Assassin's Creed III

Assassin's Creed III

2012. december 2. 14:31, Vasárnap


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Honlap

Platformok:
Xbox360, Playstation 3, PC
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6700 2,66 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8600 GT vagy ATI Radeon HD 3870 grafikus kártya, 17 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy AMD Phenom 9550 Quad-Core processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 260 vagy ATI Radeon HD 5770 grafikus kártya, 17 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Assassin's Creed-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció

Az Assassin's Creed 2007-es megjelenésekor bizonyára nem sokan gondolták, hogy a Ubisoft akkori legfrissebb sorozata öt év alatt öt teljes értékű epizódot fog megélni, de mindemellett pedig az is kérdéses volt, hogy egy olyan komoly névvé emelkedik-e a szakmában, ami milliókat képes megmozgatni világszerte. Tény ugyan, hogy már akkoriban is érezni lehetett a sorozatban rejlő potenciált, a forradalmi ötleteket, valamint a kreatív hozzáállást, de mivel a végeredmény elsődlegesen a kemény magnak és nem az alkalmi játékosoknak szólt, félő volt, hogy az Assassin's Creed is úgy végzi majd, mint korábban éppen emiatt elvérzett társai.

A játékosoknak azonban valamiért nagyon megtetszett a múltbéli koncepció, a templomosok és az orvgyilkosok hadakozására kiélezett történet, valamint az olyan lehetőségek, amelyek korábban még egyetlen videojátékban sem kaptak szerepet, így a franchise-t manapság egyértelműen a legnagyobbak között emlegethetjük. A sorozat életében azonban most egy óriási váltás következett be, hiszen Altair és Ezio Auditore da Firenze több epizódon keresztül elmesélt kalandjai után a harmadik teljes felvonásban egy új főhős, egy új helyszín, ezzel együtt pedig egy vadonatúj történet is vár ránk, aminek köszönhetően az 1700-as évek Amerikájába repülhetünk vissza.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az Assassin's Creed III cselekményének kezdete feltehetően nagyon sokaknak okoz majd meglepetést, hiszen Desmond Miles megismerése, valamint néhány percnyi terelgetése után sem az előzetesekből megismert indián főhős, sem az amerikai helyszín nem stimmel majd, sőt, Connorral - a történet központi figurájával - a prológus 3-4 órája alatt egyáltalán nem is fogunk találkozni. Helyette édesapját, Haytham Kenway-t terelgethetjük, akinek segítségével nem csak magába a játék mechanizmusába és működésébe tanulhatunk bele, hanem megismerkedhetünk a templomosok és az orvgyilkosok ősi rivalizálásának aktuális állásával, mindemellett pedig elhajózunk az újvilágba, ahol több órán keresztül barátkozhatunk annak atmoszférájával, illetve a sztori előzményeivel.

Vannak ugyan unalmasabb, de sokkal inkább laposabb momentumai is ennek a bizonyos bevezetőnek, de mivel valóban megfelelő alapot nyújt az egész alkotásnak, ezért később rájövünk, hogy egy felületes bevezető animáció helyett ez volt a legjobb megoldás a készítők részéről, hiszen így saját tempónkban mélyedhetünk el a játékban, és csak annyira folyunk bele az eseményekbe, amennyire nekünk tetszik. Így mire eljutunk oda, hogy megkapjuk Connor felett az irányítást, már nincsenek bennünk kérdések, és ugyan indiánként egy halom új lehetőséggel is meg kell majd ismerkednünk az Assassin's Creed III-ban, de ez már édeskevés lesz ahhoz képest, mintha mindezt egyszerre zúdították volna a nyakunkba a Ubisoft Montreal emberei.

A történet egyébiránt a sorozat életében egyértelműen megérdemli a legjobb és legösszetettebb jelzőt, hiszen fordulatos, izgalmas és folyamatosan fenntartja a játékosok érdeklődését. A beszélgetések sem klisések, az új koncepció, valamint a kibővített játékmenet pedig olyan sok lehetőséget tartogatnak, hogy az valódi nyitott világú élményt és igazi szabadságot kínál majd számunkra.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék a legtöbb rajongót - a küllem után, de erről majd később - feltehetően elképesztő hangulatával fogja levenni a lábáról, hiszen a polgárháború előtti, illetve közbeni Amerika egy tipikusan olyan időintervallum, ami rendkívüli sokszínűségének és lehetőségeinek köszönhetően ideális helyszín egy Assassin's Creed-epizód számára. Habár erről a bejelentés pillanatában még nem nyilatkoztunk volna ennyire magabiztosan, de elég csak néhány percig megvetni a lábunkat az újvilágban ahhoz, hogy magunk is megbizonyosodjunk minderről.

Bizonyára sokaknak hiányozni fognak majd az óriási épületek, a felhők fölé nyúló magaslati pontok, de mivel ezek helyett szó szerint milliónyi alternatívát és újdonságot kapunk, csakhamar elfeledjük, hogy Ezio oldalán milyen magasságokból hajthattuk végre a halálugrásokat. Az Assassin's Creed III játékmenete az alapokat tekintve azonban ettől eltekintve sem változott egy fikarcnyit sem, de alaposan kibővült, méghozzá éppen elegendő és hasznos újdonsággal ahhoz, hogy valóban harmadik teljes epizódként, és ne önálló kiegészítésként tekinthessünk rá. Természetesen az alapok megmaradtak ott, ahonnan annak idején Altair oldalán ez az egész elindult, így a játék tulajdonképpen egy olyan hátsónézetes akciózás maradt, amelyben a lopakodós elemek éppen olyan hangsúlyos szerepet kapnak, mint a közelharc, a hatalmas nyitott világ felfedezése, a gyűjtögetés, valamint a tervezésen és stílusos kivitelezésen alapuló küldetések.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások