2013. május 4. 20:58, Szombat
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Techland
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6700 2,66 GHz vagy AMD Athlon II X2 4400 processzor, Nvidia GeForce 8600 GT vagy ATI Radeon HD 2600 XT grafikus kártya, 2 GB RAM, 7 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E6700 2,66 GHz vagy AMD Athlon II X2 4400 processzor, Nvidia GeForce 9600 GT vagy ATI Radeon HD 5670 grafikus kártya, 4 GB RAM, 7 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Dead Island
Kategória: FPS
Amikor 2011 őszén megjelent a boltok polcain az első Dead Island, a zombis játékok rajongói végre ismét fellélegezhettek, a kiváló ötleteiről ismert lengyel Techland ugyanis egy olyan köntösbe bújtatta a sokak szerint lerágott csontnak tekintett ötletet, amilyenre korábban még nem volt példa. A kijelentés megállja a helyét abban az esetben, ha csak a játékmenetet vesszük górcső alá, de maximálisan igaz akkor is, ha a körítést helyezzük előtérbe. A játéknak sajnos megvoltak a maga hibái, de az egyedi vonások miatt a rajongók így is képesek voltak feltétel nélkül elfogadni és megszeretni a végeredményt, ami egy új franchise kezdő darabjaként igencsak kellemes sikereket ért el a boltok polcain.
Ennek köszönhetően egyáltalán nem lepődtünk meg, amikor alig néhány hónappal az első rész bemutatkozását követően a készítők már a folytatást tervezgették, ami nemrégiben meg is érkezett hozzánk, de egy újdonságokban bővelkedő második rész helyett inkább csak egy vaskosabb kiegészítőre futotta tőlük. Szerencsére a még mindig kitűnő tematika, a jól felépített történet és az utánozhatatlan hangulat továbbra is elviszi a hátán a végeredményt!
A Dead Island: Riptide olyannyira tekinthető az első rész folytatásának, hogy cselekménye közvetlenül annak utolsó pillanatai után veszi kezdetét. Ennek köszönhetően nehéz úgy írni a folytatásról, hogy ne leplezzük le az előd néhány fontosabb pillanatát, többek között például azt, hogy a nagy megpróbáltatásokat követően kis csapatunk megmenekül a valóra vált rémálomból: amikor ugyanis már minden veszni látszott a Dead Island történetének utolsó pillanataiban, akkor hirtelen megjelent a katonaság, és kimenekítette hőseinket a szigetről. Ezen a ponton veszi fel a fonalat a folytatás sztorija, így a négy jól ismert karaktert a hadsereg cirkálóján találjuk, de meleg étel és néhány kedves szó helyett rendkívül ellenséges bánásmódban részesülnek, sőt, a vezetőség úgy dönt, hogy a biztonság kedvéért karantént rendel el a túlélők számára.
Időközben a fedélzeten valóban megjelenik a rejtélyes vírus, a hajó is óriási viharba kerül, és mialatt a legénység lassacskán megtizedelődik, a tengerjáró visszasodródik Banoi szigetvilágának egyik földrészéhez, ahol újabb megpróbáltatások várnak majd ránk. A Dead Island: Riptide története itt kezdődik meg igazán, ám óriási fordulatokra ezúttal sem kell számítanunk tőle, hiszen újfent a szokásos kérdések és problematikák merülnek fel, amelyekre igyekszünk válaszokat találni a jól felépített kampány során.
Ami rögtön feltűnik az új szigetvilágra érkezvén, hogy a korábbi modern üdülőövezet helyett ezúttal egy harmadik világbéli környékre kerülünk, ami talán még ijesztőbbnek tekinthető a sűrű dzsungeleivel, mocsaraival és lepukkant környékeivel. A zombik természetesen itt is csak zombik lesznek, de egészen más hangulatot árasztanak majd a küzdelmek abban az esetben, ha egy bűzös és sötét láp adja a hátteret. Az új környezet egyébiránt hozott néhány újítást, ami nem csak a változatosabb, de inkább bővebb fegyverarzenálban nyilvánul meg, hanem abban is, hogy autó helyett például gyakrabban kell motorcsónakkal útra kelnünk, a jól kiépített infrastruktúra helyett pedig kacskaringós és kiszámíthatatlan földes utakon, szűkös járatokon haladhatunk előre, de természetesen a nagyobb területek sem hiányoznak majd.