Crysis 3

Crysis 3

2013. március 2. 09:10, Szombat
Grafika: Legyen azonban bármennyire is jó a Crysis 3 játékmenete, az alkotást egyértelműen a küllem fogja elvinni a hátán, hiszen egy megfelelő konfiguráción szó szerint elképesztő élményben lehet részünk a grafika tekintetében. Ha ugyanis lehetőségünk lesz minden beállítást a maximumra húzni, abban az esetben gyönyörködhetünk az elképesztően részletesen kidolgozott aljnövényzetben, a realisztikus modellekben, valamint a hihetetlenül szépre sikerült effektekben is. A Crytek végre megadta mindazt, amire a PC-s játékosok már a második rész esetében is vágytak, így kétség sem férhet hozzá, hogy a kurrens generáció egyik, ha nem a legszebb videojátékát köszönthetjük a harmadik Crysis-ban.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Az apróbb módosításoktól eltekintve szinte teljesen ugyanaz a kezelőfelület és irányítás fogad majd minket a játékban, mint amit annak idején megszoktunk a legendás első résztől. Ezen a téren nehéz lenne belekötni a végeredménybe, habár a hacker-támadások kivitelezésén azért lehetett volna még mit finomítani.

Játszhatóság: A Crysis 3 tekintetében sikerült azonban egy igencsak komoly hibát is elkövetniük a készítőknek, lévén a játék kampánya elképesztően rövidre sikeredett. Míg ugyanis az első két rész nagy általánosságban elérte a 8-10 órás lélektani határt, addig a harmadik felvonás esetében még átlagos tempó mellett is sikerülhet 5 óra alatt letudni a történetet, ami a Crysis Warhead című kiegészítő játékidejével vetekedik. Ennél sokkal rosszabb, hogy a kampány mellőzi az emlékezetesebb pillanatokat is – a látvány miatt akad azért néhány –, sőt, a többjátékos mód is csak ideig-óráig tudja majd lekötni a rajongókat, a szavatosság tehát nem lett az alkotás erőssége.

Intelligencia, nehézség: Mivel a nehézségi szint manuálisan skálázható, ezzel értelemszerűen nincs komolyabb probléma, nem úgy a mesterséges intelligenciával, ami főleg az ellenséges katonák esetén gyakran kritikán alulira sikeredett. Habár folyamatosan halljuk, ahogy a fegyveresek beszélgetnek egymással, erősítést hívnak, illetve megijednek, ha egyedül maradnak, de a taktikázás vagy az együttműködés halvány jelét sem mutatják a támadások során, holott a fedezékeket képesek ésszerűen kihasználni.

Hangok, zene: A Crysis 3 zenéinek és hangeffektjeinek többsége az elvárható minőségi szint felett található, azonban már a korábbi részek esetében sem tudtak a fejlesztők igazán megdörrenő, bizonyos mértékig realista fegyverropogást varázsolni a pályákra, ezt a hibát pedig sajnos az új részben sem voltak képesek maradéktalanul korrigálni.

Összegzés: A Crysis 3 összességében egy jól összerakott, kellemes, mindemellett pedig elképesztően szép videojáték lett, azonban a Crytek hiába nyúlt vissza az alapokhoz, így sem tudott kiemelkedőt alkotni vele. A kerek történet, a magasztos pillanatok és a lélek is hiányzik a végeredményből, ami így is lényegesen jobb lett, mint a második felvonás, de egy trilógia záró fejezeteként kicsivel többet vártunk tőle. Ha eddig is imádtál nanoruhában harcolni, valamint szeretted a Crysis-sorozat sajátos hangulatát, akkor biztosan nem fogsz csalódni a harmadik részben sem, de a küllemet leszámítva ne közelíts felé nagy elvárásokkal.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások