Gears of War: Judgement

Gears of War: Judgement

2013. április 9. 21:52, Kedd
A Gears of War: Judgement az Epic Games sikersorozatának legújabb része, mely sajnos csak X360-ra jelent meg. Ettől függetlenül érdemes beszámolni róla, mert bár nem ér fel az eredeti trilógiához, de egy nagyon kellemes akciójáték lett.

A történet éget ért. A Locust hordák eltűntek, kezdődhet az élet lassú újjáépülése. Nos, mivel ez nem annyira jó akció-alapanyag, így a fejlesztők úgy döntöttek, hogy inkább visszaugranak az időben és az előzményeket mutatják be. Ezúttal a Kilo Squad kalandjait ismerhetjük meg a Locust támadás alkonyán.

A People Can Fly csapata ismét nagyon jól fogta meg azt, amiben a széria olyan nagyot alkotott: az akció. Látványos, hangulatos és pár részen vért fogunk izzadni. Kapunk számos új fegyvert, melyek remekül működnek és az ellenfelek is kellően változatosak. Utóbbi kicsit meglepő, hiszen új ellenségek is felbukkannak, akiket a trilógia későbbi darabjaiban nem láthattunk, de ezt tudjuk be annak, hogy mivel itt kinyírtuk őket, nem is volt esélyük visszatérni.



Az első gyenge pont azonban a történeti szálnál jelenik meg. Az ugyanis nincs. Pontosabban van valami összefogó kapocs, melyben hősünk és csapata visszaemlékezéseit ismerhetjük meg (előzmény egy előzményeket bemutató játékban - érdekes), ám mégis végig az volt az érzésem, hogy mindössze annyi a szerepük, hogy kitöltsék az akciók közötti időt.

Egy csapat alapú játékban fontosak a társak, akik itt sajnos elég szürkék lettek. Damon Baird és Augustus Cole ismerősek az eredeti trilógiából és hozzájuk csatlakozott a mindent a szabályok szerint csináló Sofia Hendrik és Garron Paduk, aki egyébként üde színfolt az amúgy szürke stábban poénos beszólásainak köszönhetően.



A Judgement grafikailag az elit-kategóriát képviseli. Minden a helyén van, pazarul vannak megcsinálva a nagy és nyitott területek és különösebb képfrissítési gonddal sem találkoztam. A hangok is jól szólnak, szóval itt sincs semmi probléma. A Judgement újított a multis részen is.

Sajnos eltűnik a Horde mód, de helyette bemutatkozik a Survivor. Ebben természetesen a túlélés a célunk, melyben társaink is segítségünkre lesznek. A másik mód, az OverRun abban különbözik az előzőtől, hogy itt nem csak társainkat, hanem az életünkre törő Locustokat is más játékosok irányítják. Így ez természetesen komolyabb kihívást is nyújt.

A Gears of War: Judgement egy hangulatos akciójáték, mely rendelkezik pár hibával, de ettől függetlenül még el lehet vele szórakozni. A trilógia szintjét nem éri el, de ha javítanak a hiányosságokon, akkor a következő epizód már klasszikus is lehet.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások