"látom sok kritika érte, pedig kipróbáltam volna. esetleg egy régebbi részt tudnátok ajánlani ami nem félkész? melyik volt szerintetek a elgjobb rséze amivel érdemes lenne megvizitálnom? elõre is köszi:)"
Simcity 1.0 es SimCity 2000. Az elso resz egyebkent open source lett, szoval legalisan jatszhato es modosithato. A mostani valtozattal szemben jol mukodik a gazdasagi a kozlekedesi es a polulacios modellje is. Arrol nem beszelve, hogy ha bekoti az ember az aramot, akkor nem kell varni honapokat amig eler a kabel masik vegeig. Tomoren szolva az elso valtozatban gyenge grafika, de tokeletes szimulacio volt. A 2000-es valtozat a regi jatemotorhoz adott hozza szep grafikat es par vicces elemet. (pl. a generalt ujsagcikkeket erdemes olvasgatni)
A kesobbi valtozatokban elkezdtek egyszerusiteni a szimulacios modellt es bonyolitani a grafikat, ezeket mar nem ajanlom. A mostani valtozatban pedig egyetlen algoritmussal probaltak megoldani mindent es semmit sem sikerult.
A mostani hibak:
-a viz es aram terjedese brown mozgast kovet, a valosagban flood fill-t
-az emberek mozgasa is brown mozgast kovet, a valosagban point to point, fastest path
-az embereknek nincs fix lakasuk es munkahelyuk, a valosagban van
-az embereknek aktualisan kielegitendo celjaik vannak, ilyenkor a legkozelebbi forrashoz mennek, a legrovidebb uton (celok: alvas, munka, vasarlas, szorakozas), ezt a sims-bol vettek at, de ami egy lakasban meg jo, az egy varosban katasztrofalis
-a rendorok, tuzoltok nem a sajat korzetuket vedik hanem a fifo alapon rohannak az elso problemahoz, fuggetlenul a tavolsagtol
-a szemetesek ugyancsak brown mozgast vegeznek, mint ahogy a turistak is (ebbol az utobbi az ami tenyleg hasonloan viselkedik, a szemeteseknek korzeteket kellene kovetniuk)
Szoval tomoren szolva egy nagyon jo jatekot lehetne osszerakni nagyon keves programozoi munkaval, de lathatoan nem szantak ra ennyit sem, csak a grafikai motort csiszoltak, de alatta nincs jateklogika, csak egy minecraft-os critter iq-ja. (ez utobbi is brown mozgast vegez amig nem talal egy celt maganak, ezutan a legrovidebb uton odamegy es felrobbantja magat)
ps: A feloras multiplayer kesleltetes azert van, mert a jatek csak felorankent szinkronizal a szerverrel, a maradek idoben csak a masolasvedelem miatt van online kapcsolat, azon adatforgalmazas nem tortenik.
"Ez a feladat leírva ugyan könnyednek és kivitelezhetõnek tûnik, de aki életében már legalább egyetlen SimCity-játékot is kipróbált, az biztosan tudja, hogy az egyensúly elérése rendkívül nehéz feladat még a legalacsonyabb szinteken is."
Én SimCity 4-gyel játszottam, még normál fokozaton sem mondanám nehéznek, nem hogy könnyûn (már ha ugyanaz mindkettõnknél a nehéz szó jelentése: játékoknál nálam az, hogy egyedül nem boldogulok vele, neten komolyabb utánaolvasást igényel, és magában a játékban még 4-5 próbálkozás is kudarccal végzõdik)
"például a zónák megjelenése"
Ez volt eddig is, mi változott?
Sikerült már összerakniuk egy normális útkeresõ algoritmust? Vagy még próbálkoznak?
http://www.youtube.com/watch?v=g418BSF6XBQ
:'DD
Maxisnál csak marketingesek dolgoznak, az igazi programozók már máshol vannak.
Mindenesetre azt el kell ismerni hogy dolgoznak a srácok, megjelenlés óta már jött vagy 10 peccs, ha offline lenne a játék nem hiszem hogy ekkora elánnal peccselnének...
Milyen modokat javasolnal egy korrekt simcity4 jatekhoz?
Még egyszer régen volt egy Simcopter nevû játék, ahol az általunk felhúzott városban repkedhettünk egy helikopterrel, és különbözõ feladatokat kellett megoldani.
De jó lenne ha az újabb SimCity-hez is lenne egy ilyen kiegészítõ.
Én ma már képtelen vagyok felidézni olyan komplex játékot, amit ne úgy adnánk ki, hogy a user a teszter. Ez valahol vicc...
látom sok kritika érte, pedig kipróbáltam volna. esetleg egy régebbi részt tudnátok ajánlani ami nem félkész? melyik volt szerintetek a elgjobb rséze amivel érdemes lenne megvizitálnom? elõre is köszi:)
Haha! Ez nevetséges. :D
Láthatóan ez a játék még nincs kész, de azért pofátlanul eladták.
A sok hülye meg vakon megvette.
FAIL XD
Egy openszorsz Sim City project kéne. Nem hiszem, hogy egy Sim City core-t olyan nehéz/komplex lenne összehozni programozás szempontjából.
Tartalommal pedig fel lehet tölteni párhuzamosan is évek alatt.
Graf sem lehet probléma.
- útvonalválasztás még mindig segg
- olaj erõmû véletlenszerûen abbahagyja a mûködést, nem hajlandó elfogadni olajat, hiába vannak olajkutaid, és kereskedelmi pontjaid szarásig olajjal, világpiacról sem hajlandó importálni
- recycling center véletlenszerûen hajlandó feladni a mûködést, megtelik a "bemeneti része" és ettõl leáll a termelés, ellepi a szemét a várost
Remek még a bazinagy késleltetés a városok között, órás/félórás eltérés...külön jó, hogy erõltetett multiplayer van, kénytelen vagy online játszani, értelme viszont az ég adta világon semmi sincs, ugyanis esélytelen hogy a másik valós idõben reagáljon bármiféle problémára, és kisegítsen.
A fõ gondom jelenleg az, hogy amennyi bug a játékban van, jelen pillanatban nem tudom eldönteni, hogy ha bármit csinálok és annak negatív következményei vannak, akkor én kúrtam el valamit, vagy épp bugra futottam...így semmi kedve az embernek játszani vele.
Itt speciel nem hülyeség, mert a szén és olaj erõmûvekhez kell vagy termelni, vagy vásárolni a nyersanyagot, amit elfûtenek. Urán nem létezik a játékban, mint kereskedhetõ anyag, ezért az üzemeltetési költségen kívül nincs extra költség(üzemeltetési költség pedig mindenre van, de fajlagosan az atom erõmûre a legolcsóbb), szóval "ingyenes".
Sugorázni pedig sugározhat, mert elvileg véletlenszerûen is leolvadhat katasztrófa következményeként, illetve ha képzetlen munkaerõvel üzemelteted, akkor ez nagyjából garantált.
Egy félkész bughalmaz a játék. Imádom, de képtelen vagyok vele játszani, mert szétkúr az ideg ha mégegy városom eltûnik "feldolgozás alatt"...-.-
úristen, egybõl az elsõ képen azt írja, hogy "az atomerõmûben ingyenes, ámbár rádióaktív energia termelhetõ". Ki írta ezt az észvesztõ baromságot? (Az energia nem ingyenes, és nem is rádióaktív...)
Én biztosan ránéznék, de egy internet only játékkal nem vagyok hajlandó foglalkozni. Ilyenekre bõven elég a soktucatnyi ingyenes böngészõs MMO.
"a magyar kiadás egyik legnagyobb érdeme a nagyszerûen sikerült felirat is, aminek köszönhetõen még a legbonyolultabb infógrafikákat is könnyebben megérthetjük"
És speciel néhol hibás is. Kereskedelmi központnál többek között ostobaságot ír, ennek köszönhetõen buktam egy várost. :)
A játék egyébként rogyásig van olyan hibákkal, amik miatt számomra egyelõre játszhatatlan, így félre tettem pár peccsig.
Én legalábbis nem úgy szeretnék játszani, hogy folyamatosan azon aggódok milyen bugokat milyen módon kell megkerülni, hogy ne rohadjon le az egész város...