Mindent egy lapra tett fel a Blackberry gyártója

Mindent egy lapra tett fel a Blackberry gyártója

2013. január 22. 06:24, Kedd
A Research in Motion folyamatosan veszít a piaci részesedéséből és egyre több felhasználó pártol el tőle. A cég mindent megpróbál, hogy javítson a helyzetén, a BlackBerry 10 jelentheti az utolsó esélyt.

"80 millió ügyfelünk van világszerte, nem hagyhatjuk őket a senki földjén. Új termékeket várnak tőlünk és sok ember van, akik a közösségi kapcsolataikat gyorsan és hatékonyan akarják ápolni. Ezt a BlackBerry 10 nevű új operációs rendszerünkkel és az úgynevezett BlackBerry Hub segítségével megtehetik anélkül, hogy a közösségi platformokhoz kapcsolódó alkalmazásokat meg kellene nyitniuk. Ugyan sokan még mindig azt hiszik, hogy a BlackBerry az üzleti világ igáslova, de már rég nem ez a valóság. Olyan piacokon, mint Indonézia, Dél-Afrika és Nagy-Britannia már semmiképpen sem köthető a BlackBerry a menedzsereszköz imázshoz. Ezekben az államokban elsősorban az üzenetküldés a fontos. Indonéziában a BlackBerry Messenger a fő kommunikációs platform."

"A BlackBerry sorsa azokban az országokban dől el, ahol gyors az innováció, onnan ugyanis gyorsabban jutnak el a különböző termékek más helyekre. Az erősen növekvő okostelefon-piacon még sok hely van, nyilván egy idő után ki fog derülni, hogy mennyi operációs rendszert bír el a piac. Abból indulok ki, hogy a BlackBerry 10 nem csak egy lesz a sok szereplő közül, hanem nagyon is fontos szerepet fog betölteni" - jelentette ki Thorsten Heins, a RIM vezérigazgatója.


A menedzser kifejtette: az, hogy a 80 millió ügyfélből egymilliót elveszítettek nem tekinthető nagyon rossz eredménynek tekintettel arra, hogy több mint egy éve nem is dobtak piacra új készüléket. Ugyanakkor - érthetően - ez a hír nem is tette túl boldoggá. Fontosnak tartja, hogy végre megjelenjenek a BlackBerry 10 operációs rendszerrel a piacon, mivel a szoftvert egy valódi mobil számítástechnikai platformnak tartja. Fejlesztése azért tartott hosszú ideig, mert rászánták az időt arra, hogy egy olyan platformot építsenek, amely a következő tíz évben is megállja a helyét. Nem csak az okostelefonokon való működésre gondoltak, hanem az autókban való használatra is; mivel a járművek a jövőben össze lesznek kötve egymással, ezen a területen a BlackBerry 10-ben komoly növekedési lehetőségeket látnak.

Mielőtt a platformot licencelnék, meg kell mutatniuk a benne rejlő lehetőségeket, és amennyiben ezt sikerül, utána lehet eladni az operációs rendszert. Eddig több mint száz szolgáltatót kerestek fel, közlése szerint a visszajelzések kimondottan jók voltak. A cégek Android- és iOS-alternatívákat akarnak, amelyeken minőségi alkalmazások elérhetők. A minőség fontosabb a mennyiségnél: egyes vizsgálatok szerint az Androidon futtatható programok 50 százalékát legfeljebb egy alkalommal töltötték le eddig. Természetesen elismeri, hogy kell bizonyos választék, amely megfelel a regionális igényeknek, és a hardver is fontos, mivel kifejezi a személyiséget, de az aktuális BlackBerry készülékek és a BlackBerry 10 kapcsán semmi okunk nincs a szégyenkezésre - jegyezte meg Thorsten Heins.

"Körülbelül 70 000 alkalmazás lesz elérhető, emellett a fejlesztőknek lehetőségük lesz arra, hogy nagyon egyszerűen átkonvertálják az Androidon futtatható programjaikat az új BlackBerry modellekre. A BlackBerry még mindig egy nagyon jövedelmező fejlesztői platform: a Vision Mobile szerint a fejlesztők nálunk átlagosan alkalmazásonként négy százalékkal több pénzt kapnak, mint az Apple esetében, míg az Androidhoz képest 40 százalék a különbség. Ennek oka részben az, hogy erősen az üzleti ügyfelekre összpontosítunk. Alábecsültük azt a trendet, miszerint egyre többen kérik a munkaadójuktól azt, hogy a saját készülékeiket használhassák munka közben, de pontosan ezért fejlesztettük ki a BlackBerry 10 operációs rendszert."


"Olyan új modellekkel jelenünk meg, amelyekkel a felhasználókat szólítjuk meg, de amelyek közben nagyon könnyen beilleszthetők az üzleti világba is. Mind a két világot világosan szét lehet választani, de úgy, hogy az illető továbbra is csupán egyetlen készüléket használ. Mindez úgy működik, hogy az operációs rendszert két részre lehet osztani, ezek külön titkosítással rendelkeznek és nincs lehetőség a két rész közötti adatmegosztásra. A felhasználók dönthetik el, hogy az okostelefonjukat magán vagy üzleti célra használják éppen. Az utóbbi esetén csak azokhoz az alkalmazásokhoz és fájlokhoz férnek hozzá, amit a munkaadójuk engedélyez nekik. Ugyanakkor egyetlen adminisztrátor sem férhet hozzá a személyes adatokhoz" - hangsúlyozta Thorsten Heins.

A vállalat első embere végül leszögezte: a kinevezése óta nagyon sok dolog megváltozott. A vállalatnak teljesen új menedzsmentje van és a létszámleépítések miatt sikerült csökkenteniük a költségeiket is. Sokkal gyorsabban hozzák meg a döntéseket és a felelősséget is újra felosztották, de még a folyamat közepén járnak. Nincs adósságuk és 2,9 milliárd dollár készpénz-tartalékuk van. Ennek ellenére - hiába szűnt meg a közvetlen nyomás - a stratégiai átvizsgálás még mindig tart, nem akarják korlátozni a lehetőségeiket. Ezek között lehet a hardvergyártás eladása, a szoftverek licencelése, de semmi okuk sincs rá, hogy kapkodva és elhamarkodottan döntsenek. Egyelőre az a fontos, hogy a BlackBerry 10 sikeresen debütáljon a piacon, a többit majd meglátják.


A vezérigazgató a szabadalmi pereket nem tartja túl szerencsésnek és fejlesztést támogató dolognak; megérti ugyan, hogy védeni kell a szellemi tulajdont mert a cégek komoly összegeket fektetnek be a fejlesztésekbe, ők is ezt akarják, de csak azt kell védeni, ami valóban fontos az innováció szempontjából. Vitathatónak tartja, hogy a lekerített szélek például ekkora a jelentőségre tettek szert. Az ágazat képviselőinek le kellene ülniük a szabályozási és a szabadalmi hivatalokkal, és átgondolni, hogy miként lehet ésszerűen kezelni ezeket a kérdéseket.

A Research In Motion tavaly november közepén jelentette be, hogy január 30-án mutatják be a nagyközönség előtt az új szoftvert, amelyet rögtön két okostelefon is követ majd. Az üzleti esztendő harmadik negyedévében a RIM összesen egymillió ügyfelét veszítette el, de kiderült, hogy a társaság ragaszkodik a billentyűzettel ellátott termékekhez.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások