2012. szeptember 23. 12:37, Vasárnap
A játékmenetet tekintve az alkotás esetében nem történtek ennyire komoly változások, ennek köszönhetően az alapok szinte teljes egészében megmaradtak a régiben. A Borderlands 2 tehát egy olyan FPS akciójáték lett, amiben rendkívül hangsúlyos szerepet kapnak a szerepjátékos elemek. Utóbbi óriási hatással van a teljes mechanizmusra is, hiszen nem egy lineáris pályán haladunk a történet felfedezése közben, és nem csak a féktelen akciókról szól minden, hanem egy szabadon bejárható – ám nem túl nagy – világ vár arra, hogy megismerhessük, a főküldetések mellett pedig elvállalhatunk mellékes feladatokat is, miközben a soha nem látott interakciós lehetőségeknek köszönhetően pénzt, lőszert vagy egyéb kiegészítőket gyűjtünk magunknak.
A közvetlen elődhöz képest a játékban sokkal dinamikusabb lett a küldetésrendszer, de ismét hangsúlyos szerepet kaptak a fegyverek is, amelyekből – a kombinációk miatt – szó szerint több millió áll majd a rendelkezésünkre. Ez a számadat képes óriási káoszt előidézni a játék világában, hiszen legalább olyan gyakran fogunk hasznos fegyvert találni, mint feleslegeset, netán csak kicsivel másabbat annál, mint amire éppen szükségünk van. Ennek köszönhetően gyakran óriási fejetlenség alakul ki játék közben, főleg amikor a hátizsákunkban próbálunk rendet rakni, illetőleg meghatározni, hogy éppen melyik puskát használjuk az adott küldetésben.
Érdemes jól megfontolni a választást, hiszen a milliónyi lehetőség miatt egy kissé akadozottabbá vált a lőszerellátás is, így gyakran fogunk elhalálozni azért, mert kifogytunk minden töltényből. Ez utóbbi annak köszönhető, hogy a játék igyekszik minden fegyverhez javadalmazást biztosítani – elhullott ellenfelekből vagy a pályákon kinyitogatható ládákból többek között –, ami éppen megtalálható az eszköztárunkban. Így gyakori eset, hogy a kezünkben hordott pisztolyból kifogy a lőszer, de a hátizsákunkban megtalálható söréteshez még bőven van, ugyanakkor a nagy összecsapások alatt esélyünk sem lesz arra, hogy előszedjük és használjuk.
Szerencsére a Borderlands 2 világa annyira betöltött – nem mellesleg pedig hangulatos is – lett, hogy szinte tíz méterenként találni fogunk valamilyen utánpótlást, legyen az plusz páncél, életerőt növelő injekció vagy éppen lőszer. A szabadon bejárható világ egyébiránt sokkal veszélyesebb lett, mint amit korábban megismertünk, lényegesen több és változatosabb ellenfelek fognak ránk támadni – gyakran falkában –, de nekünk sem kell megijednünk, hiszen a fejlődési rendszer miatt újabb és újabb képességeket tanulhatunk majd meg, amelyek tekintetében szintén előrelépés tapasztalható.
A bemutatkozó epizódban ugyebár a fejlesztésekkel bizonyos fegyvertípusok felé próbált terelgetni minket a játék, a folytatás tekintetében azonban ilyen nem lesz, a sokkal nagyobb szabadság mellett akár egy adott kaszton belül is számtalan változatú és tulajdonságú karaktert hozhatunk létre, ami egyértelműen a változatosságot szolgálja. Ez a változatosság azonban sajnos nem jellemző a küldetésekre, amelyek ismét abba a hibába esnek, hogy egy idő után ismétlődnek és képtelenek fenntartani a játékos figyelmét. Hiába lettek mozgalmasabbak a feladatok közötti utazgatások, hiába fejlődött alaposan a járműhasználat, az elvégzendő feladatok miatt a kampány gyakran válik monotonná.
Természetesen ezúttal is lehetőségünk lesz elkerülni az unalomba fulladást azzal, ha kihasználjuk a kooperatív mód nyújtotta lehetőségeket, a Borderlands 2 kampánya ugyanis ezúttal is átélhető lesz hús-vér társak oldalán, aminek köszönhetően lényegesen nagyobb élmény lesz még a legátlagosabb feladat is. Az opcióban nincs szintmegkötés, a matchmaking is rendkívül egyszerűen működik, sőt, megfigyelhető egy kisebb átfedés is az egyjátékos móddal, így azokat a feladatokat például nem kell még egyszer elvégeznünk a kampány során, amit társakkal korábban már véghezvittünk.