2013. március 30. 20:50, Szombat
Kiadó: EA
Fejlesztő: Maxis
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000+ processzor, Nvidia GeForce 7800 GT vagy Intel GMA HD grafikus kártya, 2 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q9300 2,5 GHz vagy AMD Phenom II X4 910 processzor, Nvidia GeForce GTX 275 vagy ATI Radeon HD 4890 grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: SimCity-sorozat, Cities XL-sorozat
Kategória: városépítős stratégia
A SimCity-sorozatot egyértelműen fogalomnak tekintik a városépítős stratégiák szerelmesei, hiszen Will Wright és csapata nem csak egy nagyszerű stílust hívott életre az 1989-ben megjelent első résszel, hanem megalapozták stúdiójuk jövőjét is. Több nézőpontból is megvizsgálhatjuk a stúdió múltját, de abban talán a legtöbb rajongó egyetért, hogy bizonyára a The Sims-sorozat sem született volna meg, amennyiben a Maxis korábban nem teszi le a SimCity alapjait, és bár az élet-szimulátornak csúfolt alkotás időközben a cég legnagyobb címévé nőtte ki magát, de azt mégsem gondoltuk volna, hogy egyszer még érezni fogjuk hatásait a legismertebb városépítős franchise aktuális epizódjában.
A sokáig csak SimCity 5 címmel emlegetett mű esetében márpedig forradalmi lépésekre szánták el magukat az alkotók, így amellett, hogy a The Sims hatásai is megjelentek a pályákon, sokkal fontosabb, hogy eltűnt a végeredményből az igazi egyjátékos élmény, így inkább egy városépítős MMO-t kaptunk, semmint egy vérbeli magányos stratégiát. Ne szaladjunk azonban ennyire előre, lássuk mindezt az alapoktól!
A Maxis szerencsére végig észnél volt a fejlesztések során, így azt az istenkáromlást még ők sem merték meglépni, hogy a sorozat jól ismert játékmenetéhez hozzányúlnak, az ugyanis garantáltan globális elégedetlenséget váltott volna ki a rajongókból. Ennek köszönhetően a kampány – habár konkrétan ilyen fogalom már nem létezik az új SimCityben – elindítását követően ismét egy polgármester bőrébe bújhatunk bele, akinek az oldalán az lesz a feladatunk, hogy a semmiből felépítsünk egy élő, lélegző és virágzó nagyvárost. A feladathoz bizonyos mennyiségű erőforrásokat és némi segítséget is kapunk, de többnyire csak a mi ügyességünkön múlik majd, hogy teljesíthessük a feladatot, ami korántsem lesz egyszerű.
Az ugyanis, hogy utakat és lakóházakat építünk, még alapvetően kevés a sikerhez, az embereknek ugyanis alapvető igényeik vannak, amelyeket nekünk maradéktalanul ki kell majd elégítenünk, így szükségük lesz vízre, áramra, ételre, vagy éppen közbiztonságra és egészségügyre is. A lakók szinte kivétel nélkül egyedi igényekkel rendelkeznek, ezért úgy kell felhúznunk az újabb és újabb épületeket, hogy közben ne legyen túl nagy a munkanélküliség, hogy mindenki elégedett legyen, az adók se verdessék a kék eget, mindemellett pedig a költségvetésünk is a nullához közelítsen, de a legjobb, ha még profitot is tudunk termelni. Ez a feladat leírva ugyan könnyednek és kivitelezhetőnek tűnik, de aki életében már legalább egyetlen SimCity-játékot is kipróbált, az biztosan tudja, hogy az egyensúly elérése rendkívül nehéz feladat még a legalacsonyabb szinteken is.
A sorozat új epizódjára pedig ez hatványozottan igaz, hiszen a Maxis néhány igencsak felesleges egyszerűsítéssel és újítással bővítette ki a közvetlen elődben egészen kellemesre sikeredett játékmenetet. A milliónyi apró frissítést nyilván lehetetlen lenne maradéktalanul felsorolni, ugyanakkor a legnagyobb újításokra máris kitérünk. Az egyik ilyen például az állandó online jelenlét, amit a Maxis kötelezővé tett a SimCityben, ezzel egy csapásra összetörve a magányos polgármesterek álmait, hiszen bár egyedül is tudunk majd hódolni a városépítés szépségeinek, ez azonban a legtöbb esetben korlátok közé lesz szorítva, így szó szerint rá leszünk kényszerülve arra, hogy segítséget kérjünk, illetve virtuálisan bekopogjunk más játékosokhoz.