2013. március 2. 09:10, Szombat
Ezen a téren minden kétséget kizáróan nagyot léptek előre a fejlesztők a sorozat új epizódjával, ám ehhez alkalmazniuk kellett néhány szükséges újítást is. A játékmenet során természetesen újfent a nanoruha, valamint a segítségével alkalmazható szuperképességek játsszák a főszerepet, így amíg automatikusan töltődő energiánk tart, addig lehetőségünk lesz láthatatlanná válni, netán áthatolhatatlanul erős páncélt vonni magunk köré.
Jó hír a korabeli nanoruha szerelmeseinek, hogy visszatért a gyors futás lehetősége, ami ráadásul még energiát sem használ, de a harmadik részben a futurisztikus technológiának köszönhetően alkalmunk lesz majd feltörni az ellenséges haderők biztonsági zárait is, hogy bejussunk objektumokba, vagy átvegyük az irányítást fegyverek felett. Utóbbit egy kissé együgyűre sikerült mini-játékkal tudjuk kivitelezni, ami mellőzi a Crytektől megszokott kreatív ötleteket, így érdemes lett volna kicsit átgondolniuk ezt a részletet a fejlesztőknek, akik egyébiránt egy újabb merész újdonságot is megvalósítottak.
Ez nem más, mint az íj megjelenése, ami a futurisztikus fegyverek mellett első ízben igencsak megdöbbentő lesz, de előnyeit csakhamar kiismerhetjük, lévén a nanoruha segítségével elérhető láthatatlansággal párosítva tökéletes lehetőséget ad számunkra a csendes hadműveletek kivitelezéséhez. Természetesen a Crysis 3-ban megtalálható íj nem a hagyományos fa és zsineg párosából épül fel, hanem a legmodernebb technológiákon alapul, így legfeljebb a működési elvét tekintve lóg csak ki a többi fegyver közül, de amennyiben hatásosan és csendben szeretnénk likvidálni távoli célpontokat, keresve se találnánk ennél jobb felszerelést magunknak.
A hagyományos FPS-elemek mellett a játékban egy fejlődési rendszer is helyet kapott, ami leginkább a fegyvereket és a nanoruhát érinti majd, ám nincs túl nagy jelentősége a kampány teljesíthetőségét, illetve élményét tekintve. A Crytek természetesen igyekezett behódolni a mai divatnak is az alkotással, így a rendkívül rövid egyjátékos történet mellett érezhetően nagyobb figyelmet fordítottak a multiplayer-élményre, ami a korábbi részekhez képest sokkal intenzívebbé vált, nem mellesleg pedig közelebb került a Call of Duty-sorozat által megvalósított szisztémához.
A klisés játékmódokat a nanoruha különleges képességei alaposan fel tudják dobni, de mind közül kiemelkedik majd a Hunter névre hallgató lehetőség, ami végre egy kis színt is hoz a szürkeségbe. Ebben a két csapat mérkőzik meg egymással, az alapokat tekintve szimpla team deathmatch formában. Az egyik csoportban a puskákkal felvértezett katonák, a másikban pedig a kizárólag íjat használó vadászok találhatók, érdekesség pedig, hogy a csatában elesett fegyveresek vadászként fognak feléledni, így az összecsapások kimenetele nem mindig azon múlik, hogy melyik osztag ölt meg több ellenfelet.