2013. február 10. 07:47, Vasárnap
Ezzel máris rátapintottunk az Ace Combat: Assault Horizon legnagyobb negatívumára, hiszen elegendő az első pályát elkezdeni ahhoz, hogy a sokadik hullámban ránk rontó ellenséges gépek megjelenését követően a kilépés billentyű felé terelődjenek ujjaink. Hiába kapott ugyanis rendhagyóan jó történetet, sőt, kitűnő és interaktív átvezető animációkat is a játék, a bevetések túlontúl egysíkúak lettek. Éppen ezért igencsak üdítően hatnak majd a kampány során, amikor az egymás után érkező egyforma vadászgépek lelövöldözését követően beülhetünk egy helikopter pilótafülkéjébe, majd a pörgést követően egy sokkal kimértebb és átgondoltabb harcmodort folytathatunk, többnyire szárazföldi egységek ellen. Természetesen az efféle bevetések is hamar unalomba fulladnak a sok-sok ismétlődéstől, amin nem segít az sem, hogy később lopakodók, bombázók és egyéb repülő harcjárművek is színesítik a felhozatalt.
A játékmenetről egyébiránt azt kell tudni, hogy elég nyers és helyenként már túlontúl árkádos ahhoz, hogy az úgynevezett trendi játékosok azonnal meg tudják szeretni. (Csak megjegyzésként: a sorozat japán gyökerei is alaposan érződnek , ami szintén problémát okozhat az európaiak számára.) Vezessünk azonban bármilyen gépet is – a küldetések előtt szabadon választhatjuk a fegyverzettel együtt –, a harcok általában arról fognak szólni, hogy a kis zöld irányzékkal befogjuk az ellenséges egységeket, majd a rakéták vagy a gépágyú segítségével likvidáljuk őket.
Néha lehetőségünk lesz dogfight módban üldözőbe venni egy-egy repülőt – ilyenkor tulajdonképpen egy láthatatlan alagútban fogjuk hajmeresztő sebességgel üldözni ellenfelünket –, de akad olyan pillanat is, amikor mi kerülünk a célkereszt árnyékába – nem túl egyszerű lerázni üldözőnket –, ezek azonban kivétel nélkül olyan lehetőségek, amelyekkel már más árkád repülős játékban is találkozhattunk, maximum nem voltak ennyire részletesek a műszerek és a körítés. Nagy általánosságban tehát kijelenthető, hogy akinek tetszett például a Tom Clancy’s H.A.W.X., az biztosan azonnal megkedveli majd az Ace Combat: Assault Horizont is, sőt, az elnyújtott küldetéseket leszámítva a Namco Bandai játékában sokkal változatosabb élmények is várnak ránk az említett vetélytárshoz képest.
Ha mindez nem lenne elég, tesztünk alanya még egy vaskos többjátékos móddal is rendelkezik, aminek jelentős részét – főként a kitűnő kooperatív lehetőségeket – elődjétől örökölte, de a hagyományos deathmatch mellett két új játékmód is feltűnik a kompetitív összecsapások során, mégpedig a capital conquest és a domination. Előbbiben két csapat küzd meg egymással azért, hogy lerombolják a másik fél főhadiszállását, míg utóbbiban három bázis irányításáért folynak az összecsapások. Érdekesség egyébiránt, hogy a játék PC-re egy Enhanced Edition alcímmel ellátott változatban jelent meg, ami nem csak számítógépekre szabott irányítást és küllemet, hanem extra tartalmakat is jelent, így például új multiplayer pályákat és repülőgépeket.