Remember Me próbakör

Remember Me próbakör

2013. május 7. 00:10, Kedd
A jelek szerint egyes kiadók is kezdik belátni, hogy van piaca az új sorozatoknak, címeknek is. A Dishonored és a Rage sikere hatására egyre többen próbálkoznak valami újjal és ennek mi játékosok csak örülünk.

Ráadásul a sci-fi akció rajongók még boldogabbak lehetnek, hiszen rögtön kettő alkotás is megjelenik az idén, mely az ő igényeiket elégítheti ki. A Watch Dogs a Ubisoft berkeiben készül, a Capcom pedig a Remember Me címet kapott alkotással próbálkozik majd, mely június 7-én jelenik meg.

A sztori szerint 2084-ben járunk Párizsban. Az egykoron a romantika városának tartott helyen ma a káosz uralkodik, mutánsok tűnnek fel a sarkokon, akik emberi vérre éheznek. A kormány a fejlesztők által "megegyezésen alapuló diktatúrát" vezetett be, mikor minden emberbe agyi implantátumokat ültetett be, melyek minden emléket, ténykedést tárolnak és közvetítenek a központba.



Ráadásként a Sensen műszerek segítségével befolyásolhatják is a tudatunkat. Ez pedig már nem tetszik az Errorist nevet viselő csoportnak, akik fellázadnak a Memorize cég és találmánya ellen és úgy döntenek, elpusztítják az egészet. Szerencsére hősnőnk, Nilin az ő oldalukon áll, aki nem mellékesen képes az emberek emlékeinek összekeverésére is. Sajnos azonban a játék elején a Bastille börtön maradékában térünk magához, semmire nem emlékszünk, azt sem tudjuk kik vagyunk és hogyan kerültünk oda.

Itt talál ránk az Errorist vezetője, Egde, aki utána folyamatosan lát el minket a jó tanácsaival és hamarosan össze is futunk a Leaperekkel, a mutáns emberekkel. És itt lép be a képbe a harcrendszer is, mely a megszokott két gombos megoldást alkalmazza. Ám ahogy Edge segítségével tér vissza a memóriánk, úgy leszünk képesek egyre több mozgásra.

A Combo Lab pedig igen egyedi kombó-rendszert tesz elérhetővé. Ahogy fejlődünk, úgy alakíthatunk újabb és újabb kombókat. Igen, alakíthatunk, mivel a már elérhető mozgásainkból tehetünk össze egy négy-mozdulatos sort, melyek eltérő erővel és hatékonysággal bírnak majd a végén. A végére pedig kivégzéseket és speciális mozgásokat is betehetünk, de ehhez sokat kell fejlődni.



Ám a harc csak az egyik fele a Remember Me játékmenetének. A kalandos része sokban emlékeztet majd az Assassin's Creed játékmenetére, csak itt nem kapunk semmi szabadságot. Előre határolt útvonalon haladhatunk csak, oda mászhatunk fel ahova a program engedi és ezeket a helyeket meg is jelöli a gép.

Ahogy azt már korábban említettem, Nilin képes az emberek memóriájának módosítására, mely igen változatossá teszi a játékmenetet. Ha például nem akarunk harcolni, akkor egyszerűen átírjuk a fegyvertisztító memóriájának azt a részét, melyben a puskák biztosítóját benyomja. Így megint benyomja, amitől kikapcsol a fegyver és nem tud lőni ránk.

Ezek a részek egy átvezető jelenettel kezdődnek, melyben megláthatjuk az illető emlékét. Ha vége, akkor akár egy filmszerkesztőben, tetszés szerint pörgethetjük oda-vissza a "filmet" és kivehetjük azokat a részeket, melyeket el akarunk tüntetni. Ötletes, ugyanakkor látványos is.

Negatívum, hogy jelen állás szerint mindössze négy olyan pont lesz a programban, melynél használhatjuk ezt a remixet. Ennek ellenére a Remember Me nagyon pazarnak tűnik és várjuk a megjelenést.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások