Hitman Absolution

Hitman Absolution

2012. december 8. 14:31, Szombat


Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: IO Interactive
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2 GHz-es vagy AMD Athlon X2 processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8800 GTS vagy AMD HD2600 XT grafikus kártya, 24 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5 vagy AMD Athlon II X4 processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 260 vagy ATI Radeon HD 5770 grafikus kártya, 24 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Hitman-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció

Az 1998-ban megalakult dán IO Interactive 14 évvel ezelőtt arra tette fel mindenét, hogy – az akkor elég népszerű lopakodós játékok stílusában – valami egészen újat, valami reformértékűt alkosson. Mivel abban az időben a műfaj legjobbjai éppen a csúcson jártak, a kezdőnek számító csapatot nem vette túl komolyan a szakma, és talán éppen emiatt adtak bele apait-anyait legelső projektjükbe, ami egészen pontosan az ezredfordulón jelent meg, és a Hitman: Codename 47 címre hallgatott.

A videojáték-rajongók azonnal ráharaptak az IO Interactive által megálmodott koncepcióra, valamint a meglepően jól kidolgozott játékmenetre, hiszen a csapat – talán éppen a realista hozzáállás miatt – egy óriási lyukat foltozott be ezzel az alkotással. A hirtelen jött sikernek köszönhetően a stúdió természetesen azonnal nekilátott a folytatásnak, ami 2002-ben Hitman: Silent Assassin név alatt jelent meg, és nagyon sokan mindmáig a franchise egyik legerősebb tagjának tekintik. Egy rövid kitérőt követően aztán a dánok két további epizóddal is megajándékozták még a 47-es ügynök rajongóit – mindegyik hozta az elvárható minőséget –, a 2006-os Blood Money után azonban a kopasz bérgyilkost egy időre szabadságra küldték, hiszen legközelebb csak 2011-ben hallhattunk hivatalos információkat egy folytatásról.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az Absolution alcímet kapott ötödik teljes epizód alig egy évvel a bejelentés után, stílusosan az idei esztendő 47. hetében meg is jelent, és azonnal a sorozat egyik gyöngyszemévé vált a kritikusok, valamint a rajongók szemében. Ezt a játék nem titkoltan annak köszönheti, hogy az eredeti recept mellett csak rendkívül apró újdonságokat vállaltak be a készítők, így a régi fanatikusok és az újabb arcok is megtalálhatják benne számításaikat.

Az első és legnagyobb újítást a rajongók a cselekmény esetében tapasztalhatják, hiszen aki ismerte az előző négy rész történetét, az bizonyára tudja, hogy nem ezért szerettük a sorozatot, főhősünket ugyanis általában egy hidegvérű bérgyilkosként mutatták be nekünk a fejlesztők, ez azonban – hacsak részben is, de – ezúttal megváltozik. A 47-es ügynök ugyanis még sosem volt olyan emberi, mint most, és tény ugyan, hogy ettől még nem fogjuk sírni látni, sőt mi több, mosolyogni sem, de amennyiben alaposabban belefolyunk a történetbe, hamar alátámaszthatjuk a fenti kijelentést.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A sztori egyébiránt ezúttal is többnyire arról szól majd, hogy különféle helyszínekre elutazva a lehető legkisebb feltűnés mellett levadásszunk bizonyos célszemélyeket, de a koncepciót ezúttal körüllengi egy kellemes háttérvonulat is, ami egy szokatlan megbízatással kezdődik. Főhősünk ugyanis azt a feladatot kapja, hogy ölje meg azt az embert, aki élete során talán a legközelebb állt hozzá. A célszemély így az ICA egyik kapcsolattartója, Diana Burnwood lesz, akinek likvidálása megegyezik tulajdonképpen a betanító küldetéssel is.

A kopasz bérgyilkos természetesen ezúttal sem kérdez, egy pillanatra sem mereng el a feladat miértjén, csak teszi a dolgát, ám a sors úgy hozza, hogy halála előtt Diana még megkéri arra, hogy amennyiben nem alakulhatott másként, legalább Victoria nevű lányát helyezze biztonságba, és védje őt, amennyire csak tőle telik. Ez a megbízás azonban más lesz, mint a többi, hősünkből ugyanis egy csapásra üldözöttet varázsol, ami meghatározza majd a teljes kampányt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások