Prototype 2

Prototype 2

2012. augusztus 11. 19:37, Szombat


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Radical Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,6 GHz-es vagy AMD Phenom X3 8750 processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 4850 grafikus kártya, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad 2,7 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 3 GHz-es processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 460 vagy ATI Radeon HD 5850 grafikus kártya, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Prototype, GTA-sorozat
Kategória:külsőnézetes sandbox akció

A 2009-ben megjelent első Prototype annak idején üde színfoltja volt az egyre inkább befülledő sandbox akciójátékoknak, hiszen az óriási szabadon bejárható világ mellett egy olyan koncepciót tett elénk, amelyben végre nem a drogkereskedelemé és nem az amerikai gettók hangulatáé volt a főszerep. A genetikailag mutálódott Alex Mercer kalandjai az állandó menekülésről és az emberi, valamint a mutánslét megpróbáltatásairól szóltak, a játék kivitelezése azonban a kitűnő körítés ellenére is hagyott maga után kívánnivalót. A kreatív ötletek dacára ugyanis motiválatlanok voltunk, gyakran elveszettnek éreztük magunkat az óriási világban, de a küldetések minősége is hagyott maga után kívánnivalót, így a kampány felénél már teljesen unalomba fulladt a játék. Leginkább ezeknek a hibáknak a javítását vártuk a Prototype 2-től, amellett természetesen, hogy a Radical Entertainment képes lesz még életet és hangulatot is varázsolni a végeredménybe.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A folytatás története teljes egészében az első rész eseményeihez kapcsolódik, ám aki nem nézi meg a menüből elérhető visszatekintő videót, netán nem olvasta el a második epizód megjelenése előtt kiadott képregényeket, az csak nehezen fogja megérteni majd, hogy miként is kerül az üldözött szerepébe Alex Mercer, avagy az első Prototype főhőse. Hogy ne rántsuk le idejekorán a leplet minden fontos részletről, többnyire elegendő annyit tudnunk az eseményekről, hogy a jelenlegi főszereplőnek, avagy James Hellernek kitűnő oka van arra, hogy tiszta szívből gyűlölje a Blacklight vírus elterjesztésével is vádolható Alexet, hiszen az ő rovására írja szeretett családjának halálát. James elhatározza, hogy az élete árán is, de megöli Mercert, ám az első összecsapás nem úgy sikerül, ahogyan azt eltervezte.

A teljes megsemmisülés helyett azonban mégis volt értelme az összetűzésnek, James ugyanis a harc közben megfertőződik a rejtélyes eredetű vírussal, és hasonló képességekre tesz szert, mint üldözöttje, így képes lesz undorító csápokat vagy pengékben, netán pörölyben végződő kezeket növeszteni ahhoz, hogy hatékonyabban vegye fel a harcot ellenfeleivel. James tetteinek következtében képes lesz továbbá szintet is lépni, így újabb mutáns tulajdonságokkal és speciális képességekkel gazdagítani arzenálját, amelyek mind-mind szükségesek lesznek ahhoz, hogy a végső csatában felvehessük a versenyt esküdt ellenségünkkel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Prototype 2 ismét nem kíméli majd a vérre és az erőszakra érzékeny rajongókat, hiszen a játékban újfent brutálisabbnál brutálisabb módszereket alkalmazhatunk ahhoz, hogy likvidáljuk az életünkre rontó katonákat. A különféle és egyben rendkívül változatos kivégzési módok mellett a második részben is megmaradt a sorozat jellegzetességének számító alakváltás lehetősége, amit hősünk úgy érhet el, ha a kiszemelt célszemélyt egy szintén elég gusztustalan animáció kíséretében magába olvasztja. Ez lesz az egyik olyan képesség – a sok közül –, amelyre felépül a játékmenet, hiszen amennyiben le kell ráznunk magunkról az üldöző katonákat, vagy meg akarjuk ismerni egy karakter múltját, ezáltal a történet egyik fontos momentumát, netán be kell szivárognunk egy erősen őrzött létesítménybe, akkor minden esetben alkalmaznunk kell ezt a képességet.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások