Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines

2013. február 23. 23:15, Szombat
Sem változatos animációk, sem leszakadó testrészek, sem egyéb, manapság már alapkövetelménynek számító jelenetek nem várnak ránk az akciók közben, sőt, még legalacsonyabb nehézségi fokozaton is képes lesz megizzasztani minket a játék, ami folyamatosan komoly túlerőt zúdít ránk, gyakran még a legszűkösebb helyszíneken is. Mivel az Aliens: Colonial Marines a mechanizmus tekintetében érezhetően a régi hagyományok előtt szeretne tisztelegni, elfelejthetünk olyan extrákat, mint a teljesen automatikus regenerálódás, de többek között például a lőszerrel sem leszünk túlzottan ellátva – azért hiányt sem szenvedünk belőle –, mindezek pedig még inkább megnehezítik a dolgunkat az összecsapások során.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék egyébiránt szerepjátékos elemekkel is rendelkezik, de ezek olyannyira jelentéktelenek, hogy a szintlépést alig fogjuk érzékelni, a fegyverfejlesztés hatásai pedig egyenlők lesznek a nullával, maximum az erősebb sebzéssel és hasonló tulajdonságokkal tudunk tényleges módosító hatást elérni. Az Aliens: Colonial Marines egyik jellemzője lesz továbbá a csapatalapú játékmenet, így hiába beszélünk egy FPS-ről, szinte sosem leszünk majd egyedül a már-már frusztrálóan lineárisra és gyakran túlontúl szűkösre sikerült pályákon. Ennél sokkal rosszabb azonban, hogy a maximálisan múltidéző játékmenet a számtalan bug és egyéb programozási hibák miatt egyáltalán nem tud kiteljesedni.

Több ízben is megtapasztalhatjuk majd például, hogy milyen, amikor társunk beakad a pálya egyik részén, majd tétlen kutakodásunkat követően megdöbbenve látjuk, hogy ott vár ránk a távolban, a következő scriptelt jelenet kezdőpontjánál. Szerencsére társaink azért ténylegesen a segítségünkre lesznek majd a harcok során, így ők is aktívan irtják mellettünk a xenomorfokat és az ellenséges emberi egységeket, akik nem csak minket, hanem őket is gyakran célba veszik – ez pedig egy olyan tulajdonság, ami a mai játékok többségére nem túl jellemző, tehát pozitívumnak tekinthető.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Colonial Marines mindemellett egy vaskos többjátékos móddal is rendelkezik, ami sajnos éppen az egyjátékos mód mechanizmusának hiányosságai miatt rendkívül erőltetett és átlagos lett, holott a jó alapötletekből ez a játékmód sem szenvedett hiányt. A hagyományos multiplayer esetében az idegenek és a tengerészgyalogosok fáradhatatlan ütközeteit élhetjük majd át több játékmód keretein belül, ennél azonban sokkal jobb móka lesz a kooperatív mód, amiben barátaink oldalán a teljes történetet göngyölíthetjük fel. A kampány ebben a formában értelemszerűen lényegesen nagyobb élmény, azonban a készítők képtelenek voltak megfelelő technikai hátteret biztosítani. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy a négyjátékos móka pillanatok alatt megszakad, ha az egyik társunknak akadozik az internet-szolgáltatása, de mindez igaz a kompetitív multiplayerre is. Így bármennyire is szerettük volna, néhány percnél többet nem tudtunk eltölteni vele, mert a legtöbb esetekben be sem engedett minket a pályákra.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások