Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines

2013. február 23. 23:15, Szombat
Grafika: Amiben azonban az Aliens: Colonial Marines minden kétséget kizáróan a leggyengébb lett, az egyértelműen a küllem, ami közel egy évtizedes lemaradásban van a kurrens videojátékokhoz képest. Nehéz épp ésszel felfogni, hogy egy Borderlands 2 után hogyan tudott ilyen grafikával bármit is kiadni a kezei közül a Gearbox, hiszen még a Duke Nukem Forever is jobb volt ezen a téren. Az alacsony felbontású textúrák, a szürke, unalmas és ismétlődő belső terek, a kritikán aluli effektek, a csúnya animációk és élettelen karaktermodellek, valamint a fizika szinte teljes hiánya mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy komoly bukás legyen a végeredmény.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Az irányítás a szokásos FPS-klisékből építkezik, így túl sok újdonsággal nem fogunk találkozni ezen a téren, gördülékenynek és könnyednek tekinthető az egész. A kezelőfelület azonban rendkívül érdekes, a menü például egyenesen csúnyának tekinthető, a játékban megtalálható HUD pedig direkt el lett homályosítva, amivel még a leggyakorlottabbak számára is garantált lesz az idő előtti fejfájás.

Játszhatóság: A játékidő terén nem lenne komoly probléma az alkotással, a bőven tíz órán felüli kampány azonban a türelem próbája lesz a cikkben ismertetett okok miatt. A szavatosságot egyébiránt alaposan megnöveli a többjátékos mód – különösen a kooperatív élmények –, ezeket azonban az egyelőre még elhárítatlan technikai problémák miatt a legtöbb játékos nem biztos, hogy fennakadások nélkül tudja élvezni.

Intelligencia, nehézség: A mesterséges intelligenciának ugyan akadnak jó pillanatai – csapattársaink például aktívan kiveszik a részüket az összecsapásokból –, de az ellenfelek esetében többnyire nem is létezik ez a fogalom. A xenomorfok ugyanis kizárólag csapatosan, mondhatni agyatlanul tudnak támadni, semmi jelét sem mutatják a taktikázásnak, ebből pedig az következik, hogy az állandó túlerő miatt gyakran indokolatlanul nehézzé válik a játék, hiszen tengerészgyalogos legyen a talpán, aki egy szűk folyosón meg tud birkózni egyszerre 8-10 ellenféllel.

Hangok, zene: Az Aliens-mozifilmek után jogosan vártuk, hogy óriási dallamok teszik hangulatosabbá a helyszíneket és az egész történetet, azonban mind a zenék, mind a túljátszott szinkronok teljesen átlagosra sikeredtek.

Összegzés: Az Aliens: Colonial Marines egy érthetetlen és megmagyarázhatatlan félrenyúlás volt a Sega és a Gearbox részéről. Épp ésszel felfoghatatlan, hogy mit vártak egy a küllem és a játékmenet tekintetében is több éves lemaradást produkáló alkotástól, ami összességében még az átlagos jelzőt sem érdemli meg, hiszen a történet és a hangulat kivételével szinte egyetlen pozitívumot sem lehetne kiemelni vele kapcsolatban. A franchise legnagyobb rajongói talán az elfogultság miatt megkedvelhetik – főként a cselekmény miatt –, de összességében egy óriási csalódás lett a végeredmény, ami méltatlan az Aliens-univerzumhoz.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások