Orcs Must Die! 2

Orcs Must Die! 2

2012. szeptember 16. 03:10, Vasárnap
Grafika: Az alkotás esetében ugyanakkor sajnos hiába beszélhetünk kiváló és részint egyedi játékmenetről, a grafika képtelen hozni ezt a szintet. Nyilván a Robot Entertainment szemei előtt nem a realizmus lebegett, de még csak nem is az, hogy megalkossák a legszebb küllemet, sokkal inkább az, hogy még azok számára is elérhető legyen az Orcs Must Die! 2, akik több éves konfigurációval rendelkeznek. A játék küllemét leginkább olyan címekhez lehetne hasonlítani, mint a World of Warcraft vagy éppen a Darksiders-sorozat, a pályák és a karakterek tehát színesek, de baltával faragottak, az effektek pedig eltúlzottak.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Az Orcs Must Die! 2 esetében sem a kezelőfelülettel, sem az irányíthatósággal nem lesz problémájuk a játékosoknak, annak ellenére sem, hogy a kissé bonyolult koncepció miatt elnéztünk volna néhány botlást. Botlások helyett azonban átgondolt és kiválóan használható kezelőfelületet kapott a végeredmény, az irányítás pedig olyan egyszerű és gördülékeny, hogy mindenki könnyedén hozzászokik majd abban az esetben, ha legalább egy hátsónézetes akciójátékot végigvitt életében. A csapdák lerakása ugyanis egyszerű, kiválasztásuk egyetlen gombnyomással történik, a lövöldözés pedig a jól megszokott mechanizmuson alapul, így egérrel célzunk, kattintással pedig tüzelünk. Néha az egyszerűség a legjobb megoldás!

Játszhatóság: Az Orcs Must Die! 2 játékideje – amennyiben csak az egyjátékos módot szemléljük – nem túl hosszú, de a kooperatív módnak és a magas újrajátszhatósági faktornak köszönhetően akár többször tíz óra is lehet. Sajnos elég nagy negatívum, hogy már az első szinteket követően elunhatjuk magunkat, az ismétlődések ugyanis elkerülhetetlenül jelen vannak a pályákon. Szerencsére ebben az esetben segíthet a koponyapontok újbóli elosztása – ami újabb csapdákat és lehetőségeket eredményez –, valamint a kooperatív mód élesítése.

Intelligencia, nehézség: Ha valamiről, akkor intelligenciáról egyáltalán nem beszélhetünk a játék esetében, az orkok ugyanis madzagon húzott rongybabaként áramlanak az átjárókból, hiába van helyük, meg sem próbálják kikerülni csapdáinkat, holott ezzel színesebbé tehették volna a játékmenetet az alkotók. A nehézség, bár eléggé szubjektív megítélés kérdése, de az Orcs Must Die! 2 esetében ezzel sincs probléma, lévén már normál fokozaton is képes izzasztó helyzetekbe sodorni minket a játék.

Hangok, zene: A kiváló zenék mellett az alkotás egyik nagy erősségének tekinthetők a szinkronok, amelyekből ugyan nincs túl sok, hiszen csak a varázslónő, valamint főhősünk szólal meg, de ha egyszer ők kinyitják a szájukat, akkor ott szem garantáltan nem marad szárazon. Az ízlésesen megírt párbeszédek és poénok ugyanis nagy odafigyeléssel lettek felmondva, igazi életet és hangulatot csiholva ezzel a játékba.

Összefoglalás: Az Orcs Must Die! 2 ugyan soha nem lesz a széles közönség legkedveltebb és legismertebb játéka, de aki egyszer megkedveli az általa felvázolt koncepciót, nem mellesleg pedig az utánozhatatlan és kiegyensúlyozott játékmenetet, az bizonyára soha nem fog szabadulni tőle. Ha szereted a tower defense alapokon nyugvó játékokat, de már unod, hogy állandóan stratégiákkal vegyítik a műfajt, akkor próbáld ki a Robot Entertainment alkotását, mert garantáltan nem fogsz benne csalódni!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások