetően átlagos. Sietősen akár 4 óra alatt is eljuthatunk a fináléig, de magasabb fokozaton és higgadtan haladva akár meg is duplázhatjuk ezt az időtartamot. A kooperatív lehetőség, valamint a hagyományos többjátékos mód megléte miatt azonban a szavatossági idő akár hetekben is mérhető.
Intelligencia, nehézség: Amennyiben nem találunk magunk mellé társat ahhoz, hogy kooperatív módban éljük át a kampányt, úgy gyakran fogunk szenvedni a kissé rossz mesterséges intelligenciától. Az általa irányított karakter ugyanis bár megpróbál segíteni, de hatékonysága össze sem hasonlítható egy hús-vér ember képességeivel, így például gyakran még arra sem lesz képes, hogy fedezékbe vonuljon, vagy hogy megöljön néhány ellenfelet. A nehézség egyébiránt viszonylag jól kalibrált, a legkönnyebb fokozat és a normális szint azonban túl könnyűnek bizonyulhat egyes játékosok számára.
Hangok, zene: A hangok és a zenék tekintetében nem igazán tudnánk belekötni semmibe. Habár a zenék lehettek volna emlékezetesebbek is, a hangeffektek pedig realisztikusabbak, összességében minden egy bizonyos szint felett van, így nehéz lenne fogást találni bármin is ezzel kapcsolatban.
Összefoglalás: Mindent összevetve az Inversion egy rendkívül érdekes koncepcióval, és ami még ennél is fontosabb, kiváló ötletekkel rendelkező külsőnézetes akciójáték lett, aminek egyedül a megvalósítása hagy maga után némi kívánnivalót, és talán éppen ez az, ami miatt a Saber Interactive csapatának ismét nem sikerül majd átlépnie azt a bizonyos határvonalat, amivel ők is odakerülhetnének a nagyok közé. Becsületükre váljék, hogy mindent megpróbáltak, hiszen az Inversion a maga nemében képes volt még egyediséget is felvonultatni, de a végeredmény sajnos – leginkább minőségben – elmarad korunk felhozatalától. Ettől eltekintve azonban kipróbálása mindenkinek ajánlott, de főleg azoknak, akik szeretik az újdonság varázsát!